Godkendelse af statsforvaltning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Ved ikke om i kan huske mit opslag, men skrev et opslag i septemper sidste år, omkring min kæreste og jeg skulle godkendes af statsforvaltningen. Vi venter stadig på svar, Gud hvor er den ventetid virkelig lang! 

Vi var jo helt nye på området, så vi anede ikke hvad præcis godkendelsen gik ud på, men vi fandt så ud af de trak oplysninger ud fra vores tidligere kommune, som er 5 år siden vi har boet i. Så vi kontaktede dem og fortalte de skulle kontakte vores nuværede kommune, da de er lidt mere inde i hvordan vores liv foregår nu. 

Hat idag fået indsigt i hvad vores kommune har skrevet om os, og det løftede håbet rigtig højt, selvom vi er/var sikre på vi ville blive godkendt, så har vi gået de sidste mange mdr og tænkt hvad nu hvis, hvad gør viså!? de rosende ord fra vores nuværende kommune er så dejligt og læse, og de skriver tydeligt at de ikke har nogen bekymring med vi fik børn. 

Vores egen læge skulle også komme med en udtalelse, og hun havde heller intet negativt om os 

nu går der ydeligere 3 uger før de går igang med den endelige vurdering og vi får svar. 

Men hold op ventetiden er godt nok en hård nyser! 

Er der andre som skulle igennem sådan en godkendelse inden fertilitetsbehandling, og hvor længe tog jeres sag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2018

Loa

Skal statsforvaltning og kommuner godkende én til fertilitetsbehandling??  Ved i hvorfor?

Anmeld Citér

12. juli 2018

Berta

Loa skriver:

Skal statsforvaltning og kommuner godkende én til fertilitetsbehandling??  Ved i hvorfor?

Det er kun hvis der er bekymringer omkring forældreevnen. Lægen kan iværksætte denne procedure hvis der er bekymringer inden/i forbindelse med henvisning til fertilitetsbehandling.

Anmeld Citér

12. juli 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ja vi ved hvorfor :-) 

min kæreste har haft en fortid med et misbrug og Jeg med en diagnose (OCD) 

Pga vi begge engang har været tilknyttet psykiatrien skulle vi godkendes 

En regl som blev lavet i 2012 tror jeg det var, da der var en par på Fyn som fik behandling selvom de havde fået Tvangsfjernet et barn og manden var meget voldelig, og kvinden meget svær psykisk syg :-) 

Helt sikkert en rigtig god regl 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Det er kun hvis der er bekymringer omkring forældreevnen. Lægen kan iværksætte denne procedure hvis der er bekymringer inden/i forbindelse med henvisning til fertilitetsbehandling.

Lige præcis 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Loa

Anonym skriver:

Ja vi ved hvorfor :-) 

min kæreste har haft en fortid med et misbrug og Jeg med en diagnose (OCD) 

Pga vi begge engang har været tilknyttet psykiatrien skulle vi godkendes 

En regl som blev lavet i 2012 tror jeg det var, da der var en par på Fyn som fik behandling selvom de havde fået Tvangsfjernet et barn og manden var meget voldelig, og kvinden meget svær psykisk syg :-) 

Helt sikkert en rigtig god regl 

Ah okay fair nok.

Havde heller ikke lige hørt om det før, så tænkte lige om det var alm procedure ved fertilitetsbehandling....

Anmeld Citér

12. juli 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ah okay fair nok.

Havde heller ikke lige hørt om det før, så tænkte lige om det var alm procedure ved fertilitetsbehandling....

Det er blevet alm for folk med en fortid ihvertfald, når man bliver henvist til fertilietklinik, skal man udfylde nogle papirer, hvor der står om man har været tilknyttet psyk, om mam har haft misbrug eller andet. Og så går den derfra :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.