Kolik?... Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.265 visninger
8 svar
2 synes godt om
2. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har et barn på 26 dage, hun har indtil nu været meget velfungerende.. Sovet,, spist været tilfreds med nogle mavekneb indimellem. Hun er amme barn.  De sidste par dage har dog været et helvede. Hun har Ca haft 5 perioder i døgnet med 1,5 times gråd, hvor hun vrider sig og skriger så hun er ved at kløjes i gråd og sommetider så meget at hun bliver blå om læberne, hun spænder som en flitsbue. Hun kan kortvarigt falde til ro ved brystet som eneste hjælp, så hun spiser minimum 12 gange i døgnet hvis det kan gøre det men hun ligger kun Max 10 min, så er hun så træt så hun giver slip. De sidste par nætter har hun rørt meget på sig og sagt lyde under søvnen og vil til brystet 4 gange på 6 timer. Er det kolik?. Har forsøgt at trøste med sut  men hun bliver endnu mere skrigende hvis hun ikke kan få fat i mit bryst.. Det er der hun føler sig mest tryg. Idag har jeg gået en tur udenfor med viklen og nu er hun faldet nogenlunde til ro og har sovet 1, 5 time. Hvad søren kan jeg gøre for mit lille pus?. Jeg har en hurtig nedløbs refleks så amningen går ret stærkt ! Hun er ikke en baby der har afføring flere gange daglig.. Hun gemmer kæmpe portioner til Ca hver 2 dag...   jeg har hende hos  mig så meget som muligt men indimellem sover hun selv hvis hun kan, da jeg også er nødt til at kunne lave lidt hjemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her hjalp zoneterapi. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. juli 2018

mortilnoahogmelina

Siger os prøv zoneterapi eller kiropraktor . 

Mig har haft to børn med kolik begge gange har jeg været til kioptaktor med dem med virkelig god effekt 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Nel

betegnelsen kolik bruges for det meste, når man ikke ved hvad det ellers kan være. Kolik er "ingenting" dvs det er bare en betegnelse for at barnet græder meget uden årsag. Min datter var også kæmpe kolikbarn, vi prøvede alt muligt.. kiroprakter, diverse dråber, læge, skift af MME, refluks medicin. Intet hjalp.

Jeg ville, hvis jeg var dig og hvis du har mulighed for det, afprøve nogle forskellige ting. Du kan starte med at snakke med din sundhedsplejerske om det, vi fik rigtig meget hjælp til hvilke ting vi kunne afprøve. Du kan også bare starte med at opsøge f.eks. zoneterapeut, som allerede forslået, eller en kiropraktor.

Det er vidst meget normalt at børn der ammer, kan have lidt mere sporadisk afføring.

Men det er super hårdt med et barn der bare græder og græder. Vores datter græd tit efter hun havde fået flaske, derfor troede vi at hun havde refluks. Men det viste sig ikke at være tilfældet.

Held og lykke med det. Husk på, at uanset hvor hårdt det er, så er det en fase som går over. Det hjalp for mig at tænke på, at det uanset hvad, ikke ville blive ved.

Anmeld Citér

3. juli 2018

CBbaby

Mælkesyrebakterier! Jeg kan simpelthen ikke anbefale det nok vores har stadig kolik symptomer når hun ikke får dem på dagbasis. 

Vi startede på dem, da hun var over 2 år - og her havde hun grædt og og rædt og sagt mave og ble i 2 år og ingen læger kunne sige noget klogt. Så fandt jeg er et indlæg på nettet om det. 

Og efter 3 dage på det blev hendes smerter og gråd markant mindre (gik fra flere timers piveri og ondt til 10 min om dagen) ! Og efter en måned på dem- helt væk! 

Vi bruger dem fra semper - men der er mage andre gode mærker ville ønske, at nogen havde givet os dette råd, da vi havde et spædbarn. Jeg har givet rådet videre til alle jeg kender - og ddt har hjulet på alle undtagen en, som har en Tarm sygdom. 

Jeg siger ikke, at det er et mirakelmiddel - men det er BeSTEMT værd at prøve!!!! 

Der findes også særlige dråber til børn med kolik.  

De var engang i håndkøb - men så fik en virksomhed patent på det, også skal det ordineres. Men der skulle findes et alternativ til det  det hedder:  http://www.unigroup.dk/da/produkter/kolicin-bifibaby-plus.html - det hjælper ved refluks også og sure opstød...

se Evt her. Denne side hjalp mig meget. Og lykke til

http://www.apoteksbloggers.dk/2016/09/11/anbefalinger-til-kolik-og-maveproblemer-hos-spaedboern/

Anmeld Citér

3. juli 2018

Malene76

Jeg er stor fan af Kranio Sekral terapi. Det er en meget blid form for massage. Det hjalp på vores søn som skreg helt vildt flere gange gennem dagen. Intet kunne berolige ham. Efter 1 behandling var der markant forbedring og tror vi fik 3-4 behandlinger til ham i alt. Massøren konstaterede at han var skæv i nakken og i bækkenet og desuden lå lidt i bananform. Vi fik en veltilpas dreng ud af det. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

3. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har et barn på 26 dage, hun har indtil nu været meget velfungerende.. Sovet,, spist været tilfreds med nogle mavekneb indimellem. Hun er amme barn.  De sidste par dage har dog været et helvede. Hun har Ca haft 5 perioder i døgnet med 1,5 times gråd, hvor hun vrider sig og skriger så hun er ved at kløjes i gråd og sommetider så meget at hun bliver blå om læberne, hun spænder som en flitsbue. Hun kan kortvarigt falde til ro ved brystet som eneste hjælp, så hun spiser minimum 12 gange i døgnet hvis det kan gøre det men hun ligger kun Max 10 min, så er hun så træt så hun giver slip. De sidste par nætter har hun rørt meget på sig og sagt lyde under søvnen og vil til brystet 4 gange på 6 timer. Er det kolik?. Har forsøgt at trøste med sut  men hun bliver endnu mere skrigende hvis hun ikke kan få fat i mit bryst.. Det er der hun føler sig mest tryg. Idag har jeg gået en tur udenfor med viklen og nu er hun faldet nogenlunde til ro og har sovet 1, 5 time. Hvad søren kan jeg gøre for mit lille pus?. Jeg har en hurtig nedløbs refleks så amningen går ret stærkt ! Hun er ikke en baby der har afføring flere gange daglig.. Hun gemmer kæmpe portioner til Ca hver 2 dag...   jeg har hende hos  mig så meget som muligt men indimellem sover hun selv hvis hun kan, da jeg også er nødt til at kunne lave lidt hjemme. 

Zoneterapi kender jeg flere der har haft gode erfaringer med. 

Ellers var det også sådan med min den yngste. Han sov stort set kun i mine arme de første 2 måneder. Den tredje måned gik lidt bedre og voksipose sov han super godt i. Efter de tre måneder fik jeg et glad barn uden mavekneb

Anmeld Citér

3. juli 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Her var det kun kiropraktorer der kunne hjælpe det tog 3 behandlinger før vi mærkede forskel  hun kunne stadig skrige men slet ikke i samme nevo 

Held og lykke her fra det er ekstrem hårdt at stå i 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi prøvede mange ting med vores søn, tilbage i 2011, vi stoppede med D-dråber, vi prøvede at give ham kamille the, jeg gik over til blok amning og vi fik ham til kiropraktor. 

Rådene var mange og i bedste mening. Men der var ikke rigtig noget der virkede, ikke for at gøre dig ked, men læste så mange gode beretninger om alle de ting der havde virket for andre og blev så ked over der ikke var en løsning for vores søn, men det stoppede heldigvis og han er i dag en veludviklet dreng der heldigvis ikke har taget skade.

Det der fik os til at komme igennem det, var at vikle ham, som du også har gjort med din datter, og vi puttede ham i slyngevuggen som vi kunne vippe ham i fra sengen, da endeløse gå ture i viklen blev for hårdt i længden. Min far lavede sådan en smart løsning hvor vi kunne vippe ham fra sengen, med en flagstangs snor der sad fast i slyngevuggen og igennem en trisse, har vedhæftet et billede af hvordan sådan en ser ud

føler med dig, det så mega hårdt når de små er kede. Håber i finder noget der virker for jer 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.