Føde alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.992 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg har termin om en måned, og faren og jeg er netop gået fra hinanden. Det endte ikke så godt, og vi er ikke på talefod lige nu. Han er ikke vild med at skulle med ti fødslen, og gør det kun for min skyld, sådan har det været hele tiden. 

Jeg er nu i tvivl om det er en god ide at tage ham med, fordi vi ikke er gode venner og jeg ikke er særlig tryg ved ham mere. Han har det helt fint med han ikke kommer med til selve fødslen, bare han må komme ind lige når hun er blevet født, og det skal han selvfølgelig have lov til. 

Jeg har slet ikke lyst til at have en veninde med til fødslen, og har ikke kontakt til min mor og ingen søstre. 

Nogen der har født alene og vil fortælle om det? Eller kender nogen der har gjort det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Sarahs-mor

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. 

Men jeg følger lige med, da jeg også overvejer st føde alene.

tænker du kan snakke med jordemoder om hvordan det egentlig foregår når man er alene

Anmeld Citér

10. juni 2018

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har termin om en måned, og faren og jeg er netop gået fra hinanden. Det endte ikke så godt, og vi er ikke på talefod lige nu. Han er ikke vild med at skulle med ti fødslen, og gør det kun for min skyld, sådan har det været hele tiden. 

Jeg er nu i tvivl om det er en god ide at tage ham med, fordi vi ikke er gode venner og jeg ikke er særlig tryg ved ham mere. Han har det helt fint med han ikke kommer med til selve fødslen, bare han må komme ind lige når hun er blevet født, og det skal han selvfølgelig have lov til. 

Jeg har slet ikke lyst til at have en veninde med til fødslen, og har ikke kontakt til min mor og ingen søstre. 

Nogen der har født alene og vil fortælle om det? Eller kender nogen der har gjort det? 

Hvad med en doula? 

Jeg tænker det er rart for dig at have en ved din side. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Hvad med en doula? 

Jeg tænker det er rart for dig at have en ved din side. 

Det kunne selvfølgelig være en mulighed  Gætter bare på det er pænt dyrt at have en til at stå til rådighed til når man går i fødsel. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

God-mor

Anonym skriver:

Det kunne selvfølgelig være en mulighed  Gætter bare på det er pænt dyrt at have en til at stå til rådighed til når man går i fødsel. 

Jeg ved ikke hvor meget det koster desværre. Men tænker umiddelbart at hvis du har muligheden økonomisk, så er det noget jeg tror du vil sætte pris på under og efter fødslen. Det er rart at have en at tale med bagefter også, for at få bearbejdet selve fødslen også. Og jordemødrene har som bekendt ikke ret meget tid. De er travle. Så tror du vil være glad for at have en anden med dig. Er der slet ingen i din omgangskreds du kunne have lyst til at have med? 

Anmeld Citér

10. juni 2018

karisima

Jeg fødte alene i 2010. Faren var ikke interesseret i at være far så han var ude af billedet og jeg ønskede ikke familie el veninder tilstede. Det gik vist bare som det plejer at gøre. Nogle gange var jeg alene på stuen, andre gange var den studerende der og så var jordemoderen der selvfølgelig også når der var brug for hende. Jeg havde virkelig en fantastisk fødsel med ro og fred hvor jeg bare kunne være helt mig selv uden at skulle tænke på en mor/søster/veninde. Jeg har på ingen måde fortrudt og personalet var søde til at tage billeder 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Anonym

Jeg gik i fødsels før tid med nr 2 midt om natten, så manden var hjemme med den store. Det var faktisk ok. Jeg havde alligevel ikke tid til at fokusere på omgivelserne. Min svigermor kom midt under det hele og var en støtte da det var overstået, for resultatet var ikke godt. Men havde det været et fint og levende barn, ville jeg ikke have haft noget imod at føde selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.