Barsel i foa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg kan sgu ikke finde ud af hvor meget barsel jeg har!!

jeg læser en ting på FOA’s hjemmeside. Så kontakter jeg dem for at få bekræftet at jeg har forstået det korrekt og så får jeg noget helt andet at vide?!?! Så er det altså ikke nemt!!

jeg er gået af nu, 8 uger inden termin. Men det er sgu ikke nemt at planlægge hvornår jeg skal tilbage når jeg får forskellige ting at vide?!

er der nogen der bare har totalt styr på hvor meget barsel jeg har ret til/kan få?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I sin tid bookede jeg en samtale med en rådgiver derfra. Kan tilrådes. 

Du er ikke forpligtet til at give besked om hvordan du vil afholde barsel før end (senest) 8 uger efter fødsel. Mener jeg nok det er de der 8 uger. Men i hvert fald rådede han mig til at vente og se tiden an hvad det nye familieliv medbragte. 

Mem book en tid og lad dem skære det ud i pap. 

Det er jo 14 uger barselsorlov og dernæst 32 (? ) ugers forældreorlov. 

I de uger er meget af det med løn, resten vil være barselsdagpenge.

Anmeld Citér

30. maj 2018

Anonym trådstarter

SDD skriver:

I sin tid bookede jeg en samtale med en rådgiver derfra. Kan tilrådes. 

Du er ikke forpligtet til at give besked om hvordan du vil afholde barsel før end (senest) 8 uger efter fødsel. Mener jeg nok det er de der 8 uger. Men i hvert fald rådede han mig til at vente og se tiden an hvad det nye familieliv medbragte. 

Mem book en tid og lad dem skære det ud i pap. 

Det er jo 14 uger barselsorlov og dernæst 32 (? ) ugers forældreorlov. 

I de uger er meget af det med løn, resten vil være barselsdagpenge.

Det er det der er så hamrende forvirrende! 14 uger men mere end de 14 uger er med løn fra jobbet. Det er forvirrende når det krydser hinanden synes jeg 

Anmeld Citér

30. maj 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det er det der er så hamrende forvirrende! 14 uger men mere end de 14 uger er med løn fra jobbet. Det er forvirrende når det krydser hinanden synes jeg 

Ja. Men det er fordi der er forhandlet til at man også får løn i nogle af ugerne af forældreorloven. 

Jeg var også helt lost med hensyn til det der barselshalløj da jeg var gravid. Men det hjalp at vi sad sammen og han tegnede lidt på et papir og gav nogle gode råd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.