Jeg har en veninde(Ida)som har været sammen med sin kæreste(Bo), i 8 år om lidt.
Ida har altid synes Bo var lidt barnlig, ikke hjælpsom, doven men ellers sød at være sammen med. I den uge de havde 6årsdag skulle de passe Idas farmors hus. Men igennem nogle måneder har Ida skrevet med en fyr(Hans), som både Ida og Bo har været inde og se fodbold med. Hun synes han er sød, og vælger gudhjælpende at sige til Bo, at han ikke skal hjælpe med at passe hus, da hun er træt af ham og gerne vil have en pause. Derudover fortæller hun også at Hans hjælper hende i stedet. Efter der beslutter hun dog at gå tilbage til Bo, men samtidig, skriver og mødes hun med Hans hver dag. Dette finder Bo ud af, B.la ved at tjekke hendes telefon, samt at komme tidligere hjem fra arbejde, en dag Hans er på besøg. I starten synes jeg det var rigtig synd for Bo, at hun behandlede han sådan, men ærligtalt, 2 år senere synes jeg han er et fjols, at være blevet så længe, og synes ikke længere det er synd for ham - han kan jo bare gå.
Desuden er jeg ved at blive vanvittig over at HVER gang vi er sammen, så SKAL Ida snakke med Hans mindst 3 gange i telefonen, for det kan hun jo ikke når Bo er hjemme. og jeg føler mig en smule medskyldig - selvom jeg selvfølgelig intet kan stille op..
derudover hvis vi har aftaler på hendes fridage, og hvis Hans ligeledes har fri, aflyser eller udskyder hun dem, for at være sammen med ham - for hende og jeg kan jo godt være sammen når Bo er hjemme.
Jeg har flere gange sagt til hende, at jeg synes det er klamt det hun har gang i og at hun bliver nødt til at vælge hvem af de 2 hun vil. Det er ikke fair at spille på 2 heste.
Jeg kan mærke at jeg er begyndt at trække mig, og ignorere hende hvis hun er sammen med Hans. Jeg kan ikke udstå at hun snakker om ham, og det ved hun godt, derfor er hun begyndt at skjule når hun ringer til ham - feks hvis jeg er på toilettet.
Derudover bruger hun mig som undskyldning, hvis ikke hun er hjemme når Bo kommer hjem, og hun er hos Hans.
Hvad ville I gøre i denne situation??
Beklager dette lange indlæg.