"Hjemmebryg" opskrifter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er i gang med at experimentere lidt, med lidt "hjemmebryg" eller hva man nu ska kalde det, når det ik er øl, men andet alkohol, så som med vodka, rom eller noget helt 3.

Jeg har sat en gang kirsebær, i lage i vodka, og planen er at det ska stå frem til jul.

Jeg planlægger at forsøge med kirsebær i mørk ROM, med en stang vanilie og måske nogle mandler.

Min veninde lage nogle blommer i lage i portvin sidste somme, og det smage vildt godt, ovenpå is.

Har i andre gode eller spændene forslag og opskrifter, må i meget gerne ligge dem ind her!!

på forhånd tak! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2018

Annemette07

StineW79 skriver:

Jeg er i gang med at experimentere lidt, med lidt "hjemmebryg" eller hva man nu ska kalde det, når det ik er øl, men andet alkohol, så som med vodka, rom eller noget helt 3.

Jeg har sat en gang kirsebær, i lage i vodka, og planen er at det ska stå frem til jul.

Jeg planlægger at forsøge med kirsebær i mørk ROM, med en stang vanilie og måske nogle mandler.

Min veninde lage nogle blommer i lage i portvin sidste somme, og det smage vildt godt, ovenpå is.

Har i andre gode eller spændene forslag og opskrifter, må i meget gerne ligge dem ind her!!

på forhånd tak! Vh Stine 

Hyldeblomstsnaps ☺️ jeg kender ikke opskriften, men ved at det bliver lavet på resterne af det man laver hyldeblomstsaft af ☺️

Anmeld Citér

28. juni 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har en kollega, som har ladet rabarber søbe i vodka i en måneds tid. Resultatet smager jeg dog først i morgen, men det lyder lækkert. 

Anmeld Citér

28. juni 2018

moar34

StineW79 skriver:

på forhånd tak! Vh Stine 

Min kæreste har flere gange lavet rarbarber shorts . Nøj det er godt. Vodka, rarbarber, rørsukker og vaniljestang. Ellers kan jordbær også bruges. Samme princip. Bare rabarbereb er skiftet ud med jordbær . Det skal gerne stå et par uger og så sier man rarbarber/ jordbær fra og lader det stå yderligere et par måneder. Det smager som rarbarbergrød/ jordbærgrød når de drikkes. 

Anmeld Citér

28. juni 2018

StineW79

Annemette07 skriver:

Hyldeblomstsnaps ☺️ jeg kender ikke opskriften, men ved at det bliver lavet på resterne af det man laver hyldeblomstsaft af ☺️

Det testede jeg for nogle år siden, og må indrømme at jeg ik var den store fan af det. Men tænker at det nok meste skyldes, en selvforskyldt dårlig oplevelse med snaps tilbage i år 2000

Desværre er hyldeblomst sæsonen også slut her hos os. Har dog fået lavet nogle flasker saft, inden det var for sent! Vh Stine 

Anmeld Citér

28. juni 2018

StineW79

Mor og meget mere skriver:

Jeg har en kollega, som har ladet rabarber søbe i vodka i en måneds tid. Resultatet smager jeg dog først i morgen, men det lyder lækkert. 

Ummmm se det ku være en god ide! Har haven fuld af rabarber. Elsker rabarber!!! Sidste år kogle jeg faktisk rabarber saft, og lavede mojito med det. Mega lækkert!

Vh Stine 

Anmeld Citér

28. juni 2018

StineW79

moar34 skriver:

Min kæreste har flere gange lavet rarbarber shorts . Nøj det er godt. Vodka, rarbarber, rørsukker og vaniljestang. Ellers kan jordbær også bruges. Samme princip. Bare rabarbereb er skiftet ud med jordbær . Det skal gerne stå et par uger og så sier man rarbarber/ jordbær fra og lader det stå yderligere et par måneder. Det smager som rarbarbergrød/ jordbærgrød når de drikkes. 

Ummmm jordbær vodka eller måske jordbær i ROM, ska være det næste projekt!! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.