Jeg havde heller ikke gjort det. For det første dækker din rejseforsikring formentlig ikke, så med mindre det blå EU kort dækker din fødsel, så kan du ende med en regning for en fødsel i Tyskland. Derudover ved man ikke, hvordan kroppen reagerer på en lang køretur.
I min første graviditet havde jeg slet ingen gener 4 uger før termin og følte mig helt frisk, så jeg så det ikke som noget problem at køre 5 timer i bilen en dag til en begravelse i familien, men min krop var bare ikke enig. Selv om jeg overhovedet ikke havde haft nogle gener, viste det sig, at det tog hårdt på mig med den køretur, og jeg var helt kvæstet i 2 dage.
Jeg fødte som dig også meget hurtigt første gang, og anden gang gik det så stærkt, at vi ikke nåede ud af huset, og vores søn er uplanlagt født derhjemme uden, at ambulancen nåede frem, og det var 4 uger før tid. Alle er selvfølgelig forskellige og har forskellige forløb, men ud fra mine egne erfaringer, havde jeg ikke rejst 4 uger før termin, selv om rejser og oplevelser betyder rigtig meget for mig.
Anmeld
Citér