Jeg bor "på landet" i den lille landsby jeg er vokset op i. Da jeg fyldte 18 skulle jeg bare væk derfra, fordi der ingenting var og jeg var træt af at skulle cykle eller tage busser hele tiden.
Jeg endte så med at flytte tilbage til byen og leje et hus, da jeg fik mit første barn, så jeg var tæt på mine forældre og de kunne hjælpe mig (jeg var 21 og uduelig).
Byen har ændret sig meget fra den by jeg voksede op i. Vores lille lorte skole er blevet en fantastisk friskole, som mit barn snart skal starte i. Gamle huse er blevet lavet om til henholdsvist en B&B, en Café hvor man også kan købe/bestille købmandsvarer og en lille kunstforretning. Så den her lille landsbyflække er i kæmpe vækst lige nu og jeg synes at det er vidunderligt at være vidne til.
Mine børn er stadig små, så de går ikke til hverken fodbold eller noget, men der hvor de KAN gå til f.eks. gymnastik, er der 200 meter. Fodbold er godt nok lige knapt 2 km væk.
Der er en vidunderlig skov, med picnicpladser og en stor bakke, hvor man kan se ned over byen omkring 1 km væk og en sød lille å der løber lige udenfor bygrænsen. Der er marker, små hyggelige gåstier og rent faktiske dyr, såsom dådyr og ræve der tuller rund omkring. Og så har vi både natur-dagpleje og natur-børnehave her, begge steder med dyr (heste, grise, geder, høns, m.m.), som børnene kan få lov til at være med til at passe.
Jeg synes at jeg har "fundet" det helt perfekte sted for mig og min familie. Så jeg synes virkelig at du skal tænke på:
Hvad er det du ønsker? Sådan helt specifikt. (Skov tæt på, hyggelige stier, tæt på skole osv.)
Hvad er det du kommer til at undvære? Er det noget du decideret kommer til at mangle?