Solcreme hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2018

Anonym

Jeg bruger faktor 30 til den store på 5 år. Hun bliver smurt om morgenen og efter frokost i børnehaven. Overvejer at nøjes med en faktor 15 når hendes krop har vænnet sig til solen.

Til den lille på 8 måneder bruger jeg faktor 50. Han bliver bare smurt inden han skal med udenfor og det er det. 

Vi voksne bruger faktor 15, men kun på de steder vi har tendens til at blive røde.

og så har jeg altid en god aftersun hjemme, så ved mindste tegn på rød hud, så bliver der smurt aftersun på.

Kender to der er døde af hudkræft og en der pt kæmper med det. Alle tre har altid været modstandere af solcreme og det mærker de så konsekvenserne af nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

Bruger ALDRIG KIDS. Børnene får noget der ligner soleksem af det. Men .det er pga der hud overhovedet ikke kan ånde . Alle tænkelige mærker er brugt.  Øre kan til nøds bruge det.  

Smøre med derma 30 faktor hver morgen når de skal afsted.  

Herhjemme er det hvad der er ved hånden 15-30 gerne x flere hvis vi er meget ude.  

Ansigt arme nakke får gerne en tur når jeg har hentet hvis vi går ud .

Sender aldrig afsted med strop bluser undertrøjer m.v men det ligger i deres rum.  Eller gerne en lys luftig T-shirt.  Og sommerhat.  

Anmeld Citér

15. maj 2018

migxher

Jeg bruger app'en uv indeks og smører ind når den siger 3 eller over.

Til dagligt bruger jeg faktor 15 til mig selv og ungerne og 30 hvis vi er på stranden og derved lidt mere udsat. jeg så smører jeg altid rigelig på, det er vigtigt for at opnå den rette beskyttelse. Jeg er selv super bleg men faktor 15 fungere fint for mig.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Jeg har været hysterisk overfor syv ha mit barn dækket i faktor 50 solcreme 

det har så resulteret i, han er så bleg så bleg 

i år prøver jeg at slappe mere af 

nu er vi ud, og UV siger 1.1 hvor vi er - vilde i putte solcreme på?

man skal huske på, solcreme er ikke så sundt, og kan også give dårlig sædkvalitet hos drengebørn 

Først og fremmest, så kan du ikke overkill en farlig situation som du i det hele taget ikke kan ændre grundelementer på. Den dag hvor nogen opfinder en volumen knap til UV stråler, så kan vi snakke om overkill !

Fakta er at solen kan udsende farlige stråler fra den står op til den går ned ! Hvor stærk solen er i et givent område er meget uforudsigeligt og kan kun måles med lokalt udstyr !

Hvorvidt solcreme kan skade én del af kroppen og ingen solcreme kan skade resten er jo skruen uden ende. Hvad foretrækker du pest eller kolera ?

Det bedste man kan gøre er at købe noget tøj som dækker kroppen, men som barnet kan ånde i og derefter smøre den sidste del af kroppen med solcreme. En kasket eller solhat gør en stor forskel på om næsen og kinderne bliver røde.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

migxher skriver:

Jeg bruger app'en uv indeks og smører ind når den siger 3 eller over.

Til dagligt bruger jeg faktor 15 til mig selv og ungerne og 30 hvis vi er på stranden og derved lidt mere udsat. jeg så smører jeg altid rigelig på, det er vigtigt for at opnå den rette beskyttelse. Jeg er selv super bleg men faktor 15 fungere fint for mig.

Jeg syntes at det er synd at gå væk fra selv at tjekke efter hvor stærk solen er og lære sine børn den egenskab også.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Jeg bruger faktor 30 til den store på 5 år. Hun bliver smurt om morgenen og efter frokost i børnehaven. Overvejer at nøjes med en faktor 15 når hendes krop har vænnet sig til solen.

Til den lille på 8 måneder bruger jeg faktor 50. Han bliver bare smurt inden han skal med udenfor og det er det. 

Vi voksne bruger faktor 15, men kun på de steder vi har tendens til at blive røde.

og så har jeg altid en god aftersun hjemme, så ved mindste tegn på rød hud, så bliver der smurt aftersun på.

Kender to der er døde af hudkræft og en der pt kæmper med det. Alle tre har altid været modstandere af solcreme og det mærker de så konsekvenserne af nu.

Hvorfor skriver du som anonym, når det handler om solcreme ? Nåh, det er din sag.

Det som gør mig oprevet er din dom over dem som ikke har brugt solcreme ! De har taget et valg som de mente var det rigtige for dem.

Jeg har taget et valg i mit liv angående solcreme og det er på et rimeligt simpelt grundlag. Jeg arbejder i vuggestue og børnehave, så det betyder at vi i sommerperioden er ude det meste af dagen. Vi har parasol og sejldug over de yndede steder børnene gerne vil opholde sig.

Men som personale har vi ikke mulighed for at sidde i skyggen hele tiden, hvilket betyder dækkende tøj eller solcreme.

Jeg har valgt begge dele, da jeg på ingen måde tager en burka e.l. på, hvilket betyder at det er lidt varmt nogle gange, men ikke værre end det er til at holde ud. Solcremen er brugt på de områder som ikke er dækket af tøj og kasket.

Jeg er imod hudkraft og hedeslag samt andet der kan ødelægge mit liv. Hvis det betyder at solcreme er alternativet til hedeslag, så er jeg ikke modstander selvom nogen påstår at solcreme ikke er sundt. Hedeslag kommer som en tyv om natten og kan være meget smertefuldt samt dødeligt !

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym

Kurt_H skriver:

Hvorfor skriver du som anonym, når det handler om solcreme ? Nåh, det er din sag.

Det som gør mig oprevet er din dom over dem som ikke har brugt solcreme ! De har taget et valg som de mente var det rigtige for dem.

Jeg har taget et valg i mit liv angående solcreme og det er på et rimeligt simpelt grundlag. Jeg arbejder i vuggestue og børnehave, så det betyder at vi i sommerperioden er ude det meste af dagen. Vi har parasol og sejldug over de yndede steder børnene gerne vil opholde sig.

Men som personale har vi ikke mulighed for at sidde i skyggen hele tiden, hvilket betyder dækkende tøj eller solcreme.

Jeg har valgt begge dele, da jeg på ingen måde tager en burka e.l. på, hvilket betyder at det er lidt varmt nogle gange, men ikke værre end det er til at holde ud. Solcremen er brugt på de områder som ikke er dækket af tøj og kasket.

Jeg er imod hudkraft og hedeslag samt andet der kan ødelægge mit liv. Hvis det betyder at solcreme er alternativet til hedeslag, så er jeg ikke modstander selvom nogen påstår at solcreme ikke er sundt. Hedeslag kommer som en tyv om natten og kan være meget smertefuldt samt dødeligt !

Af princip skriver jeg altid anonymt, og kommenterer kun på opslag hvor jeg kan skrive anonymt. Jeg syntes simpelthen folk er blevet for grove og for angribende på nettet. Jeg har måtte slette flere profiler (ikke kun her), fordi folk overreagerer på simple ting og bliver personlige, og min psyke kan ikke tage det når folk bliver angribende.

præcis som du overreagerer på min kommentar om dem jeg kender der ikke brugte solcreme. Der er intet modstand mod dem der ikke bruger det, blot en konstatering omkring mine erfaringer. Kender sikkert flere der ikke bruger solcreme, men lige disse to gjorde er stort nummer ud af at de ikke gjorde det og havde travlt med hvor skadeligt det var. 

Jeg har ingen steder skrevet noget nedladende om folks valg omkring solcreme eller ej. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

Kurt_H

Af princip skriver jeg altid anonymt, og kommenterer kun på opslag hvor jeg kan skrive anonymt. Jeg syntes simpelthen folk er blevet for grove og for angribende på nettet. Jeg har måtte slette flere profiler (ikke kun her), fordi folk overreagerer på simple ting og bliver personlige, og min psyke kan ikke tage det når folk bliver angribende.

præcis som du overreagerer på min kommentar om dem jeg kender der ikke brugte solcreme. Der er intet modstand mod dem der ikke bruger det, blot en konstatering omkring mine erfaringer. Kender sikkert flere der ikke bruger solcreme, men lige disse to gjorde er stort nummer ud af at de ikke gjorde det og havde travlt med hvor skadeligt det var. 

Jeg har ingen steder skrevet noget nedladende om folks valg omkring solcreme eller ej. 

Jeg har fuld respekt for dit princip. Det undrer mig bare, da det er solcreme snakken handler om.

Grove ? Jah, der er nogen som tager alt personligt og ikke kan stoppe af forskellige grunde.

Af princip stikker jeg kun næsen frem når jeg føler for at kunne bedrage med noget eller jeg undrer mig over nogle ting som der bliver skrevet om. At nogen mennesker så "angriber" mine synspunkter er så åbenbart en del af diskussionen. Kunne de personer så komme med en udførlig tilbagemelding på min kommentar ville der være en chance for at jeg kunne lære noget nyt. Ellers kan jeg ikke rigtig bruge deres "angreb" til så meget !

Overreagerer jeg ? Wow... prøv lige at læs det du selv skriver:

"Kender to der er døde af hudkræft og en der pt kæmper med det. Alle tre har altid været modstandere af solcreme og det mærker de konsekvenserne af nu."

Det med fed skrift er ord som kan undlades. Det med understregning lyder som en dømmende konstatering.

Havde du skrevet på følgende måde så ville jeg ikke have sagt et pip:

"Kender to der er døde af hudkræft og en der pt kæmper med det. Alle tre har været/er modstander(e) af solcreme."

Hvor læser du at jeg siger du er nedladende ? Jeg sagde det er en hård dom at komme med som beskrevet i overstående tekst.

Anmeld Citér

21. maj 2018

IreneMose

Solcrem er altid anbefalesværdigt  https://www.faktorfobi.dk/ kan også varmt anbefales

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.