Biologisk trang..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2018

Anonym trådstarter

Det er sådan lidt mærkeligt, for vi havde engentlig besluttet at vi ikke skal have flere børn og jeg havde det okay med den beslutning, selvom min drøm (før børn) så anderledes ud. Men nu, hvor jeg sidder her og ser min yngste på 1,5 år, som går og småsnakker med hans legetøj, kan jeg mærke - sådan helt nede i maven - at jeg gerne vil have en mere og det skal faktisk helst være lige nu.

Det har sneget sig sådan lidt ind på mig, så jeg har ikke helt lagt mærke til det før nu, men jeg er faktisk skruk igen.

Og når jeg så tænker tilbage, så har det været samme tidspunkt tidligere - når "baby" har været lige omkring 1,5 år, så er jeg blevet skruk.

Så, er det bare mig, eller er der en biologisk trang eller noget, sådan ca 1,5 år efter man har født, til at få en ny mini-me? Og går det over igen, hvis man bare "ignorerer" det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2018

Miss A

Anonym skriver:

Det er sådan lidt mærkeligt, for vi havde engentlig besluttet at vi ikke skal have flere børn og jeg havde det okay med den beslutning, selvom min drøm (før børn) så anderledes ud. Men nu, hvor jeg sidder her og ser min yngste på 1,5 år, som går og småsnakker med hans legetøj, kan jeg mærke - sådan helt nede i maven - at jeg gerne vil have en mere og det skal faktisk helst være lige nu.

Det har sneget sig sådan lidt ind på mig, så jeg har ikke helt lagt mærke til det før nu, men jeg er faktisk skruk igen.

Og når jeg så tænker tilbage, så har det været samme tidspunkt tidligere - når "baby" har været lige omkring 1,5 år, så er jeg blevet skruk.

Så, er det bare mig, eller er der en biologisk trang eller noget, sådan ca 1,5 år efter man har født, til at få en ny mini-me? Og går det over igen, hvis man bare "ignorerer" det?

Sjovt du skriver dette indlæg! Jeg har haft det præcis på samme måde begge gange. Vi har to børn herhjemme, og min mand vil ikke have flere, selvom han startede med at ønske fire (!) da vi mødtes.

Jeg har derimod altid sagt lad os tage det som det kommer. Men jeg er også blevet helt vildt skruk omkring 1,5-års alderen ved begge børn. Nu er min yngste tre år, og jeg er stadig skruk. I perioder mere end andre, men jeg kan også mærke inderst inde, at det i hvert fald ikke går væk foreløbig! Håber han kan skifte mening en dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.