Er jeg for pylret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
7 svar
5 synes godt om
17. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 3 år med min ekskæreste. Min eks har samvær 3 timer hver onsdag. I går spurgte han, om han måtte få vores søn med til Jylland til hans familie, som min søn ikke har set i 2 år i en weekend? Vi bor i Københavnsområdet.

Jeg synes, at det er lidt voldsomt, når han ikke er vant til at have ham mere end han har og foreslog at han prøvede at have ham på overnatning inden, men det mener min eks ikke er nødvendigt. Han mener, at min søn er træt efter de mange indtryk og alligevel bare vil falde i søvn hurtigt. Og skulle det gå helt galt, så må han jo bare tage hjem med ham... 

Er jeg for pylret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2018

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

En hel weekend er måske meget, men de kunne måske optrappe deres samvær over en periode inden han tager ham med en weekend. Så jeg kan godt følge dine tanker. 

Jeg tænker som sådan ikke at han ikke skulle kunne være væk fra dig i en weekend, når det er sammen med sin far. 

Det vigtigste er tænker jeg, at far kan finde ud af at læse og forstå hans behov. 

Uden at kende årsagen, så tænke jeg at det jo heller ikke bliver bedre i fremtiden, når far kun har så lidt samvær. Men det er der jo nok en god grund til. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Miti's mama

Jeg vil mene det kommer meget an på far. Reagerer han på barnets signaler, har han tålmodigheden og har de et trygt forhold? Og kan du stole på at han tager hele vejen hjem til kbh hvis det ikke går?

Og hvad siger sønnen? Er han glad og tryg ved sin far?

Anmeld Citér

17. maj 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg synes ikke, 3 timer om ugen er ret meget tid til at lære hinanden at kende. Primært at far kan opfange signaler og behov. Hvis de var vant til at have samvær fx hver anden weekend, ville de selvfølgelig sagtens kunne tage afsted. Selvom MIT morhjerte stadig ville have svært ved, at han var så langt væk 

Anmeld Citér

17. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har en søn på 3 år med min ekskæreste. Min eks har samvær 3 timer hver onsdag. I går spurgte han, om han måtte få vores søn med til Jylland til hans familie, som min søn ikke har set i 2 år i en weekend? Vi bor i Københavnsområdet.

Jeg synes, at det er lidt voldsomt, når han ikke er vant til at have ham mere end han har og foreslog at han prøvede at have ham på overnatning inden, men det mener min eks ikke er nødvendigt. Han mener, at min søn er træt efter de mange indtryk og alligevel bare vil falde i søvn hurtigt. Og skulle det gå helt galt, så må han jo bare tage hjem med ham... 

Er jeg for pylret? 

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil prøve en overnatning inden - det er da også fedt at han derved får ham længere tid. Det er da en win-win situation. Jeg ville ligesom dig, synes at det skal prøves først. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Fitmommyherning

Altså hvis det går godt med samvær, så ville jeg gøre det.

det er trods alt barnets far og som han siger: så kan hav tage hjem, går det nu her galt

Anmeld Citér

17. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fitmommyherning skriver:

Altså hvis det går godt med samvær, så ville jeg gøre det.

det er trods alt barnets far og som han siger: så kan hav tage hjem, går det nu her galt

Ja barnets far som pt kun ser sit barn 3 timer om ugen - så tilknytningen er højst sandsynligt ikke den samme som hvis far boede med dem.

Min søster ser mind børn mere - det betyder ikke de er klar på at sove hos hende. 

Jeg kan nu heller ikke se grund til at far modsætter sig ts's ønske. Han får mere tid med sit barn. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Fitmommyherning

mor:) skriver:

Ja barnets far som pt kun ser sit barn 3 timer om ugen - så tilknytningen er højst sandsynligt ikke den samme som hvis far boede med dem.

Min søster ser mind børn mere - det betyder ikke de er klar på at sove hos hende. 

Jeg kan nu heller ikke se grund til at far modsætter sig ts's ønske. Han får mere tid med sit barn. 

Det forstår jeg så heller ikke han gør.

men kan ikke se problemet i det andet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.