Lasagne i fryseren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.867 visninger
5 svar
5 synes godt om
8. juli 2018

HBV

Hej 

Jeg vil i gang med projekt fyld fryseren snart, da jeg er ved at være højgravid.

En af de ting, jeg gerne vil have i fryseren er lasagne. Hvad vil I anbefale - at man laver den helt færdig i ovnen, lader den køle af og i fryseren - eller at man laver kødsovsen, "lægger den sammen" med bechamelsauce, lasagne plader, revet ost på toppen og fryser ned uden at den har været i ovnen ? 

Kom også gerne med gode forslag til fryseegnede og børnevenlige retter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2018

Skouboe

Du lægger den sammen, men bager den ikke.

Anmeld Citér

8. juli 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
HBV skriver:

Hej 

Jeg vil i gang med projekt fyld fryseren snart, da jeg er ved at være højgravid.

En af de ting, jeg gerne vil have i fryseren er lasagne. Hvad vil I anbefale - at man laver den helt færdig i ovnen, lader den køle af og i fryseren - eller at man laver kødsovsen, "lægger den sammen" med bechamelsauce, lasagne plader, revet ost på toppen og fryser ned uden at den har været i ovnen ? 

Kom også gerne med gode forslag til fryseegnede og børnevenlige retter 

Jeg plejer at bage den færdig og så komme den i fryseren når den er kølet ned. 

Derudover laver jeg gerne pasta med kødsovs, boller i karry, kylling i karry, lakse- og/eller grønsagslasange, forskellige supper(hønsekødssuppe, svampesuppe og forskellige grønsagssupper), chili con/sin carne (den behøver ikke at være stærk) og koteletter i fad når jeg fylder fryseren. Og så fylder jeg også godt op med brød, og ingredienser til meget simple måltider f.eks kyllingelår med rosenkålssalat, ris og karrysovs (kylling, rosenkål og bacon i fryseren).

Anmeld Citér

8. juli 2018

Birthdaybaby

Jeg synes lasagne er bedst frisklavet, så vi har i stedet frosset portioner af kødsauce og bechamel ned. - og ellers så foretrækker jeg klart at man bare lægger den sammen, og så venter med at sætte den i ovnen. Så undgår man at pladerne bliver smattede og overkogte. 

Anmeld Citér

8. juli 2018

Tullemor

kyllingespyd - marinerede eller hvad du nu foretrækker - forsteg dem, så er de nemme at tage op enkeltvis alt efter hvor mange i er, eller om det bare er til frokost en dag, til an gang salat eller andet nemt tilbehør

Tærter - bestem selv indhold

mørbradgryde - nem at varme op til en gang ris eller andet tilbehør

Anmeld Citér

8. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sammel den, frys den ned, også tø den op fra morgenen af. Put den i ovnen som du plejer.

Andre nemme ting, ka være mørbrad ovenpå grøntsager.

Frikadeller.

Kyllinebryst med smøreost, pakket ind i bacon, på grøntsager. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.