Lægesamtale og misdannelsescanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. maj 2018

Lillespire

Har lige fået brev på eboks om misdannelses scanning. Der står også i brevet der er sat tid af til en lægesamtale ? Det undre mig da jeg fil afvide af egen læge jeg kun skulle ind til hende , når det omhandler mig og ikke baby . Som ved jm og til de to scanninger man skal til under ens graviditet .

måske det er mig der er blevet lidt små dement, siden jeg var gravid sidst for 7 år siden ��

andre der har oplevet det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2018

God-mor

Lillespire skriver:

Har lige fået brev på eboks om misdannelses scanning. Der står også i brevet der er sat tid af til en lægesamtale ? Det undre mig da jeg fil afvide af egen læge jeg kun skulle ind til hende , når det omhandler mig og ikke baby . Som ved jm og til de to scanninger man skal til under ens graviditet .

måske det er mig der er blevet lidt små dement, siden jeg var gravid sidst for 7 år siden ��

andre der har oplevet det ?

Ja jeg oplevede det her 2. gang fordi der åbenbart stod et sted at jeg havde fået kejsersnit første gang  Det havde jeg så ikke, så det var en fejl. Ring og forhør dig, for de kan lave fejl. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

Lillespire

Ja jeg oplevede det her 2. gang fordi der åbenbart stod et sted at jeg havde fået kejsersnit første gang  Det havde jeg så ikke, så det var en fejl. Ring og forhør dig, for de kan lave fejl. 

Har lige snakket med dem . 

Og det er fordi jeg 1 gang fik kejsersnit . Og lægen så skulle snakke med mig hvordan jeg ønsker min fødsel skal være denne gang ..Mente den sekretær jeg snakkede med .

det er godt nok begrænset af hvad der står af info i de breve jeg har modtaget . Hverken til nf eller md scanning står der hvilken scanning det er , andet end ultralyd 

Anmeld Citér

2. maj 2018

God-mor

Lillespire skriver:

Har lige snakket med dem . 

Og det er fordi jeg 1 gang fik kejsersnit . Og lægen så skulle snakke med mig hvordan jeg ønsker min fødsel skal være denne gang ..Mente den sekretær jeg snakkede med .

det er godt nok begrænset af hvad der står af info i de breve jeg har modtaget . Hverken til nf eller md scanning står der hvilken scanning det er , andet end ultralyd 

Godt du fik klarhed. Nej det er ikke meget der står når man modtager breve fra sundhedsvæsnet. Det er som regel ikke så specifikt. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Når du har fået et KS før,kommer du altid til en lægesamtale,da du i 'høj' risiko gruppen,og du der med har lov til at vælge et PKS.

Du vil også blive informeret om de ting de kan tilbyde,og dem de ikke kan tilbyde under fødslen.

Som regel tager den samtale max 10 minutter.

Anmeld Citér

2. maj 2018

Lillespire

Mor_til_3_unger skriver:

Når du har fået et KS før,kommer du altid til en lægesamtale,da du i 'høj' risiko gruppen,og du der med har lov til at vælge et PKS.

Du vil også blive informeret om de ting de kan tilbyde,og dem de ikke kan tilbyde under fødslen.

Som regel tager den samtale max 10 minutter.

Håber jeg kan føde normalt, kan huske jeg efterfølgende manglede det som alle veninderne snakker om “en rigtig fødsel” .Jeg havde måske 2-3 plukveer , og pga min søn var stor og jm ikke kunne skønne ham blev jeg hurtig sendt videre til en vækst scanning . 3-2 ugers tid før termin skønner jm ham til 3900 og på sygehuset siger de 5kg. Så pludselig endte det med pks på termins dagen . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.