Anonym skriver:
Tusind tak, det var virkelig rart at få at vide! Man begynder lidt at føle at man er forkert på den og en dårlig forælder. Vi forsøger os med at have minimum en ugentlig dag her i ferien hvor han har den ene forælder for sig selv uden for hjemmets rammer. Og så forsøger vi at være forstående og rolige fortsat 
Det er meget belastende og når min man ved sengetid bryder grædende sammen, så ved man at det er slemt.. men vi hænger i. Og gør vores bedste.
Først: I er absolut ikke dårlige forældre, I er bare dem han er så tryg ved så han tør vise sin store frustration.
Den frustration kan handle om rigtig mange ting og han ved det formodentlig ikke en gang rigtig selv og derfor kan han ikke tale om det. Det er følelser der bobler over og så skriver han fordi han ikke kender løsningen, ikke kender vejen ud men ville ønske I gjorde.
Jeg tror du har helt ret i, at han ikke skal lades alene med en time pyt, for tror det han har brug for er at I kan fixe det. Det kan I så ikke, men I kan vise ham, at I kan lide ham og rumme ham selv når han er frustreret og skriger.
For mig lyder han som en lille skøn dreng der lige nu synes at livet er overvældende, det er fantastisk, det er stimulerende og sjovt, men også stort og overvældende. Jeg ville her i ferien sætte tempoet helt ned, ikke en fast dag om ugen ud af huset med en forælder, med mindre det virker rigtigt. Droppe skemaer, strukturer og vi skal nå og så sætte tempo efter ham. Måske han har brug for at se på myrerne i to timer, måske han skal sidde i nattøj i 2 timer og høre historie, eller være en time om at spise frokost fordi han skal pjatte. Det kan også være der bare skal kastes sten i vandet i 2 timer mens I synger i vilden sky. Og ja måske var det en god idé i ferien at give ham hans lur igen og så have fokus på bleen, eller have fokus på luren og give ham bleen igen.
Jeg er også stor fortaler for man husker tiden til den store, men ofte så bliver det stimuleringstid, vi tager i zoo, biografen osv. Hvor jeg tror det de har brug for er rum og tid til bare at være i deres tempo som ikke er skemalagt ud fra arbejde, lillesøster, børnehave osv. Bare ro.... hellere soge: ej farmand nu tager du lillesøster for storebror og jeg skal have løst bogen færdig, skal tegne tegningen færdig osv end sige: vi må ud af huset så du kan få tid.
Nå det var lidt af ordene her er en tidlig morgen på vagt på Roskilde festival