Ny barsel under barsel hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2018

Anonym trådstarter

Er nysgerrig på at vide hvordan jeres arbejdspladser er skruet sammen ifht ny barsel under barsel

hvis i er på barsel og bliver gravide, skal i så arbejde et antal måneder efter første barsel for at optjene til ny barsel og i så fald hvor længe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2018

300515

Anonym skriver:

Er nysgerrig på at vide hvordan jeres arbejdspladser er skruet sammen ifht ny barsel under barsel

hvis i er på barsel og bliver gravide, skal i så arbejde et antal måneder efter første barsel for at optjene til ny barsel og i så fald hvor længe? 

Jeg skal ikke. Men jeg er også offentlig ansat, så på den konto har man jo nogle goder. 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Jeg skal ikke. Men jeg er også offentlig ansat, så på den konto har man jo nogle goder. 

Dvs. Hvis du har en ny barsel i forlængelse af nuværende barsel, vil du stadig få løn de første 6 mdr under den nye?? 

Anmeld Citér

6. maj 2018

300515

Anonym skriver:

Dvs. Hvis du har en ny barsel i forlængelse af nuværende barsel, vil du stadig få løn de første 6 mdr under den nye?? 

Ja, det vil jeg. Hvad arbejder du med? Måske kan det gøre det lettere at svare om det også gælder for dig.

Anmeld Citér

6. maj 2018

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Ja, det vil jeg. Hvad arbejder du med? Måske kan det gøre det lettere at svare om det også gælder for dig.

Arbejder i et privat firma og der skal jeg har arbejdet 16 mdr efter endt barsel for at få ret til ny barsel, og cville høre hvordan det var andre steder - men kan da godt se der er meget forskel alligevel  

Anmeld Citér

6. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Arbejder i et privat firma og der skal jeg har arbejdet 16 mdr efter endt barsel for at få ret til ny barsel, og cville høre hvordan det var andre steder - men kan da godt se der er meget forskel alligevel  

For at være helt sikker på reglerne ville jeg kontakte min fagforening for mit fag :)

Så er man sikker for arbejdsgiver har ikke altid helt styr på de der regler når medarbejderne skal have fri ;)

Anmeld Citér

7. maj 2018

Stivdie

I det firma hvor jeg er, skal man blot gave været ansat 9 måneder for at have ret til fuld løn under barsel. Ny graviditet = ny fuld løn under barsel uanset hvornår den meldes ind.

I dit tilfælde ville jeg nok lige kontakte min fagforening og høre om det kan have sin rigtighed, at firmaet må stille krav om, hvor længe der skal gå mellem barselsperioder. Jeg synes, det lyder som om de diskriminerer lidt her - det vil jo ofte være noget lettere for en far at opfylde kravet om de 16 mdr end for en mor... 

Anmeld Citér

7. maj 2018

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

I det firma hvor jeg er, skal man blot gave været ansat 9 måneder for at have ret til fuld løn under barsel. Ny graviditet = ny fuld løn under barsel uanset hvornår den meldes ind.

I dit tilfælde ville jeg nok lige kontakte min fagforening og høre om det kan have sin rigtighed, at firmaet må stille krav om, hvor længe der skal gå mellem barselsperioder. Jeg synes, det lyder som om de diskriminerer lidt her - det vil jo ofte være noget lettere for en far at opfylde kravet om de 16 mdr end for en mor... 

Tak for svar det vil jeg helt klart gøre, var bare usikker på om det var mig der var helt fra snøvsen eller om de fleste firmaer kræver det, men det ser ud til at min arbejdsplads er en af de få som kræver det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.