Skiftende arbejdstider - sig det er fedt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
14 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har fået nyt job.

Med skiftende arbejdstider. Men nøj hvor jeg har svært ved at forestille mig det/forestille mig at det bliver mega fedt. (Håber selvfølgelig) men hører bare desværre mest negativt for folk. Men der er jo nogle der trives med det tænker jeg?

Er det så slemt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har ALTID haft skiftende arbejdstider og har altid været vildt glad for det!

Syntes altid det har været rart med de forskellige opgaver, der ligger på de forskellige tidspunkter. Ka godt li den travle tid om morgen, og de mere rolige opgaver der er om aftnen.

Lige pr arbejder jeg hver anden weekend, hvilket self er lidt bøvlet indimellem.

Jeg har virkelig nydt, min fri formiddage, hvor jeg har haft huset for mig selv. Mine hverdagsfri, hvor ungerne har ku holde fri sammen med mig, og vi ha ku tage på ture osv osv.

Det har givet virklig meget frihed i forhold til feks syge børn. Har de været syge på mine fridage, har pasning aldrig været et problem. Har de været syge i mine aftenvagter, har de været hjemme med mig, indtil kl 14.30, hvor far så kommer tideligt hjem og ka arbejde hjemmefra, og hygge med ungerne.

Jeg har været på flere venindetur, uden at sku bruge feriedage på det, for jeg ka feks ha arbejdet 8 ud af 9 dage, hvilket gir rigtig mange afspaseringstimer, og en del fridage i træk.

Feks tager jeg til ROM i sep, med en flok veninder, fra tirsdag til lørdag. Jeg bruger kun 1 feriedag, for jeg har planlagt fri resten af ugen. Det er slet ik så tosset

Så her har ka jeg kun se masser af fordele. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg har ALTID haft skiftende arbejdstider og har altid været vildt glad for det!

Syntes altid det har været rart med de forskellige opgaver, der ligger på de forskellige tidspunkter. Ka godt li den travle tid om morgen, og de mere rolige opgaver der er om aftnen.

Lige pr arbejder jeg hver anden weekend, hvilket self er lidt bøvlet indimellem.

Jeg har virkelig nydt, min fri formiddage, hvor jeg har haft huset for mig selv. Mine hverdagsfri, hvor ungerne har ku holde fri sammen med mig, og vi ha ku tage på ture osv osv.

Det har givet virklig meget frihed i forhold til feks syge børn. Har de været syge på mine fridage, har pasning aldrig været et problem. Har de været syge i mine aftenvagter, har de været hjemme med mig, indtil kl 14.30, hvor far så kommer tideligt hjem og ka arbejde hjemmefra, og hygge med ungerne.

Jeg har været på flere venindetur, uden at sku bruge feriedage på det, for jeg ka feks ha arbejdet 8 ud af 9 dage, hvilket gir rigtig mange afspaseringstimer, og en del fridage i træk.

Feks tager jeg til ROM i sep, med en flok veninder, fra tirsdag til lørdag. Jeg bruger kun 1 feriedag, for jeg har planlagt fri resten af ugen. Det er slet ik så tosset

Så her har ka jeg kun se masser af fordele. Vh Stine 

Tak!!! Præcis det jeg gerne vil høre

Jeg giver det selvfølgelig også en chance (ellers havde jeg ikke søgt det) Men har aldrig arbejdet sådan før, så det er virkelig svært at forestille sig.

Anmeld Citér

13. juli 2018

StineW79

Anonym skriver:

Tak!!! Præcis det jeg gerne vil høre

Jeg giver det selvfølgelig også en chance (ellers havde jeg ikke søgt det) Men har aldrig arbejdet sådan før, så det er virkelig svært at forestille sig.

Jamen jeg håber du lige så glad for det, som jeg altid har været. Har virklig altid elsket det og ku slet ik forstille mig at ha et helt normalt arbejde, med fastlåste arbejdstider i forhold til familieliv. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jamen jeg håber du lige så glad for det, som jeg altid har været. Har virklig altid elsket det og ku slet ik forstille mig at ha et helt normalt arbejde, med fastlåste arbejdstider i forhold til familieliv. Vh Stine 

Det er sjovt, dem jeg har snakket med, siger præcis det samme, bare omvendt Altså at de slet ikke kunne forestille sig skiftende arbejdstider netop ift. familielivet.

Hvad med jul, nytår og helligdage, arbejder du også dér?

Anmeld Citér

13. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min mand arbejder skiftende arbejdstider, dag, aften, nat. 

Jeg vil sige, det er ikke altid sjovt for ham at tage på arbejde hver anden weekend når resten af familien så holder fri. 

Men det giver en enorm frihed i hverdagen at hsn har skiftende vagter. Det betyder at vores søn ofte har hverdage hvor han så har en far-søn dag og de to bare hygger og holder fri. Derudover giver min mands arbejdstider os det frirum at vores søn sjældent hentes sent. Er måske 1-2 dage om ugen, hvor jeg henter at ham hentes sent efter 16.

til tider kan det være lidt svært for parforholdet, da jeg arbejder 8-16 og har min mand mange aften vagter i en periode ser vi så nærmest ikke hinanden, men altså så gør vi mere ud af det når vi så har en aften sammen så det går nok.

Alt i alt vil jeg sige at det er fedt for småbørns familien at en forældre har skiftende arbejdstider og gør man en indsats for at pleje forholdet og holde fri med sine børn på fridage jamen så er det super

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Min mand arbejder skiftende arbejdstider, dag, aften, nat. 

Jeg vil sige, det er ikke altid sjovt for ham at tage på arbejde hver anden weekend når resten af familien så holder fri. 

Men det giver en enorm frihed i hverdagen at hsn har skiftende vagter. Det betyder at vores søn ofte har hverdage hvor han så har en far-søn dag og de to bare hygger og holder fri. Derudover giver min mands arbejdstider os det frirum at vores søn sjældent hentes sent. Er måske 1-2 dage om ugen, hvor jeg henter at ham hentes sent efter 16.

til tider kan det være lidt svært for parforholdet, da jeg arbejder 8-16 og har min mand mange aften vagter i en periode ser vi så nærmest ikke hinanden, men altså så gør vi mere ud af det når vi så har en aften sammen så det går nok.

Alt i alt vil jeg sige at det er fedt for småbørns familien at en forældre har skiftende arbejdstider og gør man en indsats for at pleje forholdet og holde fri med sine børn på fridage jamen så er det super

Tak for dit svar - dejligt og interessant at læse

Anmeld Citér

13. juli 2018

StineW79

Anonym skriver:

Det er sjovt, dem jeg har snakket med, siger præcis det samme, bare omvendt Altså at de slet ikke kunne forestille sig skiftende arbejdstider netop ift. familielivet.

Hvad med jul, nytår og helligdage, arbejder du også dér?

Ja jeg arbejder hver 3 jul og hver 3 nytårsaften, som det er pt.

Det betyder at jeg sidste år arbejde fra kl 13-22 juleaften.

Fori år arbejde jeg nytårsaften fra kl 15-01. 

I år har jeg så fri jule og nytårsaften.

næste år, ska jeg så arbejde nytårsaften og om 2 år, ska jeg så igen arbejde juleaften.

Og ja jeg arbejder så også skiftende vagter på helligedage. Og det ka da være  lidt øv, men i min famile, er der altid nogen der arbejde skiftende vagter, og i kærestens familie, er de søde til at prøve at få tingende til at passe ind. Og hvis jeg alligevel ska arbejde, så har jeg aldrig dårlig samvitighed, for jeg ved jo at kæresten og ungerne blir forkælet og hygger sig, med alle de andre. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. juli 2018

300515

Jeg arbejder også skiftende og er glad for det. Hvis jeg kunne, så ville det være fedt kun at arbejde hver 3. weekend i stedet for hver 2.. Men til gengæld har jeg mere fri i hverdage og kan have mange fridage i streg. Jeg er heller ikke låst af lukkeuger på mit arbejde og kan på den måde planlægge min ferie som jeg ønsker(så længe det selvfølgelig også passer ind på mit arbejde) og bruge få fridage til at få rigtig mange fridage i streg. Dermed kan mine 6 ferieuger strækkes rigtig langt. Samtidig er det lettere at få det til at passe med barnet syg eller fridage i hverdagene generelt. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Malene76

Jeg har de sidste 15 år arbejdet med skiftende arbejdstider i bofællesskab for voksne udviklingshæmmede. Jeg har elsket mine arbejdstider. Det har givet mig masser af personlig fritid, hvilket jeg elsker. Derudover så har det passet så godt også da vi fik vores søn. Har har haft masser af fridage og ved sygdom har det ofte ramt så jeg havde aftenvagt og kunne være derhjemme og så kom min mand tidligere hjem og overtog. Jeg har nærmest ikke haft barnets 1. sygedag. 

Jeg er i en situation at jeg skal sadle om rent arbejdsmæssigt og det der bliver hårdest er helt klart de almindelige arbejdstider. Jeg kommer sådan til at mangle mine fridage på hverdage. 

Jeg har arbejdet hver 3. og hver 4. weekend i mine jobs. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.