Hvor længe inden skal man smide p-pillerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

305 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2018

L95

Hej! 

Jeg er i den lykkelige situation at min kæreste og jeg har besluttet at begynde på vores baby projekt til november. 
Jeg har regnet lidt på det og med de p-piller jeg har tilbage nu passer det med at jeg "løber tør" for piller i slutningen af september, hvis jeg holder alle mine pauser. 
Da der jo er p-piller til 3 måneder i en pakke synes jeg det er lidt fjollet at købe en ny pakke, for kun at bruge en måneds p-piller fra den. Eller er det bare mig? 

Vi har sat os meget fast på at begynde til november, fordi det passer ind, så det ikke ramler ind midt i eksamener. Det ville være træls ikke at kunne få sin bachelor fordi barnet vælger at komme ud for tidligt :-D (dette er jo kun hvis jeg bliver gravid lige med det samme, hvilket jeg godt ved næsten ville være et mirakel).

Så mit dilemma her er, om jeg skal "ofre" de penge på at købe en p-pille pakke mere til 1 enkelt måned, eller om jeg bare skal stoppe en måned før planlagt og så håbe på, at der alligevel går en måned eller to før jeg bliver gravid?

Jeg ved godt man ikke kan planlægge det så meget, men jeg er nu engang en planlægnings freak :-D 

Sætter stor pris på alle råd! Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LOD skriver:

Hej! 

Jeg er i den lykkelige situation at min kæreste og jeg har besluttet at begynde på vores baby projekt til november. 
Jeg har regnet lidt på det og med de p-piller jeg har tilbage nu passer det med at jeg "løber tør" for piller i slutningen af september, hvis jeg holder alle mine pauser. 
Da der jo er p-piller til 3 måneder i en pakke synes jeg det er lidt fjollet at købe en ny pakke, for kun at bruge en måneds p-piller fra den. Eller er det bare mig? 

Vi har sat os meget fast på at begynde til november, fordi det passer ind, så det ikke ramler ind midt i eksamener. Det ville være træls ikke at kunne få sin bachelor fordi barnet vælger at komme ud for tidligt :-D (dette er jo kun hvis jeg bliver gravid lige med det samme, hvilket jeg godt ved næsten ville være et mirakel).

Så mit dilemma her er, om jeg skal "ofre" de penge på at købe en p-pille pakke mere til 1 enkelt måned, eller om jeg bare skal stoppe en måned før planlagt og så håbe på, at der alligevel går en måned eller to før jeg bliver gravid?

Jeg ved godt man ikke kan planlægge det så meget, men jeg er nu engang en planlægnings freak :-D 

Sætter stor pris på alle råd! Tak

Jeg er blevet gravid, så snart jeg lagde p-pillerne på hylden, så jeg ville ikke turde satse. I kan jo bruge kondom den pågældende måned, hvis det er billigere end p-piller. 

Det vil ikke være tæt på et mirakel, hvis du bliver gravid “i første hug”. Det er sket for mig tre gange, og jeg mener at have læst, at det faktisk gælder for cirka 25 procent. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

csigvard

Jeg tænker også, at I nok skal satse på at bruge kondom den sidste måned.. Ja det er da træls for din kæreste, men til gengæld fedt for dig, at du slipper for sæd ned ad benet ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.