Bange for et stort barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg er 36+0 idag og har været i scanning. H*n blev skønnet til at veje 3200 gram. Jeg synes det lyder HELT vildt med stadig 4 uger tilbage og det kan godt skræmme mig lidt da jeg ikke er så stor selv. Hvad vejede jeres der omkring og så til fødsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg er 36+0 idag og har været i scanning. H*n blev skønnet til at veje 3200 gram. Jeg synes det lyder HELT vildt med stadig 4 uger tilbage og det kan godt skræmme mig lidt da jeg ikke er så stor selv. Hvad vejede jeres der omkring og så til fødsel?

Tag du den med ro. Oftere er det nemmere at føde store børn, fordi de hjælper tyngdekraften på vej. Måske kan min personlige statistik hjælpe dig. Jeg fødte først et barn på 4240 næste gang et på 4380. Begge fødsler har været nemmere, ukomplicerede, uden smertelindring og uden indgreb. Mit tredje barn på 3710 gram bød på vestimulerende piller og drop, og så sad han som den eneste af dem fast ved skuldrene på vejen ud.

Så ja 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Tror ikke du skal bekymre dig så meget om vægten. 

Fødte i sommeren 2011 en dreng på 56 cm og 4500g. Uden smertelindring og uden nogen former for komplikationer, fødslen tog 6 timer, lige efter bogen

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym

Da jeg var gravid skønnede jm også min søn til at være en stor baby. Var ligesom dig lidt skræmt, men man skal huske det er en skønnet vægt. Hun skønnede ham til at veje 3900 nogle uger før fødslen. Da han endelig kom var han en perfekt baby på 3500 :-)

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er et SKØN - men de burde kalde det GÆT.

Min personlige erfaring er jo større barn, jo nemmere fødsel.

Anmeld Citér

7. juni 2018

AlwaysAno

Jeg har altid hørt at de store børn ofte er nemmere at føde fordi de selv arbejder med hvor de små har færre kræfter så derfor er meget hårdere at presse ud. 

Selv har jeg kun erfaring med små børn på henholdvis 2800g og 2960g så jeg kan jo ikke vide hvordan et stort barn er at føde ☺️

Anmeld Citér

7. juni 2018

NCB89

Ingen grund til panik ��Begge mine drenge er blevet skønnet helt skævt. Den ældste blev skønnet til 3800 g. Seks timer inden han kom ud. 

Jeg har født to store børn på hhv. 4380g. Og 4445 g. Jeg har haft de bedste og hurtigste fødsler og er på ingen måde gået i stykker noget af gangene ��

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres beroligende svar. Er ikke i tvivl om at de er nemmere at presse ud pga tyngdekraft og deres kræfter. Men det ændrer jo ikke på at JEG er lille, den skal jo stadig ud af mig 

Anmeld Citér

10. juni 2018

FruSteffensen

Anonym skriver:

Tak for jeres beroligende svar. Er ikke i tvivl om at de er nemmere at presse ud pga tyngdekraft og deres kræfter. Men det ændrer jo ikke på at JEG er lille, den skal jo stadig ud af mig 

Du er den lille uanset hvad Selv en baby på 3 kilo er jo stor i forhold til hvad din krop har prøvet indtil nu. Men kvindekroppen er fantastisk, og jordemødre i øvrigt elendige til at skønne (1,1 kilo for lavt ifht reel fødselsvægt her), og alt skal nok gå.

Bed om at de hjælper dig til at briste mindst muligt, hvis det er det du er bange for. De kan støtte dit mellemkød og guide dig til at det ikke går for stærkt når hovedet skal fødes. Begge dele nedsætter risikoen for at briste

Anmeld Citér

10. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Tænk på det er er skøn. Min ældste datter blev skønnet til at veje 3400 g og ud kom 3920 g..

min yngste blev skønnet til at komme op på samme vægt - måske over 4 kg. Ud kom 3700 g baby .

Og som de andre siger, så siger man at store børn er nemmere at føde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.