Hvornår fødte I i forhold til termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg fødte 39+3 med den første (veerne startede dog spontant 39+1). Jeg er i dag 40+2 med nr. 2, og venter stadig. Håber virkelig ikke at jeg skal gå så langt over tid at jeg skal sættes i gang. Min førstefødte har også fødselsdag på søndag, og kunne da godt tænke mig at de ikke lige fik fødselsdag den samme dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2018

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Nr. 1: 37+1 (vandet gik + spontane veer)

Nr. 2: 39+5 (veer)

Nr. 3: 39+6 (vandet gik + spontane veer)

Krydser for at du går lidt over tid

Anmeld Citér

30. april 2018

Dorthe1986

Med den første fødte jeg 41+2 ved igangsættelse - de prikkede hul på vandet og så klarede kroppen det selv derfra

Med min nr 2 som var 5 år efter, der fødte jeg 39+6, det var også igangsættelse, eller min fødsel var gået igang selv - havde haft enormt kraftfulde veer siden 39+4, men pga arvæv der ikke ville give sig efter et keglesnit, var de simpelthen nødt til at hjælpe videre. De forsøgte at løsne, men måtte også give ve-drop, før der skete noget. Da det endelig gav sig gik det bare stærkt 

Anmeld Citér

30. april 2018

Mommy2be

JC2014 skriver:

Jeg fødte 39+3 med den første (veerne startede dog spontant 39+1). Jeg er i dag 40+2 med nr. 2, og venter stadig. Håber virkelig ikke at jeg skal gå så langt over tid at jeg skal sættes i gang. Min førstefødte har også fødselsdag på søndag, og kunne da godt tænke mig at de ikke lige fik fødselsdag den samme dag.

Ej ja, de fortjener da at få hver deres dag som er helt deres egen

Anmeld Citér

30. april 2018

Mommy2be

FruHimmelblå-86 skriver:

Nr. 1: 37+1 (vandet gik + spontane veer)

Nr. 2: 39+5 (veer)

Nr. 3: 39+6 (vandet gik + spontane veer)

Krydser for at du går lidt over tid

Hvor store var de hver især? Den ene er jo lige et par uger før termin og så de næste to, nærmest så tæt på man kan komme :-)

Anmeld Citér

30. april 2018

Ayasmor

1. Barn er født 41+2 - spontane veer

2. Barn er født 40+2 - spontane veer

3. Barn er født 41+0 - 3 timer efter hindeløsning 

Anmeld Citér

30. april 2018

Mommy2be

Dorthe1986 skriver:

Med den første fødte jeg 41+2 ved igangsættelse - de prikkede hul på vandet og så klarede kroppen det selv derfra

Med min nr 2 som var 5 år efter, der fødte jeg 39+6, det var også igangsættelse, eller min fødsel var gået igang selv - havde haft enormt kraftfulde veer siden 39+4, men pga arvæv der ikke ville give sig efter et keglesnit, var de simpelthen nødt til at hjælpe videre. De forsøgte at løsne, men måtte også give ve-drop, før der skete noget. Da det endelig gav sig gik det bare stærkt 

Dit forløb lyder lidt som mit og hvis det fortsætter, så føder jeg nytårsaften

Hvor store var dine børn?

Anmeld Citér

30. april 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg følger også lige med her. Jeg fødte første barn 41+1 

mig nu jeg gravid igen med nr 2 

men som jeg læser af dem der skrev nu i denne her tråd, er at der de fleste føder over tid selvom det er andet gang. Det overrasker mig, da jeg altid troede og læst at første barn er det man gå over tid og andet barn føder man før tid

Anmeld Citér

30. april 2018

Dorthe1986

Mommy2be skriver:

Dit forløb lyder lidt som mit og hvis det fortsætter, så føder jeg nytårsaften

Hvor store var dine børn?

Den første var en dreng og han vejede 3660 g og var 54 cm lang  og altså født 9 dage over tid han var en meget lang og slank dreng, han så ud til at veje meget mindre end han gjorde, selv jordemoderen måtte lige veje ham efter 

Nummer to som var en pige og født dagen inden termin, vejede 3325 g og var 49 cm lang Hun var til gengæld en lille baby med gode elastikker på arme og lår

Anmeld Citér

30. april 2018

Miti's mama

Mommy2be skriver:

Det er alligevel lidt sjovt. Når nu du gik så meget over tid, hvor stor var din bebs så?

Hun var 3.4 kg... så helt ok. Min første var 3.1kg. Ja, det var lidt sjovt, bortset fra at jeg skulle pakke hele tasken om, som jeg lige havde pakket om få timer tidligere  (vand vs ikke vand fødsel). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.