Enlige mødre: budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.304 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2018

Anonym trådstarter

Til jer enlige mødre- gerne med 2 børn. 

Hvor meget har i alt i alt udbetalt om måneden? Med børnetilskud, faderbidrag osv osv. Når alt er regnet med?

og- hvor mange penge bruger i på mad om måneden til 2 børn og 1 voksen?����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2018

Anonym

Hvad vi andre har udbetalt er jo vanskeligt at bruge til noget da det kommer an på på om vi er i job og hvilket job, eller dagpenge, kontanthjælp eller su. 

Men jeg har i gennemsnit cirka 23.500 kroner udbetalt i løn. Dertil kommer 2*1360 i børnebidrag fra far. Så det er 26.220 kr. Af dem insbetaler jeg så cirka 13100 til budget. 

Så er der jo cirka det samme tilbage. Af dem bruger jeg mellem 3000 og 4000 om måneden på mad og diverse. Mine børn er 7 og snart 2. 

Resten går til lidt opsparing til uforudsete ting i hverdagen, nogle gældsposter osv. Hver tredje måned hvor børnepenge og de ekstra tilskud kommer fordi man er enlig, så bliver der indbetalt til børnenes børneopsparinger og konfirmationsopsparinger, der bliver fyldt op i garderoberne, noget kommer på budget og resten bruges på lidt ekstra sjov eller noget til ungerne og til opsparing til ferie. 

Men skulle jeg regne det ud som hvad det svarer til pr måned ville jeg have udbetalt  cirka 30.000 i måneden og det er jo så med min løn og inklusiv de børnepenge man får uanset om man er enlig eller ej.

Anmeld Citér

31. maj 2018

Anonym

Ja, mit budget er LANGT fra som ovenstående.. 

Jeg er alene med 2 børn, 2 og 5 år. Jeg studere, og med su, su lån og div. tilskud har jeg nok omkring 22.000,- om. mdr. 

Når alle udgifter er betalt, har jeg lige knap 3500,- tilbage, og de skal dække mad, brændstof, gaver, tøj og uforudsigelige udgifter.. 

Har så selv vægt at sidde stramt for at kunne studere igen, da mit tidligere fag ikke længere var en mulighed grundet helbredet. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Til jer enlige mødre- gerne med 2 børn. 

Hvor meget har i alt i alt udbetalt om måneden? Med børnetilskud, faderbidrag osv osv. Når alt er regnet med?

og- hvor mange penge bruger i på mad om måneden til 2 børn og 1 voksen?����

Jeg er alene med to børn på 8 og 10. Jeg er enke, og får derfor børnebidrag og børnepenge fra staten. Derudover arbejder jeg som folkeskolelærer - pt. kun 32 timer, da jeg er ved at tage en meritlæreruddannelse ved siden af. Jeg sidder i eget hus og har derfor et højere fradrag end det basale.

Jeg har ca. 23.100 udbetalt om måneden i løn og børnepenge/-bidrag. Heraf ryger de 14.000 til budgettet. Jeg har sat 6.000 af om måneden til mad, medicin og benzin. Jeg hæver 1000 kr. pr. Uge, der dækker maden og medicinen og er der noget tilovers, spares det op. De sidste penge på madkontoen dækker benzin. Står der noget tilbage på kontoen i slutningen af måneden, ryger det på opsparingen.

Vi lever fint for de 6.000. Jeg laver madplaner, vi spiser primært økologisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.