Ville i lade dreng på 8år flyve "alene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du lade dit barn på 8år flyve som UM

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.081 visninger
13 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej,

Min søns far bor i Frankrig og derfor tager vi cirka hver 2. måned turen derned. Min søn er 8år og hidtil har jeg ledsaget ham på rejsen og afleveret ham hos hans var, men hans far har siden han var 5år insisteret på at han skal flyve som UM altså med ledsager fra flyselskabet.

Nogle af turene er direkte fly på 2,5timer og på disse afgange overvejer jeg at overtale ham til at flyve alene, men vil gerne høre andres holdning, da jeg stadig synes at det er tidligt.

Vi har efterhånden taget turen mange gange, men han er meget uvillig, når jeg forsigtigt taler om muligheden.

På forhånd tak for svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg kan ikke sige, hvad der er rigtigt for din søn og der er langt til Frankrig og to timer er lang tid. Men min søn på samme alder tager turen mellem Aalborg og København og har gjort det i lidt over et år. Det går rigtig fint og han er meget stolt af det. Ind i mellem er de flere børn, der flyver sammen og de hygger sig. Vi har også kun haft gode oplevelser fra flyselskabet. Den eneste ulempe er, at det er pisse dyrt.

Jeg synes, at det er vigtigt, at I lytter til ham. Min søn var ked af det, når han skulle sige farvel i starten. Så vi øvede i starten med, at han fløj den ene vej selv og blev fulgt hjem med sin far.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Altså din søn er uvillig til at rejse alene? Jeg ville ikke sende ham afsted alene, hvis han ikke selv har mod på det. Hvis han selv var OK med det, synes jeg ikke det er for tidligt .

Anmeld Citér

1. maj 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min søn er 6 år, og hans far bor i London.

Han skal til at flyve derover selv med ledsager. Men han har det selv fint med det.

Hvis din søn ikke vil flyve alene, så synes jeg ikke, du skal gennemtvinge det men tale med ham om det og få det gjort til noget helt særligt. Såsom at han får nyt underholdning mm til flyet.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes at det er en lidt forkert afstemning du har sat op. Jeg har svaret ja, men ud fra at barnet på 8 år selv er med på den og har lyst til det og ikke fordi at forældrene skal spare tid og penge. Jeg tænker ikke at man skal tvinge et barn på den alder til selv at flyve til et andet land.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har stemt blankt fordi jeg synes det afhænger helt af barnet. hvis barnet ikke føler for det, ville jeg aldrig sige at han/hun skulle. Aldrig. deres tryghed må komme først. 

Anmeld Citér

1. maj 2018

Lunae

Anonym skriver:

Hej,

Min søns far bor i Frankrig og derfor tager vi cirka hver 2. måned turen derned. Min søn er 8år og hidtil har jeg ledsaget ham på rejsen og afleveret ham hos hans var, men hans far har siden han var 5år insisteret på at han skal flyve som UM altså med ledsager fra flyselskabet.

Nogle af turene er direkte fly på 2,5timer og på disse afgange overvejer jeg at overtale ham til at flyve alene, men vil gerne høre andres holdning, da jeg stadig synes at det er tidligt.

Vi har efterhånden taget turen mange gange, men han er meget uvillig, når jeg forsigtigt taler om muligheden.

På forhånd tak for svar.

Jeg har stemt nej og det er alene af den grund at din søn ikke virker til at have mod på det endnu.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Anonym

Jeg ville aldrig lade min søn på 8 år flyve alene. Synes det er alt for tidligt også selvom han var med på den. Men når han nu ikke er, så synes jeg slet ikke det står til diskution. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

Mommy2be

Jeg må altså også indrømme at jeg synes det er for tidligt.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer for rigtigt og forkert, det er bare min personlige holdning

Anmeld Citér

2. maj 2018

Miti's mama

Det ville jeg ikke have et problem med, ikke på så kort en tur. Men hvis han ikke selv er tryg ved det, så er det jo en anden sag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.