Smide eksens ting ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.796 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2018

Anonym trådstarter

Lang historie kort, 

min veninde har en dreng på 9 måneder, de bor på krisecenter, efter opfordring af forskellige instanser. 

Hun har dog nu fået en lejlighed, og begynder så snart som muligt en tilværelse i den.

hendes eks, vil i mit syn, ramme hende på flere forskellige punkter. Bla. har han udtalt sig om, at han gør skade på deres  barn, lavet underretning på dette, hun er dog ‘renset’ af forskellige instanser, og deraf kom opfordringen af krisecenter. 

Nu er han nået dertil, hvor han ‘truer’ med at smide hendes tøjskabe ud, allerede imorgen - kan han det, når hendes adresse stadig er hos ham? Den er ikke flyttet, grundet sag om bopæl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2018

Anonym

Det kan efter min vurdering sagtens gøre. Hvem skulle forhindre ham i det? Det er selvfølgelig dybt forkert og fejt gjort. Men jeg ville se fremad og vær ligeglad med de tøjskabe. Kom væk fra i idioten og vær glad for at være kommet væk. I den situation vil sådan en type prøve at ramme med alt hvad han kan, efter skabene finder han et nyt punkt og det klogeste er (efter min mening) at komme videre og ikke kommunikere med ham. Krisecenter er for folk i total krise og truet situation. Så vær ligeglad med de døde ting og kom videre. Jeg har selv stået dér og måtte give afkald på en masse ting så som smykker osv. 

Anmeld Citér

17. juni 2018

Anonym

Det er teknisk set tyveri. 

Man har ikke ret til at sælge andres ejendele medmindre man er en foged indsats. 

Tilsvarende må jeg jo eksempelvis heller ikke sælge en trøje du har glemt hos mig. Det er ikke min ejendel! 

Nå det så er sagt skal hun vudere om det er kampen værd.. 

Anmeld Citér

17. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er teknisk set tyveri. 

Man har ikke ret til at sælge andres ejendele medmindre man er en foged indsats. 

Tilsvarende må jeg jo eksempelvis heller ikke sælge en trøje du har glemt hos mig. Det er ikke min ejendel! 

Nå det så er sagt skal hun vudere om det er kampen værd.. 

Spørger kun fordi jeg er nysgerrig.

hvordan er det at smide noget ud det samme som at sælge?

ts Eks vil jo ikke sælge tingene men smide dem ud. 

Hvis de officielt stadig bor sammen skal han så stadig bede om lov til at smide ting ud fra boligen? 

Anmeld Citér

17. juni 2018

Anonym

Spørger kun fordi jeg er nysgerrig.

hvordan er det at smide noget ud det samme som at sælge?

ts Eks vil jo ikke sælge tingene men smide dem ud. 

Hvis de officielt stadig bor sammen skal han så stadig bede om lov til at smide ting ud fra boligen? 

Samme kategori. 

Videre formidle, afskaffe, bortskaffe, sælge ting du ikke ejer er ulovligt. 

Tilsvarende må jeg hellere ikke smide dine ting ud. Det er ikke mine og ikke mine at tage beslutninger om. 

Nu er det ikke fælles ejet han vil smide ud. Det er hendes personlige ting 

Anmeld Citér

17. juni 2018

Rosa-Sophia

Rent juridisk tror jeg ikke, at det er tilladt, det tangerer dybest set som tyveri, men rent praktisk tvivler jeg på, at politiet kan eller vil gøre meget ved det desværre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.