Anonym skriver:
Jeg bruger faktor 30 til den store på 5 år. Hun bliver smurt om morgenen og efter frokost i børnehaven. Overvejer at nøjes med en faktor 15 når hendes krop har vænnet sig til solen.
Til den lille på 8 måneder bruger jeg faktor 50. Han bliver bare smurt inden han skal med udenfor og det er det.
Vi voksne bruger faktor 15, men kun på de steder vi har tendens til at blive røde.
og så har jeg altid en god aftersun hjemme, så ved mindste tegn på rød hud, så bliver der smurt aftersun på.
Kender to der er døde af hudkræft og en der pt kæmper med det. Alle tre har altid været modstandere af solcreme og det mærker de så konsekvenserne af nu.
Hvorfor skriver du som anonym, når det handler om solcreme ? Nåh, det er din sag.
Det som gør mig oprevet er din dom over dem som ikke har brugt solcreme ! De har taget et valg som de mente var det rigtige for dem.
Jeg har taget et valg i mit liv angående solcreme og det er på et rimeligt simpelt grundlag. Jeg arbejder i vuggestue og børnehave, så det betyder at vi i sommerperioden er ude det meste af dagen. Vi har parasol og sejldug over de yndede steder børnene gerne vil opholde sig.
Men som personale har vi ikke mulighed for at sidde i skyggen hele tiden, hvilket betyder dækkende tøj eller solcreme.
Jeg har valgt begge dele, da jeg på ingen måde tager en burka e.l. på, hvilket betyder at det er lidt varmt nogle gange, men ikke værre end det er til at holde ud. Solcremen er brugt på de områder som ikke er dækket af tøj og kasket.
Jeg er imod hudkraft og hedeslag samt andet der kan ødelægge mit liv. Hvis det betyder at solcreme er alternativet til hedeslag, så er jeg ikke modstander selvom nogen påstår at solcreme ikke er sundt. Hedeslag kommer som en tyv om natten og kan være meget smertefuldt samt dødeligt !