Eksperthjælp: Odds for graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. maj 2018

Karen Bøhrnsen

Hej Jordemoder...
jeg er i dag 5+3, og i min første graviditet. I går aftes havde jeg lyserødt udflåd, og i morges var det brunligt/lyserødt igen, men intet efterfølgende. Jeg havde stærkere smerter end jeg plejer efter at have været på toilettet.. jeg har kontaktet min læge, som siger jeg skal “tage en dag ad gangen” og det kunne være de to scenarier der var mulige.. SA eller normal pletblødning. Jeg har siden uge 3 i min graviditet haft varierendesmerter som kommer og går. Smerterne i morges, varede i ca. 20 minutter og nu er der ingenting. Det er bare svært at skulle vente ? Kan du evt. Forklare odds for scenarie 1/2? Jeg er stoppet med at ryge da jeg fandt ud af, at jeg var gravid, jeg drikker massere vand, tager mine vitaminer og spiser varieret.. 21 år.

Karens svar

Hejsa

Altid et godt udgangspunkt med sund livsstil, når du er gravid. :-) Der er dog mange andre faktorer, der spiller ind på, om en graviditet udvikler sig, som den skal.

De kunne godt lyde som om du er ved at abortere her helt tidligt, men det er set før - med præcis de symptomer, du beskriver - at graviditeten fortsætter og ellers er ukompliceret. 

Jeg kan desværre ikke give dig nogle odds andet end ca. 25% af alle graviditeter ender i spontan abort. Langt de fleste kvinder, når ikke at opdage, at de overhovedet har været gravide, inden de har aborteret.

Så jeg læner mig nok op af din læges ord. Du må vente og se.

Hvis du slet ikke kan holden ventetiden ud, har du mulighed for, at købe dig til en helt tidlig scanning i privat regi. Man vil nok snart kunne se det, der hedder blommesækken. Den kan be- eller afkræfte graviditet. Scanningen vil dog ikke kunne give dig en garanti for, at alt er som det skal være.

Venlig hilsen
Karen Bøhrnsen
Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent
like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog om Helt tidlig graviditet, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 145.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en personlig og fortrolig snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.