Hejsa.
Vi står med en situation med min bonusdreng, som vi er lidt i tvivl om, hvordan vi skal tackle. I ved godt det med børn nogen gange har ondt i maven, men så er det egentlig deres måde at fortælle på, at de er kede af det eller bekymrede, ikke? Vi er i tvivl om sådan en situation med min bonusdreng.
Vi har samvær hver anden weekend pga afstanden, og de sidste par gange han har været her, har han klaget over ondt i knæet, når vi har været ude at gå. Mor sagde, at han også siger det samme hos hende, og at hun har ringet til lægen, der har sagt vokseværk, og så vil hun ikke gøre yderligere ved det.
Vi tænker personligt, at hvis han rent faktisk har ondt, så kunne han have gavn af at se fx en fys, eller en grundigere tur til lægen. Han ser for mig lidt kalveknæet ud, nemlig.
MEN! vi er bare ikke sikre på, om det er rigtigt, eller om han siger det pga 'dovenskab'. For det er konsekvent hvis vi skal gå en lidt længere tur. Fx i dag da han fandt ud af, vi skulle gå de knap 2 km ned til toget, så havde han pludselig ondt. Da vi så stod af toget og gik rundt inde i byen nævnte han intet og haltede ikke. Lige så snart vi stod af toget hjemme igen, havde han pludselig ondt i knæet igen.
Det var det samme tidligere på ugen, da vi skulle gå hjem til bedstemor og bedstefar. Da havde han også vældig ondt, sagde han. Men hjemme hos bedsteforældrene løb han rundt og spillede bold i haven med sin fætter i 4 timer i streg og sagde ikke et ord om knæene, og der var ingen problemer.
I morges, da jeg og ham gik tur med hunden i 15 min. Var der heller ikke noget, og der var han også glad fordi han måtte gå med sin hund.
Så jeg er lidt skeptisk, fordi han sjovt nok kun har ondt, når han skal gå en tur han virkelig ikke gider. Men når der sker noget sjovt, så har han ikke ondt. Omvendt ser han lidt kalveknæet ud, og vi vil selvfølgelig gerne tage ham alvorligt, hvis der er noget.
Så nu er spørgsmålet, om vi skal risikere konflikten med mor og selv tage ham til en behandler og betale den udgift, når det egentlig langt hen af vejen virker som noget, han bare finder på? Vi vil altid hjælpe ham og være der, det ville også bare være mega ærgerligt at få en masse bøvl med mor (skrøbeligt samarbejde) og betale de penge, hvis det er noget han siger, fordi han ikke gider gå og han dermed bare finder på det..