Grillmad til mange, helst lidt alternativt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
4 svar
2 synes godt om
22. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi har hyret vores sædvanlige grillmester til at tilberede kødet til min søns studenterfest. Vi bliver nok 50-60 personer. Til storebrors studenterfest sidste år fik vi helstegt pattegris, men årets student vil gerne have en lidt alternativ menu - absolut ikke pølser, spareribs etc., muligvis noget oksefilet el. lign., men allerhelst noget græsk/tyrkisk inspireret noget. Alt andet end et kødorgie - jeg laver masser af salater, hummus, haydari etc., men kan man fx lave falaffel på grill, eller bliver det noget splatværk? 

Nøgleord: Alternativt - ikke “kød med kød på”. Hit me! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2018

God-mor

Mor og meget mere skriver:

Vi har hyret vores sædvanlige grillmester til at tilberede kødet til min søns studenterfest. Vi bliver nok 50-60 personer. Til storebrors studenterfest sidste år fik vi helstegt pattegris, men årets student vil gerne have en lidt alternativ menu - absolut ikke pølser, spareribs etc., muligvis noget oksefilet el. lign., men allerhelst noget græsk/tyrkisk inspireret noget. Alt andet end et kødorgie - jeg laver masser af salater, hummus, haydari etc., men kan man fx lave falaffel på grill, eller bliver det noget splatværk? 

Nøgleord: Alternativt - ikke “kød med kød på”. Hit me! 

Köfter. Det er mega lækkert til humus, tzaziki osv

Anmeld Citér

22. maj 2018

Ena

Vores arabiske nabokone siger, at man absolut ikke kan grille falaffel. Men hun har anbefalet mig spyd med aubergine, hakket lam og grillost drybbet med hvidløg/persille-olie. Jeg har dog ikke forsøgt mig, men der dufter altid fuldstændig vidunderligt uden for deres køkkenvindue, og de har en populær shawarmabar i Aarhus, så jeg tror godt, man kan tage hendes anbefaling for gode varer. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

Mor og meget mere

Ena skriver:

Vores arabiske nabokone siger, at man absolut ikke kan grille falaffel. Men hun har anbefalet mig spyd med aubergine, hakket lam og grillost drybbet med hvidløg/persille-olie. Jeg har dog ikke forsøgt mig, men der dufter altid fuldstændig vidunderligt uden for deres køkkenvindue, og de har en populær shawarmabar i Aarhus, så jeg tror godt, man kan tage hendes anbefaling for gode varer. 

Mums! Det lyder skønt. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

Mor og meget mere

God-mor skriver:

Köfter. Det er mega lækkert til humus, tzaziki osv

Selvfølgelig! God ide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.