Mistet følelser for min mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
6 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2018

Anonym trådstarter

Kort sagt, så har jeg brugt rigtig lang tid på at kigge indad, og jeg må indse, at jeg har mistet mine følelser for min mand. Jeg vil gerne finde dem igen, jeg ved ikke om det er muligt. Men jeg vil så gerne mit barn ikke bliver skilsmissebarn. 

Men hvordan åbner jeg samtalen og får fortalt ham, at jeg ikke har følelser for ham mere? Jeg ved han stadig elsker mig og er forelsket i mig, og jeg er bange for det vil ødelægge ham. Jeg er bange for det kommer til udtryk i vrede, hvilket vi ikke kommer nogle vegne med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2018

Abracadabra

Først kigger du på dit barn: Er barnet yngre end 2 år, tager du en chill-pill og indser, at romantik og småbørn er en uforenelig cocktail.

Er barnet større end 2 år, overvejer du parterapeut til at få styr på tankerne.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Først kigger du på dit barn: Er barnet yngre end 2 år, tager du en chill-pill og indser, at romantik og småbørn er en uforenelig cocktail.

Er barnet større end 2 år, overvejer du parterapeut til at få styr på tankerne.

Det er vi helt enige om, men det jeg søgte råd til var, hvordan jeg fik talt med min mand om det, da jeg gerne vil være åben og ærlig.

Anmeld Citér

19. juni 2018

hekran

Du vil gerne finde følelserne igen - Jey! Men er det nødvendigt at fortælle ham, at du ikke elsker ham? Følelser er flyvske og ikke altid til at stole på - især når man har travlt og har små børn.

Kunne det være en idé at få andre briller på og fokusere på at sætte pris på ham til at starte med og til at sætte ord på det og fortælle ham det. Nogle gange hjælper det mig selv at få øjnene op for, hvor god min mand er for mig og børnene og derigennem mærker jeg kærlighed og taknemlighed. 

Jeg synes helt sikkert, at du skal lede <3 Du finder det næppe ved at kigge ind i dig selv. Kig udad - på ham

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym

Jeg tænker at det først og fremmest er vigtigt at du ikke fortæller ham at du ikke har følelser for ham. Vend den om- hvis du elskere din mand og han kom og fortalte at han ikke havde følelser for dig mere- hvordan ville det påvirke din lyst til at arbejde på forholdet? Det ville sætte sig i dig tror jeg. Jeg tror mere det er vigtigt at du fortæller ham at du mangler noget i jeres forhold. Fortæl ham hvad det er du har brug for istedet. Som en anden skriver så kig på ham, få øjnene op for hvad det er du blev forelsket i . Mine følelser for min mand er også glemt nogle gange, men så tænker jeg på alt det fode han hør for mig og hvordan jeg blev forelsket i ham. Så får jeg de dejligste sommerfugle i maven 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Det er vi helt enige om, men det jeg søgte råd til var, hvordan jeg fik talt med min mand om det, da jeg gerne vil være åben og ærlig.

Det ville være helt meningsløs og hensynsløs ærlighed. Du fortæller heller ikke din højgravide veninde, at hun ligner lort.

Så hold din mund med lige præcis de lidt fraværende følelser, hvis du alligevel planlægger at få dem tilbage.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kort sagt, så har jeg brugt rigtig lang tid på at kigge indad, og jeg må indse, at jeg har mistet mine følelser for min mand. Jeg vil gerne finde dem igen, jeg ved ikke om det er muligt. Men jeg vil så gerne mit barn ikke bliver skilsmissebarn. 

Men hvordan åbner jeg samtalen og får fortalt ham, at jeg ikke har følelser for ham mere? Jeg ved han stadig elsker mig og er forelsket i mig, og jeg er bange for det vil ødelægge ham. Jeg er bange for det kommer til udtryk i vrede, hvilket vi ikke kommer nogle vegne med.

Som de andre skriver, så ville det være dumt at gøre ham bekymret og bange, hvis du vil have dem igen og ikke vil “gå”. Hvor gammelt er jeres barn?? 

Jeg synes du skal fortælle ham, at du føler du mangler noget mere kærlighed, at føle dig speciel eller hvad end det er han kan gøre, som du kunne få følelser af igen. Selvfølgelig er der nogle. De måske bare glemt og gemt lidt i babysnask osv. Tvivler på man bare kan miste ALT med mindre manden var psykopat og man på den måde mistede alt for ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.