Skal statsforvaltningen indover?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2018

Anonym trådstarter

Halløj. 

Hvis man bliver skilt skal statsforvaltningen vel ikke indover og afgøre samvær hvis forældrene sagens kan blive enige? Heller ikke selvom børnene er over 6?? Eller er det et must at det skal igennem statsforvaltningen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2018

Bentemor

Nej da, er kun hvis man ikke kan blive enige. 

Dog er det en god ide at lave en aftale på skrift hvor begge skriver under. 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Berta

Anonym skriver:

Halløj. 

Hvis man bliver skilt skal statsforvaltningen vel ikke indover og afgøre samvær hvis forældrene sagens kan blive enige? Heller ikke selvom børnene er over 6?? Eller er det et must at det skal igennem statsforvaltningen?

Nej, det er absolut ikke nødvendigt. Det er jeres børn og I bestemmer fuldstændigt over dem og hvordan I vil varetage forældreskabet selvom I går hver til sit. Herunder også forsørgelsen. 

På statsforvaltningens hjemmeside er der nogle skemaer I kan lade jer inspirere af eller evt benytte hvis I vil have jeres aftaler på skrift. Der er både skemaer til samvær/aftaler og evt aftaler om børnebidrag/forsørgelse. 

Jeg vil nok også anbefale at skrive lidt ned om jeres aftaler - det er så meget nemmere når I taler godt sammen nu - end hvis det evt skulle komme til at I får vanskeligere ved at kommunikere. 

Vi har benyttet de skemaer og skrevet under begge to - og har så en kopi hver. 

Jeg ønsker jer det bedste. Skilsmisse med børn er bestemt ikke nogen dans på roser selvom man taler godt sammen. Husk at I på et tidspunkt har elsket hinanden så meget at I har valgt at få børn sammen. Der er kameler der skal sluges - og hvis man øver sig bliver man bedre til det. 

B

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Halløj. 

Min eksmand og jeg har aldrig haft kontakt til statsforvaltningen. Det er ikke nødvendigt, hvis man som forældre selv kan blive enige om fordelingen af børnene i hverdagene og ferierne. 

Vores samarbejde har altid fungeret super godt - selvom alt ikke altid har været en dans på roser. Men vi gjorde det lidt atypiske, vi gik i parterapi efter vi var blevet skilt, for at håbe på god og ordentlig kommunikation med hinanden. Det var hårdt, men om det var godt givet ud, ved jeg ikke - men vi samarbejder utrolig godt. 

Men vi har også begge den indstilling at børnene skal lide mindst muligt og så må vi tage de voksne kampe, hvis det er nødvendigt, når børnene ikke overværer det. 

Vi har været skilt i 6 år. Vores børn var 2 og 3 år da vi blev skilt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.