Specielle navne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
8 svar
7 synes godt om
5. maj 2018

Rosa-Sophia

Inspireret af en tråd på min-mave.dk fik jeg lyst til at oprette én her. Har du en forkærlighed for et unikt/specielt navn og hedder dit barn/børn noget anderledes? 

Jeg er selv ret vild med pigenavnet Gaia, så laver jeg en lillesøster vil hun nok komme til at hedde det til drenge kan jeg lide Anakin (blandt de mere særprægede navne, men ville ikke kalde min søn det selv) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min ene datter hedder Zaza, jeg er også vild med Ayla

Anmeld Citér

5. maj 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min pige hedder Lenora Rae. 

Får jeg en pige mere skal hun hedde Fae som 2. navn. Og så er jeg vild med navnene Dagny, Agnethe, Metha og Beate, så det vil nok være et af de navne hun kommer til at hedde også 

Bliver det en dreng skal han hedde Arvind, Bernard eller Halfdan. Der er jeg dog noget mere i tvivl om mellemnavn, overvejer dog Reidar eller Peer. 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Ciss

Jeg elsker navnet Cordelia. Og Anora.

Til en dreng smelter jeg lidt for Simeon og Marcel.

Men jeg skal ikke have flere børn - og jeg havde uanset aldrig fået manden med på den slags navne.

Anmeld Citér

5. maj 2018

Rosa-Sophia

Ciss skriver:

Jeg elsker navnet Cordelia. Og Anora.

Til en dreng smelter jeg lidt for Simeon og Marcel.

Men jeg skal ikke have flere børn - og jeg havde uanset aldrig fået manden med på den slags navne.

Ha ha Ja ét af, hvad man selv synes ville være et smukt navn. Noget andet er hvad manden synes. Jeg skal heller ikke have flere børn, men tror heller ikke, at han havde været med på "Gaia" eller "Anakin" (selv om han er Star wars fan

Anmeld Citér

5. maj 2018

Bb2015

Jeg ved ikke om det er specielt men førhen drømte jeg om at kalde en evt datter for Antonia (efter en oldemor) eller Alanna. Det kom min datter dog ikke til at hedde. Jeg kæmpede for navnet Melina men min mand nedlagde veto da han slet ikke kunne lide navnet. Hun endte med at hedde Lærke. Jeg er vild med hendes navn men lidt ærgerlig over at navnet virker til at være ekstremt populært (2 piger på den stores stue hedder det).. 

Af drengenavne tror jeg ikke jeg har nogen specielle som jeg har ønsket (drømte vel om døtre førhen )

Anmeld Citér

5. maj 2018

Newsence

Hos os er vi store fan af navne ikke så mange hedder. 

Min datter hedder Shila 

og søn hedder Milo

derudover kan jeg godt li navnet Thio 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Bentemor

Vores den mellemste dreng hedder Taj 

Anmeld Citér

6. maj 2018

ChesireKitty

Min pige hedder Freja, som jo er et helt normalt navn, men da vi i sin tid skulle vælge navn til hende, kæmpede jeg en brav kamp for at hun skulle hedde Tiili, som var det navn min mor ville have givet mig da jeg var baby, men min mormor nedlagde veto imod. Så nu er jeg opkaldt efter en prinsesse i stedet. Jeg fik det åbenlyst nok ikke igennem og fandt ud af at navnet slet ikke er godkendt i Danmark (det er norsk) da hun skulle døbes og jeg ville have givet hende det som mellemnavn.

Min søn hedder Balder. Det er ikke ligefrem et unikt navn - der er lidt over 200 børn der hedder det i DK - men det har stor betydning for os og der er mange der spørger ind til det når de hører det ("Et navn som det må da have en historie?")

Vi ville gerne have lidt af en rød tråd i navnene, så derfor valgte vi et navn ud fra den Nordiske Mytologi til lillebror, når Freja nu allerede var opkaldt efter en gudinde, selvom det ikke var det vi havde i tankerne dengang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.