mad med hakket kød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.338 visninger
7 svar
1 synes godt om
19. juni 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg gennemgik vores fryser for nylig og opdagede at vi har en masse hakket kød liggende - både oksekød, kalve/svinekød og svinekød.

Det skal jo gerne bruges, men jeg synes at frikadeller, kødsovs og hakkebøffer er ved at blive for ensformigt.

Har I nogle spændende forslag til hvad jeg kan lave i stedet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Ms.Momo skriver:

Jeg gennemgik vores fryser for nylig og opdagede at vi har en masse hakket kød liggende - både oksekød, kalve/svinekød og svinekød.

Det skal jo gerne bruges, men jeg synes at frikadeller, kødsovs og hakkebøffer er ved at blive for ensformigt.

Hakket oksekød bruger vi bl.a. til følgende:

• Hjemmelavet forårsruller
  • "krokodille" - hakket oksekød svitset med en masse grøntsager og krydderier og så pakket ind i butterdej, så det bliver til en krokodille
  • Meatza 
  • Millionbøf
  • Lasagne
  • Sheperds pie(for det meste bruger jeg lam, men hvis jeg ikke kan få det, kan okse godt bruges)
  • Mousakka - børnenes favorit 
  • Filoruller
  • Fyldte peberfrugter
  • Som fyld i spinatpandekager eller taco

Hakket svin/ kalve/svinekød bruger vi bl.a. til følgende:

• Boller i karry
  • Forloren hare
  • Krebinetter
  • Minifrikadeller til pitabrød
  • Farsbrød med ratatouille

Anmeld Citér

19. juni 2018

asphodel

Du kan altid pifte hakkebøfferne op ved at lave dem til burgere.

Kødboller kan varieres med alle mulige krydderier.

Chili con carne eller madpandekager.

Så er der cottage pie:  https://houseofpancakes.wordpress.com/2013/10/15/cottage-pie/

Tyrkisk meze med dolmere:  https://houseofpancakes.wordpress.com/2014/02/06/tyrkisk-meze/

Farserede peberfrugter:  https://houseofpancakes.wordpress.com/2013/12/09/farserede-peberfrugter-i-tomatsovs/

Jeg har også tidligere lavet en opskrift af Jamie Oliver, hvor jeg lavede en slange af hakket kød og så blev der hældt yorkshire pudding dej (minder lidt om vandbakkelse) ned over. Retten hed "Big fat snake". 

Det hakkede kød kan også bruges som fyld på pizza - enten som kødsovs eller som krydret kød. Du kan også komme det i pitabrød.

I stedet for lasagne kan du lave moussaka.

Bare et par hurtige tanker herfra.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Babilooo

Taco/ pandekager

Anmeld Citér

20. juni 2018

Birthdaybaby

Et hit her er kødboller i tomatsauce - boller i karry (også en mere asiatisk version, med garam masala, kokosmælk og ingefær) - og græsk farsbrød ����

Anmeld Citér

20. juni 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Eller en mix med ris og grøntsager i en wok :)

nemt og lækkert og sundt ;)

Anmeld Citér

20. juni 2018

moar34

Ms.Momo skriver:

Herhjemme elsker vi madpandekager med oksekød ( med krydderier og tomatpure) og så er der italienske kødboller i tomatsovs med frisk pasta. Det smager mums 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.