Indeklima tjek

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

251 visninger
2 svar
1 synes godt om
3. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Er der nogen der har erfaring med at få lavet det af et firma der kommer og kigger og måler?

Vi bor til leje i et boligselskab, men jeg føler ikke at dem der kommer og tjekker det  rent faktisk tager det seriøst når jeg f.eks. påpeger at vi i løbet af 2 uger får sorte plamager på loftet på badeværelset til trods for at vi bruger rodalon som anbefalet og at døren er åben så meget som muligt da det er placeret midt i lejligheden.

Så jeg kunne godt tænke mig at det blev lidt grundigere kigget efter. Men aner ikke lige hvem man tager fat på for sådan noget. 

Vi oplever alle 3 herhjemme symptomer på at der måske er skimmelsvamp et eller flere steder. Min kæreste og jeg har prøvet at bo i det før så vi ved lidt om hvad vi skal ligge mærke til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ring til din kommune, de har folk til at komme ud og tage målinger. Og de har ikke noget i klemme ift at holde boligen lejet ud. Meget mere valid kilde at bruge end ejendomsselskabet. 

Anmeld Citér

9. maj 2018

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Wampires skriver:

Er der nogen der har erfaring med at få lavet det af et firma der kommer og kigger og måler?

Vi bor til leje i et boligselskab, men jeg føler ikke at dem der kommer og tjekker det  rent faktisk tager det seriøst når jeg f.eks. påpeger at vi i løbet af 2 uger får sorte plamager på loftet på badeværelset til trods for at vi bruger rodalon som anbefalet og at døren er åben så meget som muligt da det er placeret midt i lejligheden.

Så jeg kunne godt tænke mig at det blev lidt grundigere kigget efter. Men aner ikke lige hvem man tager fat på for sådan noget. 

Vi oplever alle 3 herhjemme symptomer på at der måske er skimmelsvamp et eller flere steder. Min kæreste og jeg har prøvet at bo i det før så vi ved lidt om hvad vi skal ligge mærke til.

Men har i fået af vide i skal blive ved med at vaske med rodalon? Hvis det kommer igen og igen er der jo tydeligvis nogle ting der skal ændres, udluftning, vandskade fra overboen osv.

Vi har døjet med skimmel og jeg kunne mærke det i stor stil, hostede altid, næsen løb, kriller i halsen, og så var der en besynderlig lugt! Min man har aldrig kunnet mærke det og sikkert tænkt at jeg var tudetosset 

Vi havde en byggesagkyndig på besøg, som lavede lidt målinger på kuldebroer mm. og så fik vi anbefalet af vaske af Hysan og ProtoxSkimmel Hysan og ProtoxSkimmelmed protoxskimmel, kan købes i et byggemarked mener jeg. Der er også noget med et produkt der hedder Hysan, men læs selv videre. Vi vaskede af med det og fandt ud af det måske ikke var så smart altid og lukke døren til soveværelset, vi lufter mere ud og holder dørerne åben i hele huset og har ikke længere problemer. Protoxskimmel kan godt misfarve lidt på væggen, men hellere det og det så går over.

I kan evt købe en luftfugtighedsmåler så i har styr på om fugtigheden generelt  er ok i lejligheden.

Håber i får styr på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.