Min mand sprang ud som selvstændig da jeg gik på barsel med den første, 3 år senere kæmper han stadig med det. Det er mega hårdt, og jeg vil anbefale at man starter ved siden af sit job, inden man siger op. Du sidder måske og har verdens bedste ide, men ved ikke om der efter udgifter overhovedet er penge i det, og hvad den egentlige værdi er for fremmede mennesker og hvor stort et marked der reelt er.
Der er mange små ting man ikke overvejer:
Reklamer - sindsygt dyre hvis man skal købe sig til dem. Facebook reklamer er billigere, men ikke ret effektive efter de har lavet deres algorithms om. FB konkurrencer giver ingen nye kunder.
Materialer - Når hver en lille dims og indpakning er regnet med, løber det mere op end man lige har regnet med
Moms - Du kan tjene op til 50,000 på et år, uden at skulle have et CVR nummer. MEN, du vil være meget begrænset uden.
Licenser, mv - der er en del flere end man regner med, og de koster en del, hvert år.
Når der så er penge til overs derhjemme, så går de til virksomheden. Vi har ikke haft ferie i 3 år og vi lever ekstremt skrabet nogle måneder.
At være selvstændig kan være helt fantastisk, eller ruinere dig. Du skal være villig til at tage den chance hvis du springer fuldt ud i det.
Det er ikke for at skræmme dig, men sådan er virkeligheden. Hvad er der for et firma du vil starte?
Anmeld
Citér