Hjemmegående husmor eller selvstændig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2018

Anonym trådstarter

Nogen som vil dele erfaringer med hvordan det kunne lade sig gøre og hvad/hvordan/hvorfor i tog springet fra job til hjemmegående?  

Og Jer der vil dele indtægt: hvad er jeres mands indtægt? Fungere det? 

Og eller, nogen som vil fortælle om at være selvstændig med jeres hobby? Hvad/hvordan og hvorfor tog i springet til det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2018

Anonym

Jeg synes jeg “arbejder” mere og hårdere end nogensinde før. Jeg er hjemmegående.. vi lever af min mands indtægt og vores liv, parforhold og familie kan slet ikke hænge sammen hvis jeg arbejdede ude. Indtægt er ikke sammenlignelig da vi også har flere udgifter end de fleste. Men børnene vinder også meget ved at jeg er Hjemmegående

Anmeld Citér

2. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes jeg “arbejder” mere og hårdere end nogensinde før. Jeg er hjemmegående.. vi lever af min mands indtægt og vores liv, parforhold og familie kan slet ikke hænge sammen hvis jeg arbejdede ude. Indtægt er ikke sammenlignelig da vi også har flere udgifter end de fleste. Men børnene vinder også meget ved at jeg er Hjemmegående

Altså hvordan flere udgifter end de fleste?  Men hvordan tog i springet? Kan det hænge sammen? Er du glad for din beslutning? Hvordan ser din hverdag ud? 

Anmeld Citér

3. maj 2018

serinasmor

Jeg er ikke rigtigt hjemmegående, men er sprunget ud som selvstændig med tanken om friheden at have god tid om morgenen og på længere sigt at kunne hente ungerne lidt før/ lade ældsten komme før hjem og gå hjem selv. 

Jeg vil sige til dig, at det kræver ret meget arbejde at starte virksomhed. Hvis du har en hobby, som du tænker skal være supplerende indkomst, så regn på hvor meget indkomst du har brug for at det genererer. 

fx. 
Mangler 2000 kr udbetalt om måneden: 
Det kræver 2500 kr i indtjening inkl. moms efter du har regnet almindelige udgifter som materialer, hjemmeside, markedsføring forsikring osv fra

Måske ender du på at skulle have en omsætning på 3000 (hvis det er billige materialer) Måske ender du på at skulle have en omsætning på 10.000 om måneden. Men det kommer an på,hvad det er du regner med at skulle sælge. 

Hernæst så kommer det ikke ad sig selv. Det tager tid at opbygge en omsætning hvor lang tid afhænger af, hvad det er du sælger og hvor dyrt det er.

Hvad er det du overvejer at lave i din måske kommende virksomhed?

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym

Min mand sprang ud som selvstændig da jeg gik på barsel med den første, 3 år senere kæmper han stadig med det. Det er mega hårdt, og jeg vil anbefale at man starter ved siden af sit job, inden man siger op. Du sidder måske og har verdens bedste ide, men ved ikke om der efter udgifter overhovedet er penge i det, og hvad den egentlige værdi er for fremmede mennesker og hvor stort et marked der reelt er.

Der er mange små ting man ikke overvejer:

Reklamer - sindsygt dyre hvis man skal købe sig til dem. Facebook reklamer er billigere, men ikke ret effektive efter de har lavet deres algorithms om. FB konkurrencer giver ingen nye kunder.

Materialer - Når hver en lille dims og indpakning er regnet med, løber det mere op end man lige har regnet med

Moms - Du kan tjene op til 50,000 på et år, uden at skulle have et CVR nummer. MEN, du vil være meget begrænset uden.

Licenser, mv - der er en del flere end man regner med, og de koster en del, hvert år.

Når der så er penge til overs derhjemme, så går de til virksomheden. Vi har ikke haft ferie i 3 år og vi lever ekstremt skrabet nogle måneder. 

At være selvstændig kan være helt fantastisk, eller ruinere dig. Du skal være villig til at tage den chance hvis du springer fuldt ud i det.

Det er ikke for at skræmme dig, men sådan er virkeligheden. Hvad er der for et firma du vil starte?

Anmeld Citér

3. maj 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg går hjemme med min datter. Planen er at jeg gør det indtil hun er 2,5-3 år. Vi lever af min mands indtægt. Han får mit fradrag. Det er ikke store penge og ellers så lever vi efter et budget. Vi lever dog på igen måde på en sten, synes jeg. Men vi må selvfølgelig prioritere fra måned til måned. 

Storebror på 3 år går i børnehave, men har mange hjemmedage. 

Jeg nyder, at jeg kan bruge min tid med mine børn, mens de er små 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym

Jeg er hjemmegående, men vores liv er lidt anderledes.

Min mand arbejder utrolig meget, han rejser minimum 1 gang om måneden og vi bor i perioder i forskellige lande. Lige om snart tager vi så til usa i et par år da knægten snart fylder 6 og vi tager en stabil periode, manden rejser og arbejder i samme tempo. 

Her i Danmark er det noget sværere at få en omgang kreds som hjemmegående vil jeg sige,  man møder ikke sådan bare andre som i udlandet. 

Vi har udgifter for ca 50.000 og udbetalt fra 140.000 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Morogbarn skriver:

Jeg går hjemme med min datter. Planen er at jeg gør det indtil hun er 2,5-3 år. Vi lever af min mands indtægt. Han får mit fradrag. Det er ikke store penge og ellers så lever vi efter et budget. Vi lever dog på igen måde på en sten, synes jeg. Men vi må selvfølgelig prioritere fra måned til måned. 

Storebror på 3 år går i børnehave, men har mange hjemmedage. 

Jeg nyder, at jeg kan bruge min tid med mine børn, mens de er små 

Der er forresten masser af hjemmegående at spørge til råds i fb gruppen ‘moderne hjemmegående forældre’. Spørg evt derinde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.