Hej piger,
Mit indlæg hører nok til under graviditet, men jeg vælger at skrive det her for at få så mange meninger/svar som muligt. Håber det er ok 
Da jeg var i 28. uge sagde min urin +2 for sukker til en jordemoderkonsultation, det førte til en glucosebelastning, hvor mit blodsukker viste 6,7. Efter jeg var mødt fastende (siden midnat) havde drukket det der forfædelige sukkerstads, og ventet i 2 timer.
I fredags (33. uge) sagde min urin +5 for sukker til en jordemoderkonsultatione, hvilket igen førte til en glucosebelastning, som jeg var til igår. Jeg har lige fået svaret på min blodprøve, og mit blodsukker var denne gang 8,1 - lige som sidste gang mødte jeg fastende kl. 8, da sukkervand, og fik taget blodprøve kl. 10.
Hende jeg talte med vidste ikke så meget om det. Hun sagde bare at det først blev alarmerende når det kom over 9,0... Da jeg så spurgte om det var tegn på at jeg var ved at udvikle graviditetssukkersyge, kunne hun ikke svare på det, men sagde at jeg skulle ringe til min jordemoder i morgen.
Nu tænker jeg selv, at hvis mit blodsukker er steget fra 6,7 til 8,1 (altså 1,4) på 5 uger, så kan det jo nå at stige til over 9,0 på de 7 uger jeg har tilbage af svangerskabet. Og jeg skal først til jordemoder igen når jeg er 38+0...
Er der nogen af jer der har haft graviditetssukkersyge og som kender til det? Skal jeg være urolig?
Jeg har bare hørt at hvis man har graviditetssukkersyge så skal barnet have en sprøjte insulin når det bliver født, så derfor er jeg nok lidt bekymret (sikkert uden grund). For hvis jeg føder når jeg er eks. 37+5 så har jeg jo ikke fået tjekket urin siden i fredags, så ved de jo ikke om mit blodsukker er steget og jeg har udviklet graviditetssukkersyge.
Jeg håber ikke at min indlæg blev for forvirende.
Tak fordi du læste med.
Mette - 32+5 - og lidt bekymret