Forsinket motorisk udvikling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

400 visninger
3 svar
2 synes godt om
4. juni 2018

Anonymor

Begynder at være lidt bekymret. Min søn er 6 mdr om tre ugers tid, og han kan hverken trille den ene eller anden vej endnu. Han skubber sig ikke op på armene, når han ligger på maven. Han roterer lidt rundt om sin akse i mave liggende stilling, men sker tilfældigt pga frustration. 

Ved godt man ikke skal sammenligne, men min mellemste stod på alle 4 og vuggede da han var 5.5 måned, så kan ikke lade være at blive bekymret over min søn på knap 5.5 end ikke kan trille endnu.

Han har gjort det et par få gange for flere måneder siden ved et tilfælde, men så ikke siden da. Når han ligger på ryggen griber han om sine fødder og kommer om på siden, men så kommer han ligesom ikke videre. Han forsøger! Det kan man se. Men det lader sig ikke gøre for ham.

Han er en stor dreng på lidt over 9 kg og 70 cm, så tror også hans fysiske størrelse bremser ham lidt.

Men hvad skal vi gøre? Vi øver med ham, hjælper ham med at komme helt om osv, men det hjælper ikke. 

Han hader som pesten at ligge på maven, så det er også en evig kamp med ham. Vi har været hos osteopat da han var yngre hvor han fik låst op for spændinger, og hun vurderede der ikke var behov for yderligere behandling, så det burde være løsnet. 

What to do? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2018

Baby17

Min datter er lidt over 7 mdr. For 3 uger siden lærte hun at vende sig om på maven, en uge senere kunne hun møve sig frem på gulvet. Nu er hun overalt og er de seneste to dage begyndt at gå i kravle position! 

Giv det den tid det tager  lige pludselig knækker han koden. Jeg har nogle Veninder med drenge som er 8-9 mdr og de er ikke tæt på at kunne komme nogen vegne endnu. Det er så forskelligt Hvornår de gør tingene 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Babilooo

Vores søn vejede også ca 10 kg på den alder. Han var meget tung i rumpen. Det er ret normalt at det så tager længere tid. 

Du kan lege trillelege og kolbøtter med ham forsigtigt. Men ellers så er det noget der kommer af sig selv. Og lad være med at sammenligne. Det kommer der absolut intet godt ud af.

Anmeld Citér

5. juni 2018

LSS

Min yngste datter lærte aldrig at vende sig fra ryg til mave & hun lærte aldrig at kravle eller trække sig frem med armene. Hun lærte først at gå da hun var over 1 1/2 år. Den dag idag (hun er næsten 5 nu) der er hun stadigvæk bagud med nogle ting. Men alle børn er forskellige og det er slet ikke sikkert din er bagud eller andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.