Hej, jeg er lige nu i gang med sygeplejerske uddannelsen på 3. semester jeg skal til eksamen om 1 uge. Jeg føler mig slet ikke motiveret til det.
Jeg har kigget lidt på socialrådgiver uddannelsen. Nogle der har erfaring med det?
Jeg må ærligt indrømme at jeg altid har været i tvivl om det er det rette for mig. Der er rigtig mange faktorer der påvirker mig i beslutningen.
Først og fremmest er det, om det måske er for hektisk til mig. Jeg har lige været i psykiatrien, og det var rigtig fint. Men når jeg tænker tilbage på en af de tidligere praktikker i somatikken så får jeg ubehag i maven. Synes ærligt talt der var så hektisk at jeg gik hjem nogle af dagene og var helt ked af det. For at nævne at jeg synes der var rigtig mange praktiske procedurer - og jeg tænker hvordan skal jeg nå og blive dygtig til dem alle
Jeg ville gerne ind på neonatal afdelingen og arbejde eller en børneafdeling.
Men jeg bliver ved med alligevel at bilde mig selv ind, at jeg skal være sygeplejerske. Fordi jeg tror sygeplejersker har bedre job muligheder en socialrådgivere.
Heldigvis skal jeg 1 år på barsel lige efter min eksamen, så har jeg lidt tænketid
Mit gennemsnit fra gymnasiet ligger på 8, så det er heller ikke fordi at jeg har uendelige muligheder.
Håber der er nogle der har erfaring med den uddannelse, socialrådgiver.
Anmeld
Citér