Vegetar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.699 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2018

moar34

Er her nogle der er vegetar? Hvordan får i det til at fungere med resten af familien som spiser Kød osv? Søger erfaringer og også gerne inspiration til at komme igang med livet som vegetar i en kødspisende familie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2018

Ena

moar34 skriver:

Er her nogle der er vegetar? Hvordan får i det til at fungere med resten af familien som spiser Kød osv? Søger erfaringer og også gerne inspiration til at komme igang med livet som vegetar i en kødspisende familie 

Jeg har små dåser med bælgfrugter stående, og så får jeg sådan en hel eller halv til vores mad. Eller fx bare avocado, et drys hampefrø/chiafrø eller lignende, og ofte Quinoa, som har et fint indhold af proteiner. Nogle gange snupper jeg et stykke hjemmelavet knækbrød lavet med en masse proteinholdige hørfrø. Spiser dog fisk

Anmeld Citér

30. juni 2018

HvidSne

Jeg er vegetar, min mand er ikke. Vores datter på 12 måneder spiser lidt af hvert, men er ikke så glad for kød (kun oksekød), så hun spiser ofte vegetarisk. Jeg står for 90% af madlavningen herhjemme, hvilket betyder, at maden er vegetarisk langt de fleste dage. Hvis min mand har lyst til kød, eller synes, vores datter skal have lidt kød, så laver han noget ved siden af. Det fungerer fint. Men jeg har også været vegetar i 11 år, så min mand er meget forstående om, at jeg ikke har lyst til at stå og tilberede kød.

Vi spiser meget linser, kikærter og quinoa herhjemme for at få masser af protein. Vi køber også engang i mellem soja kødefterligningsprodukter som en form for mellemvej, men det er begrænset, fordi det er dyrt, og datteren alligevel ikke må få så meget soja endnu. Men min mand elsker vegetariske pølser, næsten mere end mig 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Vi er en større familie. Til at starte med havde jeg interesse i at droppe kødet, det har jeg vidst siden barns ben, at jeg en dag ville. Jeg var kødfri i nogle måneder før børnene selv kom og sagde, at det ville de altså også, de ville IKKE have kød med i madpakken. Jeg så det dog lidt an, men de var meget insisterende og jeg gav efter. Før det lavede jeg/vi bare det sammen mad  med mulighed for at tage kød ved siden af, og de gange der var kød i retten eks vis, lavede jeg bare dobbelt mad. Intet problem. Idag spiser ingen af os kød ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.