Er det realistisk?Lavt gennemsnit-blive jordmoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.887 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2018

Anonym trådstarter

Ja jeg kan ikke helt gennemskue optagelserne på jordmoderstudiet. Men er der karakter adgangskrav? Og er det ellers totalt urealistisk med en HHX på 7,1 at komme ind på det studie? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja jeg kan ikke helt gennemskue optagelserne på jordmoderstudiet. Men er der karakter adgangskrav? Og er det ellers totalt urealistisk med en HHX på 7,1 at komme ind på det studie? 

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fra-frit-optag-til-et-gennemsnit-paa-123-her-er-adgangskravene-til-alle-studierne

Laveste adgangskvotient, jeg kan finde, er 10,4. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fra-frit-optag-til-et-gennemsnit-paa-123-her-er-adgangskravene-til-alle-studierne

Laveste adgangskvotient, jeg kan finde, er 10,4. 

Shit ja så skal jeg nok skyde en hvid pil efter den uddannelse 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Julletullemor

Anonym skriver:

Der er ingen karakterkrav - adgangskvotienten, som du kan finde på www.ug.dk viser hvad lavest optagede gennemsnit var sidste år. Det kan altså ændre sig fra år til år. Jeg vil dog sige, at jordemoder er en af de uddannelser, hvor adgangskvotienten plejer at stige hvert år, men man ved det ikke på forhånd. 

Så prøv da at søg, bare hav en anden prioritet ved hånden. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Babilooo

Ja - det vil jeg sige er out og reach

det her stort set ligge bland de højste kvotienter i over tyve år. Da jeg søgte ind på studie for ca. 20 år siden var det også det højeste (over 11 på den gamle skala)

Anmeld Citér

10. juni 2018

Berta

Anonym skriver:

Hej

Her er et link til adgangskravene i Aalborg. Tilsvarende kan du finde for de andre skoler. 

https://www.ucn.dk/uddannelser/jordemoder/adgangskrav-og-optagelse

Du skal have kemi C eller Bioteknologi A. Der er ikke et minimums karakterkrav i kvote 2 som jeg læser det. Men dit gennemsnit vægter også i vurderingen af din ansøgning. Kvote 1 kommer du ikke ind på med dit snit. 

Hvis du arbejder hårdt og målrettet med relevante aktiviteter og forbedrer dine karakterer i relevante enkeltfag / tager relevante enkeltfag (kemi/bioteknologi/biologi/fysik) - og hvis du er villig til at søge i hele landet (Esbjerg er ikke så søgt som Aalborg og København) - mon så ikke det kan lykkes. 

Få en aftale med en studievejleder på den jordemoder uddannelse der ligger nærmest og tal med dem om muligheden og hvilken strategi du skal lægge for at komme ind (måske med en tidshorisont på 1-3 år)

Pøj med det. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej

Her er et link til adgangskravene i Aalborg. Tilsvarende kan du finde for de andre skoler. 

https://www.ucn.dk/uddannelser/jordemoder/adgangskrav-og-optagelse

Du skal have kemi C eller Bioteknologi A. Der er ikke et minimums karakterkrav i kvote 2 som jeg læser det. Men dit gennemsnit vægter også i vurderingen af din ansøgning. Kvote 1 kommer du ikke ind på med dit snit. 

Hvis du arbejder hårdt og målrettet med relevante aktiviteter og forbedrer dine karakterer i relevante enkeltfag / tager relevante enkeltfag (kemi/bioteknologi/biologi/fysik) - og hvis du er villig til at søge i hele landet (Esbjerg er ikke så søgt som Aalborg og København) - mon så ikke det kan lykkes. 

Få en aftale med en studievejleder på den jordemoder uddannelse der ligger nærmest og tal med dem om muligheden og hvilken strategi du skal lægge for at komme ind (måske med en tidshorisont på 1-3 år)

Pøj med det. 

Tusind tak for din besked.

Er dog ikke helt ung længere, så ved ikke om det stadig kan lade sig gøre alle de tiltag. 

Nok ikke den del med at søge i Jylland når jeg bor på Sjælland med mindre børn... 

men tak for svar, helt sikkert noget at tænke over 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.