Hej du.
Du har al ret til at føle som du gør! Det er ganske forståeligt. Men din omverden vil ikke kunne forstå, så længe de ikke ved, hvad I går igennem.
Jeg har fulgtes med en herindefra, som havde prøvet i et par år, da jeg blev gravid. Da jeg blev gravid efter et halvt år, var hun sød og deltagende, men efter den lille var født og var blevet nogle måneder, måtte hun melde ud, at hun lagde lidt afstand til, for hun blev simpelthen ked af det, når jeg fortalte om baby. Så vi har nu en aftale om, at vi snakker en gang imellem om alt det andet i hverdagen, uddannelse, hus, job, mænd, bryllup, osv. Og så spørger hun, når hun kan overskue børnesnak fra min side, og giver opdatering en gang i mellem på hendes pb, når der sker noget nyt (pauser, ny metode, etc)
Jeg ved, hun under mig alt det gode og er glad på mine vegne. Og hun ved, at jeg er der for hende, hvis hun nogensinde har behov for at snakke, og at jeg tror på, at hun nok skal blive mor en dag
Jeg er ikke i tvivl om, at det er en svær grænse at overskride, men overvej, om ikke andet så at have ét par, noget familie, eller bare en eller anden, som I deler åbent med, så I kan at dele sorgerne med nogle, der så faktisk får mulighed for at forstå, hvorfor I er kede af det nogle gange. Måske vil det være en lettelse ikke kun at skulle bære det hele indeni?
Uanset, så vil jeg bare sende dig varme tanker og kærlighed og sige, at jeg har dyb respekt for den kamp i kæmper! Der kræver kæmpe vilje og styrke at blive ved trods alle nederlagene