Føler mig alene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. maj 2018

Anonym trådstarter

Er så tude færdig nu��  min kæreste og svigermor rottet sig lige sammen i mod mig i dag fordi jeg blev sur over fordi min kæreste har fået en mærkelig idé om at han ikke skal hilse på vores 11 måneder datter før har har været i bad efter arbejde, så når han kommer ind af døren kommer vores datter kravlende alt hvad hun kan mens hun skriger af glæde over at se sin far, men hun er som luft for ham indtil han har været i bad og når han så kommer og siger hej bagefter så er hun sådan lidt nå er det bare far. I dag havde han da lige tid til at vise hans nye shorts han havde købt på vejen hjem, han havde endda prøvet dem i butikken! Så der slog til klik for mig og sagde noget til ham mens han mor var der i håb om at bliver forstået. Jeg sagde til ham at det gjorde mig ked af det på vores datter vejen og at han da plejer at sige hej men de sidste 14 dage er han bare gået forbi hende. Men både hans mor (som var på besøg i dag) og ham selv kunne ikke forstå jeg blev sur over at han ikke siger hej, fordi min kæreste kommer jo træt hjem fra arbejde og sveder.  Der blev et kæmpe skænderi over det og jeg var sær og den eneste i verden der havde den mening.

De er også efter mig fordi at jeg gerne ville have min kæreste hjælper lidt til og rydder op efter sig selv. Jeg har en diagnose der hedder ADD der gør at jeg bla. ikke kan overskue ting for stor opgaver og jeg har et langsomt arbejds tempo og bliver hurtig træt. Har også lige fået af vide af lægen at jeg har en svær depression. Men alligevel står jeg for næste alt her hjemme og selv om det måske ikke er hårdt at gå hjemme med et barn for andre mennesker så bliver jeg virkelig ud kørt og har også brug for lidt hjælp ind imellem.  Min kæreste arbejder med at klare gøre biler, det ville sige at han gør en gamle og beskidt bil næsten ny igen.
Jeg har sagt til min kæreste at det er ham der skal slå græs, tømme opvasken, gå op med skrald, ind imellem I weekenden kan jeg bede ham om at gøre badeværelset rent eller orden hans vaske tøj. Vaske gulv og sløvsuge har han måske gjord 3 gange på 10 år.
Mht. vores datter så er det ham der bader hende hver anden gang og skifter tisse bleer et par gange i weekenden. Han leger selvfølgelig med hende når han er hjemme så jeg kan lave mad osv.
Men alligevel så synes han selv og hans mor at han har det hårdt og at jeg skal være glad for at jeg har sådan en som ham.  Både fordi han cykler 34 km i alt på arbejde fordi han ikke ville tag bilen fordi han ville spare penge og han tror bilen er en pyntegenstand (jeg må ikke knap nok bruge den til at køre vores datter til læge) de mener at det er mig der skal lave alt her hjemme fordi jeg ikke har et arbejde (skal muligvis have flex job siger min sagsbehandler) og går hjemme, det gør mig bare så ked af det for jeg går ikke bare hjemme og hygger. Det er sgu hårdt synes jeg at have et "handicap" og samtidig være mor på fuldtid og et hjem der skal passes, har sgu aldrig fået et klap på skulderen udover af min mor❤ Desuden så er jeg opdraget til at man hjælper hinanden og rydder op efter sig.

Er det mig der er noget galt med? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2018

Anonym

Kan kun sige stakkels din datter. Der går ikke længe før hun vil føle far ikke er en person der elsker hende. At han nægter at sige hej er fuldstændig uacceptabelt især når hun kravler hen til ham. 

At svigermor rotter sig sammen med sin søn er lidt din egen skyld. Du valgte at tage den samtale foran hans mor netop med det formål at du og hans mor skulle rotte sig sammen mod ham og det gav bagslag, sur mås Sorry. Men den samtale burde være taget kun jer i mellem. 

Derudover må jeg sige at jeg på ingen måde havde fundet mig i den behandling. Hvorfor bestemmer han om du må bruge bilen? Hvorfor finder du dig hans behandling? Hvorfor i al verden skulle du være taknemmelig for at han cykler på arbejde? Det betyder jo bare mindre tid til dig og jeres datter. 

Havde jeg oplevet hvad du oplever havde jeg i den grad taget hjem til nogle andre ( familie, veninde mm) et par dage med min datter og få tænkt godt og grundigt i gennem om jeg kunne levevis det forhold, og svaret havde nok været NEJ. 

Ja som hjemmegående er det ok at du måske har en vis arbejdbyrde. Som sygemeldt/ på barsel er det ikke ok. Du skal lave det du jan overskue samtidig med at du får slappet af så du kan være en god mor og resten må I sgu hjælpes om. 

Er din kæreste ikke til at snakke med ( når du gør det på en pæn måde) så skal du kraftigt overveje om du og især din datter har godt af at være der. For den måde han behandler hende som luft VIL sætte sig hos hende i fremtiden og vil du virkelig tillade det?

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan kun sige stakkels din datter. Der går ikke længe før hun vil føle far ikke er en person der elsker hende. At han nægter at sige hej er fuldstændig uacceptabelt især når hun kravler hen til ham. 

At svigermor rotter sig sammen med sin søn er lidt din egen skyld. Du valgte at tage den samtale foran hans mor netop med det formål at du og hans mor skulle rotte sig sammen mod ham og det gav bagslag, sur mås Sorry. Men den samtale burde være taget kun jer i mellem. 

Derudover må jeg sige at jeg på ingen måde havde fundet mig i den behandling. Hvorfor bestemmer han om du må bruge bilen? Hvorfor finder du dig hans behandling? Hvorfor i al verden skulle du være taknemmelig for at han cykler på arbejde? Det betyder jo bare mindre tid til dig og jeres datter. 

Havde jeg oplevet hvad du oplever havde jeg i den grad taget hjem til nogle andre ( familie, veninde mm) et par dage med min datter og få tænkt godt og grundigt i gennem om jeg kunne levevis det forhold, og svaret havde nok været NEJ. 

Ja som hjemmegående er det ok at du måske har en vis arbejdbyrde. Som sygemeldt/ på barsel er det ikke ok. Du skal lave det du jan overskue samtidig med at du får slappet af så du kan være en god mor og resten må I sgu hjælpes om. 

Er din kæreste ikke til at snakke med ( når du gør det på en pæn måde) så skal du kraftigt overveje om du og især din datter har godt af at være der. For den måde han behandler hende som luft VIL sætte sig hos hende i fremtiden og vil du virkelig tillade det?

Jeg har faktisk taget snakken med ham før hvor han også sagde at det var mig der var sær og selvfølgelig elsket hun sin far (ja hun er glad for sin far for ellers ville hun ikke blive så glad for at se ham og de har det også sjov og leger) og at alle andre ville godt kunne forstå ham at fordi han jo kom træt og svedig hjem og når hun blev større så ville hun også godt kunne forstå at far lige skal i bad først før han siger hej. Men det kommer hun måske først til at kunne forstå når hun bliver 3 år.  Derfor prøvede jeg at sige noget mens hans mor var der også fordi hun er tidligere dagplejemor. Men hun kunne godt forstå at han lige skulle ind af døren først og i bad. Og så kom han selv ind på hvor meget han lavede mere end mig fordi han jo også arbejdet og gik op med skrald og de andre til jeg nævnte og tidlig op osv. Og derfor skulle jeg være glad for ham fordi han var sådan en god mand i forhold til andre mænd og for de fleste mænd lagde sig bare på sofaen, mens han tog cyklen op og handlet for at spare bilen selvom han havde været på arbejde. Og jo selvfølgelig handler jeg også 1-2 gange i ugen, men hvis han alligevel kommer forbi brugsen på cykel så kan han jo ligeså godt handle hvis vi manlger en liter mælk ellers skal jeg jo til at bruge 1'5 timer på at tag barnevornen op i brugsen og vores datter gider ikke sidde i barnevognen rart længe og hun vågner altid når vi kommer ind i brugsen.

Grunden til at jeg ikke må bruge bilen er fordi at han er øm over den, den bliver beskidt og så betaler han til den selvom jeg har sagt jeg gerne ville betale halvdelen hvis jeg må bruge den. Kunne nemlig godt tænke mig at gå til svømning med vores datter da jeg tror vi kunne have glæde af det da jeg lider af social angst. Jeg er lige startet i legestue fordi der kunne jeg gå hen så jeg ikke skulle tag bilen og kan mærke det er godt for os begge selv om det kun er en lille gruppe.

Min svigermor har lige skrevet lige nu hvor hun ikke lyder til at kunne forstå at jeg var sur for han skulle jo lige ind af døren først. Jeg bliv først sur bagefter da han kom ud fra badet hvor han ikke havde hilst på hans datter endnu, jeg ignoreret ham bare da han kom ind og viste sine bukser fordi han ignoreret hans datter.

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym

Jeg har faktisk taget snakken med ham før hvor han også sagde at det var mig der var sær og selvfølgelig elsket hun sin far (ja hun er glad for sin far for ellers ville hun ikke blive så glad for at se ham og de har det også sjov og leger) og at alle andre ville godt kunne forstå ham at fordi han jo kom træt og svedig hjem og når hun blev større så ville hun også godt kunne forstå at far lige skal i bad først før han siger hej. Men det kommer hun måske først til at kunne forstå når hun bliver 3 år.  Derfor prøvede jeg at sige noget mens hans mor var der også fordi hun er tidligere dagplejemor. Men hun kunne godt forstå at han lige skulle ind af døren først og i bad. Og så kom han selv ind på hvor meget han lavede mere end mig fordi han jo også arbejdet og gik op med skrald og de andre til jeg nævnte og tidlig op osv. Og derfor skulle jeg være glad for ham fordi han var sådan en god mand i forhold til andre mænd og for de fleste mænd lagde sig bare på sofaen, mens han tog cyklen op og handlet for at spare bilen selvom han havde været på arbejde. Og jo selvfølgelig handler jeg også 1-2 gange i ugen, men hvis han alligevel kommer forbi brugsen på cykel så kan han jo ligeså godt handle hvis vi manlger en liter mælk ellers skal jeg jo til at bruge 1'5 timer på at tag barnevornen op i brugsen og vores datter gider ikke sidde i barnevognen rart længe og hun vågner altid når vi kommer ind i brugsen.

Grunden til at jeg ikke må bruge bilen er fordi at han er øm over den, den bliver beskidt og så betaler han til den selvom jeg har sagt jeg gerne ville betale halvdelen hvis jeg må bruge den. Kunne nemlig godt tænke mig at gå til svømning med vores datter da jeg tror vi kunne have glæde af det da jeg lider af social angst. Jeg er lige startet i legestue fordi der kunne jeg gå hen så jeg ikke skulle tag bilen og kan mærke det er godt for os begge selv om det kun er en lille gruppe.

Min svigermor har lige skrevet lige nu hvor hun ikke lyder til at kunne forstå at jeg var sur for han skulle jo lige ind af døren først. Jeg bliv først sur bagefter da han kom ud fra badet hvor han ikke havde hilst på hans datter endnu, jeg ignoreret ham bare da han kom ind og viste sine bukser fordi han ignoreret hans datter.

Tænker der virkelig er nogle ting I begge to skal arbejde med. 

At starte en diskussion mens din svigermor er tilstede, tænker jeg absolut ikke er en god idé, for at få medhold. Ingen skal have medhold i en diskussion. Det er noget dig og din mand skal ordne selv. Jeg ville virkelig blive ked af det, hvis min mand synes han skulle starte en diskussion, mens et familiemedlem var tilstede, i håb om at de ville holde med ham. - Det lyder lidt barnligt i mine ører. 

Din mands spareidé omkring bilen forstår jeg ikke helt - er det en særligt dyr og unik bil? Hvis du kan/vil betale halvedelen til den - er muligheden så ikke at du/I investerer i en lille bybil, så din datter og dig kan komme rundt? 

På en måde kan jeg godt forstå de mand ikke magter for meget hurlumhej og tæt kontakt, når han lige er kommet fra arbejde, hvis han har cyklet mange kilometer og sveder. - Hvad arbejder han med? Jeg er ikke særlig god til varme - og nu her, de her dage hvor det har været så varmt, har jeg næsten ikke kunne klare, når min mand kommer fra arbejde og vil kysse og kramme med mig, fordi jeg hader at være klistret og svedig. Men lige at kunne sige hej til hende og give et lille kys eller lignende synes jeg nu godt han kunne gøre, inden han smuttede ud i bad. 

At give tilbage af samme skuffe er i min optik dybt latterligt - det løser ingen konflikter. Synes helt ærligt at du skal lægge den del væk, hvis I skal forsøge at nå til enighed om jeres problematikker - Du skriver: "jeg ignoreret ham bare da han kom ind og viste sine bukser fordi han ignoreret hans datter."

Det lyder til at I på en eller anden måde har formået at dele nogle opgaver op - altså din mand går med skrald, ordner badeværelse, støvsuger ind i mellem, vasker gulve, vasker hans eget vasketøj?- har I ikke fælles vask? Du siger han skal slå græs. Kunne I lave nogle bedre aftaler? Fx. hver fredag når han har fri, støvsuger han, så er der pænt til weekenden og I kan holde fri. Kan han evt. sætte en vask over om morgenen inden han tager på job, så kan du hænge den op/smide den tumbleren? Lave madplan, så der ikke skal handles flere gange om ugen. 

Du skal lade være med at hænge dig i hvad svigermor synes. I skal selv finde ud af hvad der fungerer for jer og hvordan I kan få hverdagen til at fungere, så I alle kan holde til det. Jeg forstår godt din mand kan være udkørt efter en arbejdsdag. Min man arbejder - med 2 timers transport i bil om dagen, dvs. han er væk 11 timer om dagen og jeg står alene med 3 børn, hus og hjem i de timer. Nu lider jeg ikke af nogle psykiske eller fysiske problemer og har rigeligt med overskud(jeg er på barsel) så derfor føles det naturligt for mig at jeg sørger for hus og hjem - dog er det min mand der slår græs. 

Men når jeg starter op på arbejde igen, er der helt klart nogle ting, min mand bliver nødt til at hjælpe med. Fx før, vi fik nr.3 satte han tit en vask over inden han kørte om morgenen og den kunne jeg så hænge op når jeg havde fri. 

Jeg tænker I skal have en god snak, hvor I måske skriver nogle aftaler ned, om hvem der gør hvad. Og hvem der orker hvad. For ligesom du har nogle udfordringer og skal passe jeres datter, har din mand også nogle lange dage med arbejde. Og så prioriter jeres tid i weekenderne i stedet for praktisk arbejde og se om I ikke kan flette det ind i løbet af ugen. Og til sidst - lad være med at blande svigermor ind i jeres problemer. 

Held og lykke

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan I tænker. Men self skal han have et bad inden han leger mm. MEN man kan altså godt lige bruge 1 min på at anderkender barnets velkomst. Min mand kommer hjem både svedig og oftest også beskidt så bad er et must. Men når børnene kommer løbende så siger han hej til dem og giver dem lige et hurtigt kram/kys. Mere skal der ikke til. Og min datter er 5 og hun ville ikke kunne forstå der ikke bliver sagt hej. Tror ingen menneske uanset alder kan li/ tåle at blive ignoreret på den måde. 

At svigermor er dagplejer er ligegyldigt. Det er hendes søn og hun vil altid se hans behov. 

Helt ærligt så forstår jeg jer begge. At din kæreste også lige skal handle fordi det er besværligt for dig der går hjemme kan jeg godt forstå han brokker sig over. 

Hvis han er så øm om bilen så må han sgu sælge den og købe en en familien kan bruge. Det andet er noget pjat og her skal du slå ned og sige at bilen kan du også bruge. 

Og så kan du jo fortælle ham at de fleste mænd ikke bare smider sig på sofaen når de kommer hjem ( jeg kender ingen fædre der gør) når de kommer hjem så er det fuld på med deres børn og familie. 

Men helt ærligt lyder det til I begge er meget umodne. Jeg syntes I begge tager nogle valg der slet ikke er voksne. 

Du har taget snakken før skriver du. Så er der kun 2 valg i min verden. 

1. Gå fra manden

2. Bliv men forlang parterapi og virker det ikke efter Eks 6 måneder som om der hos begge sker nogle forandringer ( I behøver ikke være helt i mål men godt på vej) så igen gå. Dit barn kommer før alt andet også dine behov og det er ikke sundt for hende at opleve det svigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.