MD-scanning, For meget væske i den ene nyre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
8 svar
2 synes godt om
30. april 2018

Motherme

Hej.

vi var til MD scanning idag og alt så fint ud ind til hun scannede nyrene på vores lille dreng og fandt at der var for meget væske i den ene side.

Vi er blevet sendt til Skejby på torsdag til en scanning af nogen med forstand på nyrene. 

Jeg har søgt på nettet og fundet en del gamle tråde om emnet og har den vej igennem fundet ud af det ikke er så alvorligt, at det sker for mange drengebørn og ofte går ordner sig inden fødslen, men kan da ikke lade være med at blive lidt bekymret. 

Så vil bare gerne høre fra nogen der har prøvet det samme, hvad skete der fremadrettet, forsvandt det inden fødslen eller først efter, skulle der opereres eller lignende. 

Håber nogen har nogen erfaringer jeg kan trække på.

mvh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2018

AlwaysAno

Min søn på 2 havde mange væskefyldte cyster i hans ene nyre, og den var også meget større end den burde være. 

Da han blev født havde nyren ingen funktion og skrumpede langsomt ind for tilsidst at være helt væk.

det de holder øje med og fokuserer på er bare at den anden nyre forbliver rask- for så er der intet farligt eller problematisk i det. ☺️

Held og lykke med det ☺️

Anmeld Citér

30. april 2018

Soonmom

Til md havde min den yngste dreng væske på begge nyre.

skulle til scanning igen i uge 30 (mener jeg) og der blev den ene nyre kliret. Den anden havde stadig for meget væske.

han blev efterfølgende scannet to gange (da var født) og derefter kaldt et normalt tilfælde . Det eneste er at hvis han får uforklarlig feber skal vi tænker urinvejsinfektion og have ham tjekket, men endnu har der ingen ting været (han er 14 måneder i dag).

vi skulle desuden holde øje med at han kunne tisse i stråle  

Anmeld Citér

30. april 2018

CC79

Vi fik samme besked til MD skanning af vores tredie barn. Ved kontrolskanningen 14 dage efter var det helt fint. Vi fik af vide det som regel er en umodenhed som går i sig selv i de fleste tilfælde og som man jo kun opdager netop fordi man skanner. Håber det bedste for jer.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Motherme

AlwaysAno skriver:

Min søn på 2 havde mange væskefyldte cyster i hans ene nyre, og den var også meget større end den burde være. 

Da han blev født havde nyren ingen funktion og skrumpede langsomt ind for tilsidst at være helt væk.

det de holder øje med og fokuserer på er bare at den anden nyre forbliver rask- for så er der intet farligt eller problematisk i det. ☺️

Held og lykke med det ☺️

Tak for dit svar. Det hjælper at høre at det ikke behøver være noget alvorligt. Jeg kan bare ikke forstå at vi har fået en tid så hurtigt, det føles haste-agtigt.. hvilket jeg ikke forstår når de fleste skriver de fik en kontrolscanning 14 dage til 14 uger senere.. (uge 32) .. 

håber den raske nyre kan klare sagerne

Anmeld Citér

1. maj 2018

Motherme

CC79 skriver:

Vi fik samme besked til MD skanning af vores tredie barn. Ved kontrolskanningen 14 dage efter var det helt fint. Vi fik af vide det som regel er en umodenhed som går i sig selv i de fleste tilfælde og som man jo kun opdager netop fordi man skanner. Håber det bedste for jer.

Tak for dit svar. Det hjælper at høre at det ikke behøver være noget alvorligt. Jeg kan bare ikke forstå at vi har fået en tid så hurtigt, det føles haste-agtigt.. hvilket jeg ikke forstår når de fleste skriver de fik en kontrolscanning 14 dage til 14 uger senere.. (uge 32) .. 

Anmeld Citér

1. maj 2018

Motherme

Soonmom skriver:

Til md havde min den yngste dreng væske på begge nyre.

skulle til scanning igen i uge 30 (mener jeg) og der blev den ene nyre kliret. Den anden havde stadig for meget væske.

han blev efterfølgende scannet to gange (da var født) og derefter kaldt et normalt tilfælde . Det eneste er at hvis han får uforklarlig feber skal vi tænker urinvejsinfektion og have ham tjekket, men endnu har der ingen ting været (han er 14 måneder i dag).

vi skulle desuden holde øje med at han kunne tisse i stråle  

Anmeld Citér

1. maj 2018

AlwaysAno

Motherme skriver:

håber den raske nyre kan klare sagerne

Vi fik også en hastetid hos børnenyrelægen der skulle scanne.

jeg spurgte hvorfor- og ni er det ikke for at du skal blive skræmt- men det er ganske enkelt fordi at hvis det viser sig at være noget mere alvorligt, så skal det helst være inden uge 22 eller 24 (kan ikke huske præcis) for så er det nemmere at få igennem hvis der skal foretages en abort. Det lyder barskt, men det er derfor.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Motherme

AlwaysAno skriver:

Vi fik også en hastetid hos børnenyrelægen der skulle scanne.

jeg spurgte hvorfor- og ni er det ikke for at du skal blive skræmt- men det er ganske enkelt fordi at hvis det viser sig at være noget mere alvorligt, så skal det helst være inden uge 22 eller 24 (kan ikke huske præcis) for så er det nemmere at få igennem hvis der skal foretages en abort. Det lyder barskt, men det er derfor.

Det var også det jeg tænkte, men forstår bare ikke hvorfor man så ikke kan finde noget som helst om det.. altså jeg ved at hvis begge nyre er ramt, hvis der var andet ved ham der så forkert ud eller hvis der ikke var nok/noget forstervand at så var det indikator på at noget var helt galt, men alt så perfekt ud ud over den ene nyre.. og alle andre jeg har læst mig frem til som har fået den melding skulle først til kontrol igen efter tidligst 14 dage. Så det gør mig ærlig talt bekymret.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.