Jeg er MEGA frustreret og noget i vildrede. Den er helt gal på øverste etage for tiden, synes jeg. Altså kognitivt. Jeg er klar over at man kan have barselshjerne. Men for det første var jeg nysgerrig omkring det og undersøgte forskningen, og den viser at den såkaldte amme hjerne er værst slut graviditet og så bliver bedre efter fødsel i takt med hormonerne normaliseres. Og for det andet er det noget nyt indenfor den sidste måneds tid. Dvs jeg har haft 4 måneder med normalt hoved og nu en måned hvor min kognition har drillet.
Jeg husker af h til, men det er mest min korttidshukommelse. Hvis jeg skal fortælle noget, kan det ikke vente til en anden har talt færdig, for så har jeg glemt det igen. Ligeledes kan jeg være i gang med at sige noget, men hvis så jeg bliver afledt, så taber jeg tråden og kan ikke finde tilbage igen. Det sker også trods det var vigtigt, det jeg skulle sige.
Jeg vrøvler mere. Altså det er som om mine tanker er hurtigere end min mund, sådan at siger starten og slutningen af en sætning men misser midten, fordi mit hoved allerede var ved slutningen af sætningen. Eller vrøvler, fx jeg sagde til min søn han ikke skulle tage et sæt nattøj på, men nøjes med undertøj, fordi ellers fik han det for koldt (mente for varmt). Rimelig harmløst eksempel. Men det sker adskillige gange dagligt. Jeg rooooder rundt i navne, vi har 3 børn og en kat, og når jeg skal sige noget til Per (finder lige på navnene) lyder det noget ala 'Mik.. Sof.. Lær.. Nej jeg mener per!". Og så har jeg svært ved at koncentrere mig, når jeg læser.
Det er værst når jeg er træt. Det er altså ikke fordi jeg er bange for jeg har en hjernetumor eller sådan noget. Har ingen smerter i hovedet, ingen motoriske problemer og min personlighed er som den plejer. Er bare virkelig forvirret over hvad der foregår.
Er der nogen der har prøvet noget lignende? Min kæreste har også bemærket det, han siger jeg har fået for vane at gentage mig selv, altså jeg åbenbart ikke kan huske jeg allerede har sagt tingene én gang.
Rent psykisk HAR jeg lidt af stress og efterfødselsdep her efter fødsel, led et traume ifm fødslen. Men det mærkelige er, at jeg faktisk præcis den sidste måned har haft det meget meget bedre, haft mere overskud, bedre humør, ikke følt mig så presset mentalt.
Så hvorfor dælen står mine kognitive evner så af nu!? Altså det er ikke fordi jeg ikke kan have en normal samtale, eller at jeg ikke kan huske hvem jeg er eller hvor jeg er, det er ikke på den måde. Det er ikke sådan jeg har problemer med at føre mit liv eller tage mig af mine børn..