Kør-selv-ferie 4 uger før termin ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.246 visninger
9 svar
1 synes godt om
9. juni 2018

HBV

Hej �� 

Mangler jeres besyv her.. 

Ville I tage på kør-selv-ferie til Berlin 4 uger før termin ? Jeg fik konstateret en discus prolaps for en uges tid siden men det går noget bedre. Dog kan jeg ikke gå særlig langt.  Vi skulle bo hos noget familie, så jeg ville kunne opholde mig hos dem, hvis jeg ikke føler mig i stand til at gå rundt en hel dag.. 

Vi bor ret tæt på den tyske grænse, ca 30 km. 

Det skal lige siges at min fleste fødsel var ret hurtig og jeg fik at vide, at hvis jeg blev gravid og skulle føde igen, så skulle jeg faktisk ringe og nærmest komme ind ved første ve. 

Er det mig, der er emsig ? Jeg ved ikke om det er en god idé at tage med, ville I gøre det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg ville ikke gøre det :)

jeg er selv 4 uger fra termin og jeg ville ikke en gang tage på en dags tur til Jylland lige nu ;)

Anmeld Citér

9. juni 2018

migxher

Du skal i hvertfald sikre dig at det er noget din rejseforsikring dækker hvis nu du går i fødsel. Jeg var nok ikke tager afsted. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Ciss

Jeg var ikke taget afsted.

Den sidste måned før termin har lange bilturer bare slet ikke fristet. Ikke i nogen af graviditeterne. Jeg har ikke haft specielle plager, men at sidde stille længe var ikke godt, og biler generelt har for lave sæder til at det var behageligt så sent i en graviditet.  

I tillæg er mine børn så altid kommet før termin, men det kommer jo an på, hvor længe I skal være væk. 4-5 dage ville for mig være ok. 2 uger absolut ikke. 

Mærk godt efter, hvad din krop siger, og siger den nej, så skal du ikke være bange for at sige det samme. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

HBV

Jeg tror også, at det ender med, jeg siger nej. 

Kombinationen af at det er så tæt på termin, discus prolaps og at første fødsel var hurtig 

Ville bare elske at have sidste "alene-ferie" med min store søn

Anmeld Citér

9. juni 2018

Black Rose

Som jeg ser det, kommer det an på, hvad du har lyst til. Jeg har selv 6 uger til termin og skal om en uge besøge familie et godt stykke væk, dog stadig i Danmark. Vi kommer til at køre godt 450-500 km den dag, hvilket ikke er noget problem for mig, da jeg ingen fysiske gener har  

Hvis du ikke føler for den lange køretur og er mere tryg ved at blive hjemme, synes jeg det er helt fair. Det kommer nemlig rigtig meget an på, hvordan du selv har det med at skulle sidde i bilen så længe, plus at være 4-500 km væk hjemmefra

Anmeld Citér

10. juni 2018

300515

Jeg ville godt turde, hvis jeg kunne holde bilturen ud og der ikke er tegn på fødsel.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Ville ikke turde. Har selv født hhv. 4 og 3 uger før termin. Mm du selvfølgelig er ligeglad med at føde i Tyskland. En bilferie lyder derudover ret ubehagelig på det tidspunkt. Jeg kunne dårligt sidde ned på det tidspunkt pga. maven. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

En ting var om jeg ville turde i forhold til fødsel. Der er Tyskland trods alt rimelig up to date i forhold til sygehusvæsen osv. 

Men når jeg tænker på mig selv 4 uger før termin havde jeg ikke gjort det. For mig var køreturene forfærdelige, sad af H til, fik kvalme konstant, benene sov osv.. Også selvom det bare var en tur på 30min-1 time. Så nej derfor havde jeg ikke gjort det. Men det er jo nok individuelt hvordan man har det

Anmeld Citér

10. juni 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg havde heller ikke gjort det. For det første dækker din rejseforsikring formentlig ikke, så med mindre det blå EU kort dækker din fødsel, så kan du ende med en regning for en fødsel i Tyskland. Derudover ved man ikke, hvordan kroppen reagerer på en lang køretur.

I min første graviditet havde jeg slet ingen gener 4 uger før termin og følte mig helt frisk, så jeg så det ikke som noget problem at køre 5 timer i bilen en dag til en begravelse i familien, men min krop var bare ikke enig. Selv om jeg overhovedet ikke havde haft nogle gener, viste det sig, at det tog hårdt på mig med den køretur, og jeg var helt kvæstet i 2 dage.

Jeg fødte som dig også meget hurtigt første gang, og anden gang gik det så stærkt, at vi ikke nåede ud af huset, og vores søn er uplanlagt født derhjemme uden, at ambulancen nåede frem, og det var 4 uger før tid. Alle er selvfølgelig forskellige og har forskellige forløb, men ud fra mine egne erfaringer, havde jeg ikke rejst 4 uger før termin, selv om rejser og oplevelser betyder rigtig meget for mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.