En fejltagelse, hvad kan der ske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.158 visninger
16 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2018

Anonym trådstarter

Skriver anonymt og tillader anonyme svar for at beskytte mig selv og andre.

Mit barn bliver 3 lige om lidt 

Jeg har pisse dårlig samvittighed, i dag var jeg ude og køre og mit barn sad foran for første gang efter 3 måneder hvor h*n har siddet på bagsædet. 

Nå men det der sker er at Vi køre på motorvejen og for inden havde jeg flere gange forklaret barnet at man ikke måtte hive i gear stangen.  (Barnet havde testet mor af)

Mens vi køre på motorvejen river barnet ud efter  og lidt k gearstangen, jeg råber nej go vifter med armen og i en fejl/refleks komme jeg til at klask min hånd på låret af barnet 

Barnet bliver selvfølgelig ked af det, og stopper så snart jeg kan og trøster og fortælle at det må barnet undskylde og man må ikke slå, jeg fortæller også at man ikke må pille ved tingene foran i bilen.

Men hvad nu, barnet er glad og det virker som om det er glemt, men hvad gør jeg for det ikke sker igen. Kan jeg forvente en forsinket reaktion fra mit barn ? Ved det kan ødelægge tilliden til voksne, hvad gør jeg for at opbygge den igen. Føler ikke at mit barn ikke stoler på mig, føler alt er som før.

Har det så røv dårligt over det er sket

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du har sagt undskyld og at det ikke var din hensigt. Alt er godt. Dit barn virker ikke mærket af det. Slap af.. 

jeg har ved uheld givet min store en albue i ansigtet en gang fordi han stod bagved mig uden jeg havde set ham. Det var et reelt uheld og jeg sagde undskyld og trøstede. Mere var der ikke i det. 

Børn bliver først mærkede hvis det gentager sig og/eller man netop ikke angre at have ramt dem. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Stakkels dig - du handlede i afmagt og du er helt klar over, hvorfor den slag er hammer uhensigtsmæssigt. Nej, dit barn tager ikke skade. Du har sagt undskyld og han er videre - det skal du også komme. God sommer!

PS: Mine forældre kunne ikke drøme om koporlig afstraffelse - men engang kom jeg som 2-3 årig til at løbe ud på vejen i et ubevogtet sekund, og min mor flåede mig ind med en sådan kraft at min arm næsten røg af led. Hun har det stadig dårligt over det den dag i dag... jeg husker det overhovedet ikke 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Tror vi alle i afmagt har prøvet at stå i en situation man fortryder. Og det gør dig ikke til en dårlig mor. Du har gjort det rigtige i min verden. Du stoppede snart du kunne, fik sagt undskyld og forklaret din reaktion. 

Men en helt anden ting er, hvordan kan han nå gearstangen? Sidder han ikke fastspændt i autostol? 

Min har ikke kunne nå gearstangen, når de har siddet fastspændt i deres autostole foran

Anmeld Citér

5. juli 2018

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Der sker ikke noget.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tror vi alle i afmagt har prøvet at stå i en situation man fortryder. Og det gør dig ikke til en dårlig mor. Du har gjort det rigtige i min verden. Du stoppede snart du kunne, fik sagt undskyld og forklaret din reaktion. 

Men en helt anden ting er, hvordan kan han nå gearstangen? Sidder han ikke fastspændt i autostol? 

Min har ikke kunne nå gearstangen, når de har siddet fastspændt i deres autostole foran

Et større barn - fx min 3 årige der sidder i stol med bilens sele over, kan også nå hvis hun sidder foran en yderst sjælden gang. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Hvorfor ikke lade ham sidde på bagsædet? Det er vist nok også statistisk set en del mere sikkert.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor ikke lade ham sidde på bagsædet? Det er vist nok også statistisk set en del mere sikkert.

Man skal kunne slå airbagen fra, for at de må sidde på forsædet, ellers kan de tage skade af den kræft airbagen slår ud med. 
Men ja, det er ikke det sikreste at lade dem sidde der.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvis du læser indlægget er det 3mdr siden barnet sidst sad foran, så det har jo nok været et særtilfælde af den ene eller anden grund. Jeg sætter også et af børnene foran hvis vi fx har hentet noget stort i byggemarked og er nødt til at lægge halvdelen af bagsædet ned.. 

Men Hvorfor overhovedet flytte fokus til noget ts skal sidde og få dårlig samvittighed over, når hun nu i første omgang faktisk er ked af det og bange for om hun har forårsaget skade på sit barn psykisk.  

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Hvis du læser indlægget er det 3mdr siden barnet sidst sad foran, så det har jo nok været et særtilfælde af den ene eller anden grund. Jeg sætter også et af børnene foran hvis vi fx har hentet noget stort i byggemarked og er nødt til at lægge halvdelen af bagsædet ned.. 

Men Hvorfor overhovedet flytte fokus til noget ts skal sidde og få dårlig samvittighed over, når hun nu i første omgang faktisk er ked af det og bange for om hun har forårsaget skade på sit barn psykisk.  

Okay, det kunne åbenbart også forstås negativt?! Har ikke skrevet noget om hun skal have dårlig samvittighed eller lignende. Ts spurgte jo om hvordan fremadrettet, så det ikke sker igen. Jeg spurgte også til hvorfor han ikke sidder bagi. For det lyder til han skal sidde foran fremover. Men beklager da hvis det forstås som kritik.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.