Veninde er sin kæreste utro - han ved det godt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde(Ida)som har været sammen med sin kæreste(Bo), i 8 år om lidt. 

Ida har altid synes Bo var lidt barnlig, ikke hjælpsom, doven men ellers sød at være sammen med. I den uge de havde 6årsdag skulle de passe Idas farmors hus. Men igennem nogle måneder har Ida skrevet med en fyr(Hans), som både Ida og Bo har været inde og se fodbold med. Hun synes han er sød, og vælger gudhjælpende at sige til Bo, at han ikke skal hjælpe med at passe hus, da hun er træt af ham og gerne vil have en pause. Derudover fortæller hun også at Hans hjælper hende i stedet. Efter der beslutter hun dog at gå tilbage til Bo, men samtidig, skriver og mødes hun med Hans hver dag. Dette finder Bo ud af, B.la ved at tjekke hendes telefon, samt at komme tidligere hjem fra arbejde, en dag Hans er på besøg. I starten synes jeg det var rigtig synd for Bo, at hun behandlede han sådan, men ærligtalt, 2 år senere synes jeg han er et fjols, at være blevet så længe, og synes ikke længere det er synd for ham - han kan jo bare gå. 

Desuden er jeg ved at blive vanvittig over at HVER gang vi er sammen, så SKAL Ida snakke med Hans mindst 3 gange i telefonen, for det kan hun jo ikke når Bo er hjemme. og jeg føler mig en smule medskyldig - selvom jeg selvfølgelig intet kan stille op.. 

derudover hvis vi har aftaler på hendes fridage, og hvis Hans ligeledes har fri, aflyser eller udskyder hun dem, for at være sammen med ham - for hende og jeg kan jo godt være sammen når Bo er hjemme. 

Jeg har flere gange sagt til hende, at jeg synes det er klamt det hun har gang i og at hun bliver nødt til at vælge hvem af de 2 hun vil. Det er ikke fair at spille på 2 heste.

Jeg kan mærke at jeg er begyndt at trække mig, og ignorere hende hvis hun er sammen med Hans. Jeg kan ikke udstå at hun snakker om ham, og det ved hun godt, derfor er hun begyndt at skjule når hun ringer til ham - feks hvis jeg er på toilettet. 

Derudover bruger hun mig som undskyldning, hvis ikke hun er hjemme når Bo kommer hjem, og hun er hos Hans.

Hvad ville I gøre i denne situation?? 

Beklager dette lange indlæg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2018

Abracadabra

Jeg ville nok prøve at fokusere på, om hun er en god veninde? Kan du lide hende? Er du glad sammen med hende? Hvis du kan svare ja til de spørgsmål, skal du bede hende om at prioritere jeres samvær, når I er sammen - og ikke hele tiden se på sin tlf. eller snakke med sin anden kæreste.

Hvis hun er en træls veninde, så drop hende.

Anmeld Citér

30. maj 2018

Anonym

Jeg ville droppe det der "venskab". Nu ved jeg ikke hvordan i har det sammen, og hun er sikkert verdens dejligste og godhjertet person, som går ind for ekstra kage til de mindste børn og rene vandskåle til hunde, men helt ærligt, så ville jeg ikke kunne betro mig til en veninde som gjorde sådan noget. 

Har selv været i sådan et venskab, og synes det var mærkeligt. Følte mig ligeledes medskyldig, men det var jo ikke min sag, så skulle ikke blande mig, vel?
Hun udnyttede mig også for at kunne snakke og ses med sin flirt, og hun brugte endda mig som undskyldning når de skulle ses, uden min accept. Aflyste også vores aftaler, selvom jeg brugte mine ledige stunder på at prøve at ses med hende. Det gik dog aldrig som forventet grundet ham og hende.

Jeg valgte at gå fordi det påvirkede mig utroligt meget, og så gad jeg heller ikke være omringet af den negative energi. Kan mærke med mig selv at jeg har det meget bedre nu hvor hun er ude af billedet, og selv om hun er ked af forholdet ikke gik, så tror jeg ikke på hende, da jeg nu først indser hun intet gjorde for vores forhold, fordi hun havde for travlt med sig selv og sine egne ting.
Jeg fortryder intet, selv om hun fortryder en masse. Men personligt er jeg ligeglad, hun har haft sin chance og jeg er 1000 gange gladere nu, end jeg var for bare et år siden 

Synes du skal tænke:
Hvad får jeg ud af det her forhold
Hvad betyder hun for mig
Vil jeg savne hende
Ville jeg reelt set få det bedre eller værre af at stoppe venskabet
Og skal jeg stoppe venskabet, eller prøve at tage afstand først?
Prøv at snak med hende, og igen, hvert forhold og venskab er forskellige, så fokuser på dit eget bedste, og lyt til DIT hjerte 

held og lykke søde du 

Anmeld Citér

30. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg tænker, at det der er relevant er om hun er en god veninde for dig ellers. Er hun det, så sig det som det er "ved du hvad, jeg vil enormt gerne være der for dig, men jeg holder squ meget af Bo og har ikke lyst til at være dit  "alibi" og i øvrigt synes jeg ikke om utroskab" og ER hun så virkelig en god veninde, så blander hun ikke dig ind i sine affærer yderligere og det du så bør gøre til gengæld, er at blande dig udenom, og tænke "hendes liv, hendes kærlighedsdrama"

Er hun en dårlig veninde ellers så drop hende. Det er min mening. 

Anmeld Citér

31. maj 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville også fokusere på, om hun er en god veninde. Bo ved, at hun er utro og har valgt at acceptere det, så dette ville jeg ikke blande mig uanset min egen holdning til utroskab. Jeg ville dog ikke finde mig i at være hendes alibi og ville forlange, at hun stopper med at hive mig ind i hendes rod.

Jeg har selv en bekendt, der opfører sig på samme måde. Her er det manden, der er utro, og konen, der godt ved det. De har kendt hinanden i lang tid, inden de fandt sammen, og han har altid været sine kærester utro, når han gik i byen. Det er ikke hver gang, han er ude, at han er utro, og det skifter mellem nye piger og nogle, han har set før. Han ligger ikke skjul på sin opførsel, så konen er helt informeret om, hvad der sker, og det samme er de piger, han er sammen med, så de ved, at han ikke har planer om at forlade konen og være sammen med dem. 

Det er en opførsel, jeg aldrig selv ville acceptere og synes ikke, at det er i orden, men konen har altid vidst det, så det må være hendes "problem". For mange år siden var en af mine veninder en af de piger, han en gang imellem var sammen med, når han gik i byen, og det stod han i en brandert til en fest og fortalte konen om, mens min veninde stod ved siden af, så jeg ved, at konen er (næsten) helt informeret om, hvad han går og laver. Jeg fatter ikke, hvorfor hun er sammen med ham, men det er jo hendes valg.

Anmeld Citér

31. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at så længe bo ved hva der forgår og acceptere det, må det vist gå under et åbent forhold og er som sådan ik utroskab, hvis ik han selv vælger at gøre noget ved det!!

Det der self ik er ok, er at hun bruger jeres tid sammen på at snakke med hans. Når i har aftaler, så er i jo sammen, og hun ska self heller ik dig ind i hendes andre historier om hvor hun er henne.

Men hvis hun ellers er en god veninde til dig, ska du blande dig udenom, når bo godt ved at Ida alligevel ser hans. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.