Rygsmerter/tidligere discus prolaps.Akutte råd tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. maj 2018

HBV

Hejsa.

Jeg er i uge 25+4 og har døjet on and off med lidt ondt nederst i ryggen. Det er gået væk igen, men de seneste par uger har det stået på dagligt - og de seneste dage har det været konstant - dag og nat. Det bedres kun en smule, når jeg ligger ned på min højre side. Smerterne forværres, når jeg sidder ned - hvilket er meget træls, da mit arbejde er på kontor. Prøver at veksle mellem at sidde og stå, men min arbejdsfunktion gør, at det ikke altid kan lade sig gøre at stå op.

Jeg har tidligere for 5 år siden haft en stor discus prolaps i lænden og dengang havde jeg samme gener og samme måde, det kunne bedres.

Vil et mavebælte eller lign. kunne hjælpe mig, tror I? Forslag til øvelser? Jeg synes, at jeg er ret flittig til at lave diagonalløft på alle 4 og andre små pilateslign. øvelser.

Jeg er ret desperat  Jeg tog et par Panodiler i går, men de havde desværre ingen effekt overhovedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2018

Abracadabra

McKenzie-øvelser? Og rigtigt mange af dem... 

Jeg havde en diskusprotusion for 8 år siden, og har haft meget glæde af McKenzie, også under graviditeterne. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

HBV

Abracadabra skriver:

McKenzie-øvelser? Og rigtigt mange af dem... 

Jeg havde en diskusprotusion for 8 år siden, og har haft meget glæde af McKenzie, også under graviditeterne. 

McKinzie øvelser er primært baseret på at ligge på maven og evt. komme op i en halv/hel kobra, ikk? jeg har lidt svært ved at ligge på maven i 26. uge  Er der andre McKinzie øvelser, som egner sig til gravide?

Vil du mene, at et mavebælte har nogen effekt eller er det penge ud af vinduet?

Anmeld Citér

22. maj 2018

Abracadabra

HBV skriver:

McKinzie øvelser er primært baseret på at ligge på maven og evt. komme op i en halv/hel kobra, ikk? jeg har lidt svært ved at ligge på maven i 26. uge  Er der andre McKinzie øvelser, som egner sig til gravide?

Vil du mene, at et mavebælte har nogen effekt eller er det penge ud af vinduet?

Jeg kunne godt lave McKenzie i ret lang tid i graviditeten. Men hvis du prøver at Google McKenzie+øvelser+gravid, får du en del forslag.

Anmeld Citér

2. juni 2018

HBV

OPDATERING :

Onsdag morgen blev jeg indlagt.  Jeg arbejder på sygehuset og min afdelingsygeplejerske spottede mig med det samme, jeg kom... Den var hel gal... havde haft ondt i lænden som de foregående dage men på vej ind fra parkeringspladsen blev mit højre ben mere og mere følelsesløst. 

Jeg blev indlagt foreløbig på min egen afdeling og herefter på FAM, fælles akut modtagelse obs blodprop i benet, obs mistanke om diskusprolaps. I løbet af dagen blev jeg tilset af intet mindre end 5 læger og en fys. Da jeg er i 28. uge, kunne de ikke sende mig i MR skanneren men baseret på undersøgelser, har de konkluderet at det er en diskusprolaps...samme niveau som for 5 år siden, nu med udstråling til højre ben. Jeg spurgte efter øvelser jeg måtte lave og hvad jeg ikke måtte lave.. jeg fik blot besked på at være sengeliggende i 48 timer og herefter forsigtigt lave knibeøvelser. .intet andet? 

Nu er det så 3 døgn siden udskrivelsen nu og jeg har det ik bedre. Jeg synes det er monster hårdt at stå alene med en dreng på 8, der selvfølgelig synes det er træls, at hans mor intet kan. Når jeg siger intet, så er det virkelig intet. . Jeg går meget små skridt rundt men får så grusomt ondt i lænd og ben efter 2 minutter  så blir jeg nødt til at lægge mig og smerterne går først væk efter en times tid. 

Ved ik hvad jeg vil med det her indlæg... jeg er bare så ked af det og kan slet ikke se mig ud af det.  Hvis nogen har været I lign situation eller har kendskab på området, så skriv please 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Abracadabra

HBV skriver:

OPDATERING :

Onsdag morgen blev jeg indlagt.  Jeg arbejder på sygehuset og min afdelingsygeplejerske spottede mig med det samme, jeg kom... Den var hel gal... havde haft ondt i lænden som de foregående dage men på vej ind fra parkeringspladsen blev mit højre ben mere og mere følelsesløst. 

Jeg blev indlagt foreløbig på min egen afdeling og herefter på FAM, fælles akut modtagelse obs blodprop i benet, obs mistanke om diskusprolaps. I løbet af dagen blev jeg tilset af intet mindre end 5 læger og en fys. Da jeg er i 28. uge, kunne de ikke sende mig i MR skanneren men baseret på undersøgelser, har de konkluderet at det er en diskusprolaps...samme niveau som for 5 år siden, nu med udstråling til højre ben. Jeg spurgte efter øvelser jeg måtte lave og hvad jeg ikke måtte lave.. jeg fik blot besked på at være sengeliggende i 48 timer og herefter forsigtigt lave knibeøvelser. .intet andet? 

Nu er det så 3 døgn siden udskrivelsen nu og jeg har det ik bedre. Jeg synes det er monster hårdt at stå alene med en dreng på 8, der selvfølgelig synes det er træls, at hans mor intet kan. Når jeg siger intet, så er det virkelig intet. . Jeg går meget små skridt rundt men får så grusomt ondt i lænd og ben efter 2 minutter  så blir jeg nødt til at lægge mig og smerterne går først væk efter en times tid. 

Ved ik hvad jeg vil med det her indlæg... jeg er bare så ked af det og kan slet ikke se mig ud af det.  Hvis nogen har været I lign situation eller har kendskab på området, så skriv please 

Du skal jo have vejledning af en fys... Du må kontakte dem igen mandag.

Fik du lavet dine McKenzie-øvelser? Og gik det galt alligevel?

Anmeld Citér

2. juni 2018

HBV

Abracadabra skriver:

Du skal jo have vejledning af en fys... Du må kontakte dem igen mandag.

Fik du lavet dine McKenzie-øvelser? Og gik det galt alligevel?

Ja jeg har lavet de 2 jeg kunne finde.. diagonalløft af arme og ben og kobra med en pude på underbenene så maven ikk blev klemt. Synes ik jeg kan finde andre der er egnet til gravide ..?

Anmeld Citér

2. juni 2018

Abracadabra

HBV skriver:

Ja jeg har lavet de 2 jeg kunne finde.. diagonalløft af arme og ben og kobra med en pude på underbenene så maven ikk blev klemt. Synes ik jeg kan finde andre der er egnet til gravide ..?

Du må snakke med fyssen igen mandag. Umiddelbart er det jo McKenzie*mange morgen-middag-aften... Men du skal have noget ordentlig vejledning! Ring til den fys!

Anmeld Citér

2. juni 2018

HBV

Abracadabra skriver:

Du må snakke med fyssen igen mandag. Umiddelbart er det jo McKenzie*mange morgen-middag-aften... Men du skal have noget ordentlig vejledning! Ring til den fys!

Nå så du synes heller ikk at det var et brugbart råd ? Ihvertfald ikke på lang sigt. 

Så vidt jeg ved så er hvile ved en diskusprolaps også forældet.. nu tilråder man øvelser hurtigt i forløbet. Selvfølgelig træning tilpasset til den enkelte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.