Andre med “inde - børn”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.878 visninger
10 svar
7 synes godt om
9. juni 2018

Babilooo

Fjeg er irriteret fordi jeg har to dejlige drenge, som hele tiden hellere vil være inden for. Selv i det gode vejr.

jeg forstår det ikke. Vi har dejlig have med trampolin, gynger, vandbassin osv.

hvordan får jeg dem motiveret til at Bille være ude. De vil hellere spille PlayStation eller ipad. Og jeg giver dem selvfølgelig ikke lov hele tiden.

Men de keder sig..... er det meningen man som forældre skal underholde hele tiden..? Jeg husker mig selv bedre til at lege selv og udenfor.

jeg vil heller ikke hele tiden tvinge dem til at lege i haven eller gå tur. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Smølfine123 skriver:

Fjeg er irriteret fordi jeg har to dejlige drenge, som hele tiden hellere vil være inden for. Selv i det gode vejr.

jeg forstår det ikke. Vi har dejlig have med trampolin, gynger, vandbassin osv.

hvordan får jeg dem motiveret til at Bille være ude. De vil hellere spille PlayStation eller ipad. Og jeg giver dem selvfølgelig ikke lov hele tiden.

Men de keder sig..... er det meningen man som forældre skal underholde hele tiden..? Jeg husker mig selv bedre til at lege selv og udenfor.

jeg vil heller ikke hele tiden tvinge dem til at lege i haven eller gå tur. 

Hvor gamle er de?

Anmeld Citér

9. juni 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine børn har altid været bedst til at være ude vis jeg gik med. Så har jeg ordnet have mens de har leget. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Abracadabra

Min yngste er også en indefims. Hun får et rungende NEJ til skærm og NEJ til voksenunderholdning, og så finder hun på noget... tit indenfor.

Anmeld Citér

9. juni 2018

Babilooo

Mom skriver:

Hvor gamle er de?

4 og 8

Anmeld Citér

9. juni 2018

Skouboe

Hos os må man først spille iPad/wii/PlayStation efter aftensmaden, og hvis man keder sig, må man finde på noget at lave selv. Spørger man mor, er forslagene som regel oprydning, støvsuge mv.

Selvsagt er mine piger ret gode til at aktivere sig selv..

Til gengæld blander jeg mig ikke i inde eller ude, eller hvad de finder på at lege (indenfor rimelighedens grænser)

Anmeld Citér

9. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Smølfine123 skriver:

4 og 8

Nej man skal ikke underholde hele tiden, men man kan komme med gode ideer , og så kan de jo vælge at lave det, eller lade være.

Det jeg tænker er, at de sikkert har hverdage som alle andre børn, med BH og skole, med meget støj, halv lange dage osv. så måske de gerne vil "være lidt i fred" nogen gange i weekenderne? Måske er de trætte?

Anyway, du kan selvfølgelig begrænse deres skærmtid, og så kan du sysle rundt i haven, sidde på terrassen med en bog eller whatever, måske finder de så ud af at det kan være sjovt og hyggeligt at være ude?

Anmeld Citér

9. juni 2018

Ciss

Min erfaring er, at det er hyggelig at være ude, når andre også gerne vil være ude, men det er ikke morsomt, hvis alle andre vælger at være inde. Hvis jeg går ud, går børnene ofte ud af sig selv. Hvis jeg går ind, følger de ofte efter, med mindre de er i leg med naboens børn ude. Hvis de bare er de to selv kommer de ret hurtigt ind igen. I tillæg trumfer skærmtid stort set alt i den aldersgruppe. 

Så begræns skærmtiden og gå selv ud. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

serinasmor

Hvor er I voksne selv? 

Hvis I er inde, så er børnene vel inde. Hvis I til gengæld er ude, så er sandsynligheden for, at ungerne opdager det sjove ved at være ude nok også større.

Jeg ville begrænse skærmtiden og selv gå i haven og se, hvad der skete. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Babilooo

serinasmor skriver:

Hvor er I voksne selv? 

Hvis I er inde, så er børnene vel inde. Hvis I til gengæld er ude, så er sandsynligheden for, at ungerne opdager det sjove ved at være ude nok også større.

Jeg ville begrænse skærmtiden og selv gå i haven og se, hvad der skete. 

Vi er stor set altid ude.. spiser ud, laver havearbejde osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.