Anonym skriver:
Jeg bliver nødt til at høre jer ad Hvordan I gør med fødselsdagsgaver i familien. Jeg kan nødig være den eneste i denne situation.
Et eksempel : jeg har en søn og han har 4 store halvsøskende. Jeg plejer at give hver halv søster for 200 kr i gave til jul og fødselsdag. Af de 4 søskende får han tilsammen én gave for 200 kr. Er det fair ? Jeg synes det er en stor mundfuld for mig at betale 800 kr 2 gange om året - også fordi vi praktiserer samme fordeling til min søns 4 kusiner/fætter
Er det mig der går i små sko her ? Hvordan håndterer I det med én vs flere halvsøskende /kusiner?
Vi har ikke nogle halvsøskende her, men vi har masser af kusiner og fætre.
Jeg har to søskende, den ene har 1 barn og den anden har 3 børn, jeg har selv 3 børn.
Når vi giver gaver gør vi det som en samlet familie, dvs at jeg og mine tre børn giver for ca 300 kr til fødselsdage og jul til hver af vores kusiner og fætre, og mine søskende og deres familier gør det samme. Det betyder at min ene søskende betaler til 6 børn udover sit eget a ca 300 kr og vi andre to betaler til 4 børn udover vores egne. Så i princippet betaler den med færrest børn mest til resten af familien.
vi har altid gjort sådan uden nogen har tænkt nærmere over det eller gjort indsigelser.
når vores børn blir voksne, hører de stadig sammen med familien når der skal købes gaver til de øvrige, så længe de er studerende. Herefter betaler de på lige fod med os andre.
håber det giver mening:-)
Anmeld
Citér