Kæresten vil begynde til dyr sport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
9 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2018

Anonym trådstarter

min kæreste har længe gerne vil begynde til noget fritids sport/hobby halløj og har så kastet sin kærlighed på mountainbike cykling. Nu er "problemet"så at vi ikke er helt enig om hvor mange penge der skal smides i den her hobby. Han vil gerne ud og have en mountaionbike med el til 20-30.000 kr. Jeg synes det er sindsygt mange penge at smide efter en sport som han endnu ikke har prøvet eller ved om overhovedet er noget han gider i længden. Men ja, intet mindre kan gøre det end en mountainbike med el. Hans argument er så at cyklen også kan bruges på arbejde. Lige nu tager han bilen og jeg cykler fordi han har længest på arbejde. 
Det er meningen at det kun skal være en hobby sport, ikke noget vildt konkurrence niveau eller prof. 
Vi har snakket meget om det, men det er bare tydeligt at han nu har kastet sin kærlighed på denne her el mountainbike og er meget opsat på at det er sådan en det skal være. Nu er vi så nået der til hvor vi ikke rigtig kommer videre fordi vi ikke kan blive enig. 
Han siger at han i princippet godt kan "nøjes" med en almindelig mountainbike, men så er det ikke lige så fedt og spændende, og så remser han alle fordelene ved en el cykel op.
Det skal lige siges at vi har pengene til det hvis det er, jeg synes bare at det er mange penge at smide efter en ny hobby. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

Babilooo

Tja .... jeg gav en gang min kæreste en guitar til 9.000 kr - på en almindelig går hverdag.

det var så skønt at se hans begejstring og energi. 

Hvis det ikke forhindre jer økonomisk i st rejse eller andet så ville jeg da klart sige ja til det.

så har du jo også mega meget på pluskontoen.

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tommelise

Ja, det er da mange penge, men når økonomien ikke er et problem, så synes jeg, han skal have lov.

Anmeld Citér

9. juli 2018

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

min kæreste har længe gerne vil begynde til noget fritids sport/hobby halløj og har så kastet sin kærlighed på mountainbike cykling. Nu er "problemet"så at vi ikke er helt enig om hvor mange penge der skal smides i den her hobby. Han vil gerne ud og have en mountaionbike med el til 20-30.000 kr. Jeg synes det er sindsygt mange penge at smide efter en sport som han endnu ikke har prøvet eller ved om overhovedet er noget han gider i længden. Men ja, intet mindre kan gøre det end en mountainbike med el. Hans argument er så at cyklen også kan bruges på arbejde. Lige nu tager han bilen og jeg cykler fordi han har længest på arbejde. 
Det er meningen at det kun skal være en hobby sport, ikke noget vildt konkurrence niveau eller prof. 
Vi har snakket meget om det, men det er bare tydeligt at han nu har kastet sin kærlighed på denne her el mountainbike og er meget opsat på at det er sådan en det skal være. Nu er vi så nået der til hvor vi ikke rigtig kommer videre fordi vi ikke kan blive enig. 
Han siger at han i princippet godt kan "nøjes" med en almindelig mountainbike, men så er det ikke lige så fedt og spændende, og så remser han alle fordelene ved en el cykel op.
Det skal lige siges at vi har pengene til det hvis det er, jeg synes bare at det er mange penge at smide efter en ny hobby. 

Hvis I har råd, så synes jeg at han skal have lov.

Anmeld Citér

9. juli 2018

MetteT

Den var altså ikke gået her... I hvert fald ikke før sporten var prøvet af og han vidste at det var noget han ville... Syns det er vanvittigt at bruge så mange penge på noget, han ikke har afprøvet endnu... 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Mortilah

Jeg har lidt svært ved at se hvorfor der skal el på den cykel troede det var en sport.. Men jeg ved intet om det. 

Nå men når det er sagt. Så ville jeg give ham “lov”.. min kæreste kan sagtens bruge 30-40.000 uden at spørge mig. Hvis i har råd. Hvornår skulle han ellers leve den slags ud?

Hvis han nu bliver ville blive vildt glad og ville få masser af motion osv. Så er det da det hele værd. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Hvis økonomien kan bære det, så er det vel i princippet hans sag og ikke din? Ja, jeg synes også det er skørt mange penge for en ny hobby - men et voksen menneske må vel selv i bund og grund bestemme hvad der smides penge ud af vinduet efter? 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvis økonomien kan bære det, så er det vel i princippet hans sag og ikke din? Ja, jeg synes også det er skørt mange penge for en ny hobby - men et voksen menneske må vel selv i bund og grund bestemme hvad der smides penge ud af vinduet efter? 

Vi har fælles økonomi og det er fælles penge. Derfor er store køb en fælles beslutning  

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym trådstarter

En lille update så har han idag været forbi en butik og prøve en cykel med el. Det var åbenbart slet ikke hvad han havde regnet med, på den dårlige måde, så det bliver ikke med el alligvel. Så nu er vi nede på et helt andet prisleje 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Ano18

Skulle lige til at skrive at el forstår jeg simpelthen ikke. Bortset fra det, er det en fed sport, at cykle MB i skoven, - men det behøver ikke starte ud m, at koste en bondegård. Selvom man har penge nok, kan man jo godt være fornuftig, og lige prøve sig lidt frem, og se om interessen holder ved. En god MB er jo et godt køb uanset hvad, da det er sundt, at cykle på job 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.