Nomnom skriver:
Og så vil jeg lige sige at på min tidligere arbejdsplads var det aldrig et barn med adfærd, kontakt og trivselsproblemer. Så giver man automatisk barnet skylden for udfordringerne. Det kan lige så vel være at der er noget omkring barnet, som gør der er udfordringer.
Vi brugte faktisk AKT til alle børn i perioder. Alle børn har godt af at man ser på deres adfærd, kontakt og trivsel. Ved hvert klassetrin havde vi eksempelvis AKT-fokusområder, som vi gennemgik i emneuger osv. Eksempelvis venskaber, følelser osv. Dette vel og mærke til hele klasser.
Min søn har gentagne gange sagt, at han ikke befinder sig godt i klassen pga. lærerne. Han føler, at specielt klasselæreren er efter ham og han føler, at han får skæld ud for alt rigtig ofte. På den måde føler han sig anderledes, han føler sig ensom i klassen selvom han evner at lege med alle børn og det har han altid gjort.
Er det så klasselæreren, som indstiller ham og som fortæller, hvad problemstillingen er? Jeg har skrevet til hende over forældreintra, at han føler sig skældt meget ud og at hun er efter ham.
Vil denne person høre min søns og min version af sagen eller?
Min søn har rigtig meget tendens til at lukke sig ind i sig selv, når der skal snakkes om følelser, så jeg er bange for, at han måske også vil gøre det overfor denne person 
Anmeld
Citér