Åh jeg bliver skør. Jeg er slet ikke i stand til at slappe af herhjemme, og det er et stort problem, da jeg går på barsel. Jeg rydder op og ordner huslige ting hele tiden. Jeg kan ikke stoppe. Jeg kan hele tiden finde en lille detalje, noget der mangler. Jeg kan ikke være til stede i nuet og bare hygge mig eller slappe af, med mindre jeg har gjort hjemmet virkelig virkelig pænt.
Jeg kan ikke abstrahere fra det, selv hvis jeg ville. Jeg ser alle de små detaljer. Den enlige lille creme, der står i køkkenet, som egentlig skulle være på badeværelset. Jeg ser den slags over alt og kan ikke slippe det, uden jeg har ordnet det.
Det går mega meget ud over mit liv. For i'et har aldrig tid til at lave det jeg elsker eller slappe af, for jeg skal hele tiden liiiige. Min kæreste kommenterer også på det. At han virkelig ønsker for mig at lade det huslige være og sætte mig ned og læse en god bog, når baby sover.
Men jeg kan ikke. Bare det mindste rod gør mig stresset. Irriteret. Frustreret. Morgenerne er stressende trods jeg er på barsel. For kan ikke gå ud og afl de store uden først at have redt sent, åbnet gardiner, tømt og fyldt opvasker, vaske borde af, legetøj på plads på værelser. Det betyder jeg altid ender med ikke at have tid til at komme makeup på eller lign.
Jeg ville gerne give slip og de huslige ting, men jeg kan ikke. Det fylder for meget. Hjælp, jeg er desperar. Jeg har ingen fritid.
Og det er ikke fordi mand eller børn ikke bidrager, de ser bare ikke alle de detaljer jeg ser..
Anmeld
Citér