Er ved at udvikle graviditetssukkersyge, eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.194 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Tut

Hej piger,

Mit indlæg hører nok til under graviditet, men jeg vælger at skrive det her for at få så mange meninger/svar som muligt. Håber det er ok

Da jeg var i 28. uge sagde min urin +2 for sukker til en jordemoderkonsultation, det førte til en glucosebelastning, hvor mit blodsukker viste 6,7. Efter jeg var mødt fastende (siden midnat) havde drukket det der forfædelige sukkerstads, og ventet i 2 timer.

I fredags (33. uge) sagde min urin +5 for sukker til en jordemoderkonsultatione, hvilket igen førte til en glucosebelastning, som jeg var til igår. Jeg har lige fået svaret på min blodprøve, og mit blodsukker var denne gang 8,1 - lige som sidste gang mødte jeg fastende kl. 8, da sukkervand, og fik taget blodprøve kl. 10.

Hende jeg talte med vidste ikke så meget om det. Hun sagde bare at det først blev alarmerende når det kom over 9,0... Da jeg så spurgte om det var tegn på at jeg var ved at udvikle graviditetssukkersyge, kunne hun ikke svare på det, men sagde at jeg skulle ringe til min jordemoder i morgen.

Nu tænker jeg selv, at hvis mit blodsukker er steget fra 6,7 til 8,1 (altså 1,4) på 5 uger, så kan det jo nå at stige til over 9,0 på de 7 uger jeg har tilbage af svangerskabet. Og jeg skal først til jordemoder igen når jeg er 38+0...

Er der nogen af jer der har haft graviditetssukkersyge og som kender til det? Skal jeg være urolig?

Jeg har bare hørt at hvis man har graviditetssukkersyge så skal barnet have en sprøjte insulin når det bliver født, så derfor er jeg nok lidt bekymret (sikkert uden grund). For hvis jeg føder når jeg er eks. 37+5 så har jeg jo ikke fået tjekket urin siden i fredags, så ved de jo ikke om mit blodsukker er steget og jeg har udviklet graviditetssukkersyge.

Jeg håber ikke at min indlæg blev for forvirende.

Tak fordi du læste med.

Mette - 32+5 - og lidt bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

LauraLW

Nu kan jeg ikke lige svare på alle dine spørgsmål, men kan sagtens forstå din bekymring!
Jeg tænker om du ikke kan forhøre dig at du med jævne mellemrum kan komme op og få tjekket din urin, og altså ikke vente til dit næste jordemoder besøg. - Hvis din jordemoder ikke vil, så kan du måske spørge lægen? Især når den information du fik her sidste gang var så mangelfuld.

Laura

Anmeld

14. oktober 2009

anna-jonas

Bingo...........jeg kan svare dig, da jeg har haft svangerskabsdiabetes 2 gange nu.........men har ikke lige tid nu, så skriver i morgen. Men ingen panik, nu...........vel??

Mette

Anmeld

14. oktober 2009

Na-Wi

Jeg har fået graviditetssukkersyge og er kommet på insulin 2 gange dagligt med en sprøjte i låret..

Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med Men snak med din jordmoder, de skal nok tage sig rigtig godt af dig hvis du er ved at få det

Anmeld

14. oktober 2009

Anja

Jeg havde graviditetssukkersyge med Esther og jeg skulle ikke have insulin og det skulle Esther heller ikke.

Tror ikke du skal være bekymret.

Anmeld

14. oktober 2009

Na-Wi

Når man har født skal barnet ikke have insulin, de måler barnets blodsukker ca. 1-2 timer efter fødslen og hvis det er for lavt (mener det er under 2,5) skal de have modermælkserstaning hver 2-3 time igennem en kop eller sonde..

Jeg er kommet på insulin fordi at lige meget hvor sundt jeg spiser er mit blodsukker for højt.. Så det er rart at insulinen har givet mig normalt blodsukker, og man slipper for dårlig samvittighed over at indtage føde

Jeg skal måle mit blodsukker 7 gange dagligt før og efter et hovedmåltid og inden sengetid.. Hver ca. 3 dag skal jeg så ringe til rigshospitalet og give dem alle mine målinger så de kan se om jeg har brug for flere enheder insulin.. Hver uge skal jeg ind på holbæk hospital og have en dims på maven som måler plukveer og min søns hjerte..

Desværre skal jeg ind på rigshospitalet (selvom jeg bor helt ude ved kalundborg) og føde.. De vil ikke have jeg går over tid, så jeg skal sættes igang på min terminsdato.. :/

Beklager den lange smører, men det var lidt om hvordan mit liv er med graviditetssukkersyge Det er ikke så slemt som man skulle tro..

Knus Nanna 37+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.