Hej alle.
Jeg håber lidt på at høre fra nogen, der har stået i samme situation som mig.
Sagen er den, at jeg er 33 uger henne. Ved sidste lægebesøg i starten af ugen fik jeg målt mit SF-mål til 23-24 cm. Målet har været for lille hver gang det er blevet målt, ved jordemoder for cirka en måned siden, hvor jeg var 29 uger henne, var det 21 cm. Fordi målet er en del under normalen og vokser langsommere end det burde, blev jeg ved jordemoderen henvist til ekstra scanninger.
Jeg har indtil videre været til to scanninger, der begge viser et foster der ligger under 0,75-percentilen. Vægtstigning ca. 500 gram på 4 uger. Derfor skal jeg følges med scanninger hver uge fra nu af, hvor der tjekkes flow og vækst. Alle scanninger bliver foretaget af læge herfra, som jeg også skal have samtale med hver gang. Lægen der scannede i dag fortalte, at det kan være de bliver nødt til at afbryde graviditeten før tid, hvis ikke baby begynder at tage mere på, for så får den ikke nok næring, selvom flowet i moderkagen umiddelbart ser fint ud.
Er der andre der har stået i den situation, og hvad blev udfaldet?
Må indrømme at jeg lige nu har lidt for mange bekymringer i hovedet, selvom jeg jo logisk godt ved, at baby sikkert har det helt fint derinde, for jeg mærker masser af liv.
Kh Katrine, 33+0
Anmeld
Citér