Anonym skriver:
Hej alle sammen 
Min mand og jeg har været sammen i 10 år ca og har haft vores op og nedture som alle nu har, vi elsker hinanden meget højt, og de siger vi tit til hinanden.
Men forholdet er begyndt at blive kedeligt, på den facon at der er ingen romantik.
Ingen kyssen, ingen holden i hånd eller putte.
Vi har sex, men det er også begrænset hvor meget (ca 1 gang i ugen) og det er næsten altid det samme.
Jeg går og tager mig selv i at fantasere omkring alt muligt sex relateret og mangler virkelig den romantik som vi engang havde.
Selvfølgelig falder det lidt hen i forhold til hvad det var i starten, hvor man var helt nyforelskede.
Men syntes det er gået noget ned at bakke, har snakket tit med min mand om det, og så går der så en uge med lidt romantik, men vi falder hurtigt tilbage til hverdagen uden at så meget omfavne hinanden.
Hvad kan vi gøre for at skubbe tingene lidt i en bedre retning?
Som der er blevet skrevet, så gør hvad du kan, for selv at ændre på jeres situation. Alt skal gå begge veje, men nogle gange må den ene part trække læsset lidt mere til at starte med.
Da min mand og jeg mødte hinanden for 10 år siden, havde jeg været i et forhold hvor romantik og daglig berøring ikke eksisterede, men jeg tror jeg havde affundet mig med det og "vidste ikke bedre."
Min mand er utrolig kærlig og har altid været og er stadig meget fysisk - kys, kram, berøring alle steder. Jeg kunne slet ikke forestille mig at undvære det. Vi kysser altid godmorgen - farvel, goddag og godnat og udover det kysser og krammer vi også. Jeg kan mærke at den fysiske berøring gør utrolig meget ved mig, jeg føler mig elsket, bliver varm i kroppen og elsker at mærke hans følelser for mig, hvilket giver mig lyst til at røre ved ham og gengælde hans følelser.
Vi har altid haft et aktivt sexliv - men efter 3 børn kan det ind i mellem være svært at nå - men vi formår stadig at have sex 4-5 gange om ugen.
Jeg tænker at du skal tage initiativet til mere berøring - det må også give din mand lyst til at gengælde det. Stop op og giv hinanden et inderligt kys. Put med ham om aftenen når I går i seng. Og måske skal I generelt gøre nogle flere ting sammen?
Har I børn - og hvor store/små er de? Gå i seng når de er puttet - det gør vi tit. Lægger os nøgne og putter og snakker - det ender ikke ud i sex hver gang, men nærværet er der og det er skønt. Gå i bad sammen om morgenen, det gør vi og har altid gjort det. Børnene har enten ligget på gulvet på et tæppe(hvis de har været så små),siddet i badekarret eller set lidt tv, hvis de nåede at vågne.
Tænke der er mange ting der kan ændres på, hvis bare man gør en indsats. Bare lidt mere berøring tror jeg kan være nok. 
Held og lykke!