Henna

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Susan1978

Er der nogen af jer der ved hvor rødt sådan noget bliver?

jeg er i forvejen ret mørkhåret.

Jeg synes der trænger til at ske noget, men kan ikke lige hitte på hvad..

nogen ideer anyone?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

otlitrom

Så vidt jeg ved, kan man "justere" farven ved at putte andet i, f.ex. kaffegrums.. Har jeg hørt!! Jeg har aldrig hennafarvet mit hår selv, men kender mange der gør det, og de har alle forskellige farver. Og jeg synes det er flot!
Spring ud i det Jeg gik fra lyst til mørkt, og har ikke fortrudt det!

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Henna reagerer på dit eget hår og når du er mørkhåret, vil det naturligt blive mørkere. 

Du skal dog ikke putte kaffe GRUMS i, da det gælder om at få så smooth en konsistens overhovedet. Men stærk kaffe eller stærk sort the, giver en mørkere nuance. Derudover altid olie, for at pleje håret og eddike for at fixere farven.

Jeg kan anbefale det henna jeg forhandler. Det er helt rent, uden tilsætning og helt fint malet, så det er rart at smøre ud i håret. 

Du skal lade det sidde ligeså længe du overhovedet kan, jeg plejer at sove med det i, så jeg bare går i bad, morgenen efter... 

Held og lykke (fra en der har farvet henna i 17½ år efterhånden )

Anmeld

15. oktober 2009

otlitrom

Zafir skriver:

Henna reagerer på dit eget hår og når du er mørkhåret, vil det naturligt blive mørkere. 

Du skal dog ikke putte kaffe GRUMS i, da det gælder om at få så smooth en konsistens overhovedet. Men stærk kaffe eller stærk sort the, giver en mørkere nuance. Derudover altid olie, for at pleje håret og eddike for at fixere farven.

Jeg kan anbefale det henna jeg forhandler. Det er helt rent, uden tilsætning og helt fint malet, så det er rart at smøre ud i håret. 

Du skal lade det sidde ligeså længe du overhovedet kan, jeg plejer at sove med det i, så jeg bare går i bad, morgenen efter... 

Hehe... Men det var da noget med kaffe Men tak, nu har du løst mit mysterie med Henna.. For jeg har altid synes det var klamt, pga kaffeGRUMS

Anmeld

15. oktober 2009

finkedinke

Zafir skriver:

Men zafir hvilken farve er dit eget hår? hvis du altså kan huske det

Kan man få et pænt resultat hvis man er lyshåret?

Og er der ikke noget med at henna ikke kan vaskes ud igen? altså at man skal vente til håret bliver klippet af for at slippe af med farven?

Jeg har hår til midt på ryggen og jeg ville være så ked af hvis farven ikke er pæn til mig. Har du et billede af dig selv hvor man bedre kan se farven?

Berith

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

finkedinke skriver:

Og er der ikke noget med at henna ikke kan vaskes ud igen? altså at man skal vente til håret bliver klippet af for at slippe af med farven?

Jeg har hår til midt på ryggen og jeg ville være så ked af hvis farven ikke er pæn til mig. Har du et billede af dig selv hvor man bedre kan se farven?

Berith

Zafir er henna farvet på sit profilbillede. Hvis du åbner hendes profil ser du det bedre. Det er et ret tydeligt billede synes jeg...

Anmeld

15. oktober 2009

finkedinke

mariamiss6 skriver:

Zafir er henna farvet på sit profilbillede. Hvis du åbner hendes profil ser du det bedre. Det er et ret tydeligt billede synes jeg...

åh tak jeg havde jo ikke lige tænkt på at åbne profilen. Det er ikke en funktion jeg bruger normalt. Tak for hjælpen.

Berith

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

finkedinke skriver:

åh tak jeg havde jo ikke lige tænkt på at åbne profilen. Det er ikke en funktion jeg bruger normalt. Tak for hjælpen.

Berith

var da så lidt. jeg kender faktisk ikke zafirs rigtige hårfarve, men jeg tror det er en mørkblond....

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

kitty skriver:

Hehe... Men det var da noget med kaffe Men tak, nu har du løst mit mysterie med Henna.. For jeg har altid synes det var klamt, pga kaffeGRUMS

Skøøønt at jeg kunne løse noget for dig

Vi prøvede også med grums de først par gange, dengang i det forrige århundrede... men det går slet ikke, for det vil ikke hænge ordenlig fast i håret.

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

finkedinke skriver:

Berith

Altså jeg er sådan forholdsvis lyshåret. Lidt som Idun oprindeligt. Men jeg føler mig jo rødhåret, fordi jeg har farvet i så mange år. Hvis jeg var dig, så ville jeg klippe en tot af og farve den eller lave striber i dit hår med henna - du ved med sølvpapir, det ser skidegodt ud Så får du jo i hvertfald en fornemmelse af farven, for ja den kommer ikke ud af sig selv... Den skal vokse ud. 

Tilgengæld, får du jo super blødt, velplejet hår af henna og det er billigt Jeg har villet være rødhåret hele min barndom, så for mig er det perfekt. jeg elsker det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.